Ο Τεχνικός Διευθυντής της Lotus, James Allison, δήλωσε πως οι ομάδες αντιμετωπίζουν μια «άνευ προηγουμένου πρόκληση» αυτή τη στιγμή, λόγω των επερχόμενων αλλαγών στους τεχνικούς κανονισμούς το 2014.
Μαζί με το νέο τύπο κινητήρα που έρχεται το 2014, θα παρουσιασθεί και μια σειρά από τεχνικές αλλαγές που θα οδηγήσει σε μια νέα γενιά αυτοκινήτων. Με τους ισχύοντες κανονισμούς να παραμένουν σχετικά ίδιοι για την επόμενη σεζόν, ο Allison θεωρεί αυτήν τη χρονιά μοναδική, αφού οι ομάδες εργάζονται πρακτικά πάνω σε τρία αυτοκίνητα ταυτόχρονα.
Όταν ρωτήθηκε πότε το ενδιαφέρον της ομάδας του θα μετατοπιστεί πλήρως από την τρέχουσα Ε20 στο μονοθέσιο της επόμενης σεζόν, ο Allison είπε η τρέχουσα κατάσταση δεν είναι κάτι με το οποίο οι ομάδες είναι εξοικειωμένες.
«Αυτή η ερώτηση εμφανίζεται πολύ συχνά προς το τέλος της σεζόν,» δήλωσε ο Allison. «Μια φυσιολογική χρονιά, η απάντηση θα ήταν ότι ήδη εστιάζουμε λίγο πολύ στο μονοθέσιο της επόμενης σεζόν. Αυτή όμως δεν είναι μια φυσιολογική χρονιά. Κάθε ομάδα στο grid αντιμετωπίζει την πρωτοφανή πρόκληση να εργάζεται ταυτόχρονα σε τρία αυτοκίνητα. Υπάρχουν δύο βασικοί λόγοι για αυτό: Πρώτον, οι κανόνες για το 2013 μένουν σχετικά αμετάβλητοι, κάτι το οποίο – σε συνδυασμό με τον έντονο ανταγωνισμό – σημαίνει ότι ακόμα αξίζει η ανάπτυξη των μονοθεσίων του 2012, ακόμη και τόσο κοντά στο τέλος της σεζόν. Δεύτερον, η επικείμενη «απειλή» των κανονισμών του 2014 απαιτεί την προσοχή μας. Όποιος ακολουθούσε το άθλημα το 2009, θα ξέρει ότι ένα μεγάλο ταρακούνημα στους κανονισμούς παρουσιάζει τόσο ευκαιρίες όσο και κινδύνους που μπορούν να αλλάξουν σημαντικά την παραδοσιακή ιεραρχία των ομάδων. Η ρυθμιστική επανάσταση του 2014 κάνει τις αλλαγές του 2009 να φαίνονται ασήμαντες σε σύγκριση.»
Ο Allison πρόσθεσε ότι οι ομάδες έχουνε να κάνουν μια δύσκολη επιλογή για το πού θα πρέπει να εστιάσουν την προσοχή τους και τους πόρους τους προς το παρόν.
«Οι επιλογές που πρέπει να γίνουν είναι σαν τρία μωρά να ανταγωνίζονται για τροφή υπό τη μορφή πόρων ανάπτυξης. Συνεχίζεις να αναπτύσσεις την Ε20 και να πάρεις ότι μπορείς από αυτήν ή είναι πιο συνετό να αξιοποιήσουμε στο έπακρο το κύκνειο άσμα αυτής της γενιάς κανονισμών για το 2013? Εναλλακτικά, είναι σωστό να επικεντρωθούμε περισσότερο στο μακροπρόθεσμο μέλλον με τους κανόνες του 2014, που θα αποτελέσουν τη βάση για την επόμενη γενιά μονοθεσίων της F1? Είναι μια πολύ λεπτή ισορροπία και μια συναρπαστική πρόκληση. Μέχρι το τέλος της σεζόν του 2014 θα γνωρίζουμε αν πήραμε τις σωστές αποφάσεις.»
Περισσότερη ενημέρωση, φωτογραφίες και βίντεο από τον κόσμο της F1 στο F1Fan.gr .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου