30.9.17

Θέμα FRAPORT: Η ανικανότητα πληρώνεται ακριβά…



Σαμπάνιες θα πρέπει να ανοίξουν στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης και στο ΤΑΙΠΕΔ στην πρώτη ιδιωτικοποίηση που θα τρέξει χωρίς ράβε-ξήλωνε και «αντικαπιταλιστικά» προσκόμματα. Μέχρι να έρθει, πάντως, αυτή η ώρα, στην οδό Νίκης θα σπαζοκεφαλιάζουν για το νέο βέρτιγκο με την Fraport που φέρεται να αξιώνει αποζημίωση ύψους €70.000.000 εξαιτίας τής αντισυμβατικά κακής κατάστασης στην οποία βρέθηκαν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που παρέλαβε προς αξιοποίηση.




Το στόρι της αποζημίωσης δεν είναι καινούργιο, άσχετα με το αν στα… μέρη μας έγινε γνωστό μέσω Γερμανίας. Συγκεκριμένα, το περιοδικό «Σπίγκελ» ήταν αυτό που πριν από μερικά 24ωρα δημοσιοποίησε την έντονη δυσθυμία του στρατηγικού επενδυτή για την κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα αεροδρόμια, υποσημειώνοντας ότι σε αυτήν την περίπτωση η Fraport Greece θα ενεργοποιούσε τις ρήτρες αποζημίωσης που περιλαμβάνει η συμφωνία παραχώρησης που είχε υπογραφεί με την ελληνική κυβέρνηση...



Το στριπτίζ του Πάνου Καμμένου...



Θα γδύσω αργά αργά τις σκέψεις μου, ως ενεργού πολίτη και ψηφοφόρου σε απόγνωση. Πάμε. Oταν είδα στον Tύπο φωτογραφίες του Πάνου Καμένου με σακούλες από πολυκατάστημα του εξωτερικού και τις καταγγελίες της ΝΔ για το γεγονός ότι χρησιμοποιούσε υπηρεσιακό όχημα, είπα μέσα μου: «Σιγά τα ωά».





Γιατί την ίδια ώρα «είδα» με το μυαλό μου, όλους τους οδηγούς των υπηρεσιακών οχημάτων να προσφέρονται για κάθε είδους εξυπηρέτηση, του κάθε «εξουσία». Είδα επίσης την έπαρση του «εξουσία» -του πίσω καθίσματος- λες και είχε συνηθίσει οδηγό από τα γεννοφάσκια του και παράλληλα είδα και τα προνόμια του κάθε οδηγού αφού είχε από κοντά την «εξουσία». Αυτή κι αν είναι θεσάρα! Είδα δηλαδή όλο το πακέτο...

Δεν συμφωνεί ούτε ο μάγειρας…



Ένας άνεργος συριζαίος πρώην πασόκος, που είχε σπουδάσει ναυτιλιακά σε ΤΕΙ στα Γρεβενά,  αποφάσισε να πάει να δουλέψει στα καράβια. Μπήκε λοιπόν στο πλοίο και ξεκίνησε το ταξίδι του. Έπειτα από 6 μήνες και αφού δεν πιάνανε λιμάνι βρίσκει ένα ναύτη και τον ρωτά:
- Εσείς εδώ πως την βγάζετε;
- Τι εννοείς;
- Να, δεν πηδάτε;





- Ααα, πηδάμε… έχουμε ένα καταπληκτικό Μαροκινό μάγειρα. Δίνουμε 1000 ευρώ και τον ξεσκίζουμε.
- Πολλά δεν είναι 1000 ευρώ για να πηδήξω τον μάγειρα; Είναι τουλάχιστον όμορφος;
- Μπα, σαν την Βαλαβάναινα είναι αλλά ξουρισμένος. Όσο για το ποσό, μας παίρνει 200 ευρώ ο καπετάνιος γιατί δεν συμφωνεί με αυτό που γίνεται…


Μεγάλη αναταραχή, θαυμάσια κατάσταση;



Σε δύο χρόνια θα έχουμε τόσο πολλές επενδύσεις, προέβλεψε ο Τσαλακώτος, ώστε δεν θα μπορούμε να τις απορροφήσουμε. Ευσχήμως μας προειδοποιεί, δηλαδή, ότι τίποτε δεν θα έχει αλλάξει όσο αυτή η κυβέρνηση παραμένει, διότι και σήμερα που έχουμε λίγες επενδύσεις, μετρημένες στα δάκτυλα, δεν μπορούμε να τις απορροφήσουμε και μάλιστα κάνουμε ό,τι μπορούμε να τις διώξουμε.




Ευχαριστούμε τον πάντα ευγενικό Γιούκλιντ για την προειδοποίηση, αλλά το είχαμε καταλάβει. Ολοι βλέπουμε πώς κατέληξε η στροφή του Τσίπρα υπέρ των επενδύσεων. Εκτός ίσως από εκείνους που αγνοούν τις πίσσες στις ακτές του Σαρωνικού και κολυμπούν – από αυτούς, ναι, μπορώ να περιμένω τα πάντα...


Θα την πληρώσουμε χρυσή τελικά την ΦΡΑΠΟΡΤ…



Το ThePressProject έχει στην κατοχή του και αποκαλύπτει έγγραφα που πιστοποιούν ότι η γερμανική Fraport, που έχει αναλάβει τη διαχείριση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, έχει προσφύγει σε «διαιτησία» κατά του ελληνικού Δημοσίου, ζητώντας 74 εκατ. ευρώ. Μια διαμάχη μάλιστα που ξεκινάει από τον Απρίλιο και γίνεται γνωστή μόλις σήμερα (με την πρώτη διαρροή της πληροφορίας από το γερμανικό Spiegel).





Τα πολυσέλιδα έγγραφα, όπως εσωτερικές επιστολές και ολόκληρη η προσφυγή στην επιτροπή επίλυσης τεχνικών διαφορών, που έχει στην κατοχή του το TPP, δείχνουν ένα πολύ βασικό θέμα. Η Fraport πατώντας στους σχετικούς όρους της σύμβασης παραχώρησης (που όπως είχε αποκαλύψει το ΤPP, της προσφέρουν τεράστιες δυνατότητες να απαιτεί συνεχείς αποζημιώσεις από το ελληνικό Δημόσιο για συντήρηση, επισκευές, απαλλοτριώσεις, επενδύσεις κ.α.) ζητεί από το ελληνικό κράτος μια εξαιρετικά μεγάλη αποζημίωση, 74 εκατ. ευρώ (60, συν ΦΠΑ) για εργασίες που υποστηρίζει ότι κρίθηκαν αναγκαίες, όταν ανέλαβε τη διαχείριση των αεροδρομίων, στη «μεγαλύτερη ιδιωτικοποίηση στη χώρα» όπως έχει χαρακτηριστεί…