Πολύ μεγάλη κουβέντα γίνεται τελευταία για την «βελούδινη»
μεταλλαγή του σέξι Αλέξη μπροστά στα μάτια μας.
Όπως πιστεύουν οι περισσότεροι, οσμιζόμενος την προοπτική
ανάληψης της εξουσίας, ο Αλέξης προσπαθεί να απεμπολήσει το «ριζοσπαστικό» κομμάτι
του Σύριζα, να αποκηρύξει την «επαναστατική ρητορική», και να μεταλλάξει το κόμμα
του σε ένα νέο Πασόκ.
Όσο για τον ίδιο, αν και στερείται της αύρας, του
κοσμοπολιτισμού, αλλά και της ευρυμάθειας του Ανδρέα, εν τούτοις κάνει φιλότιμες
προσπάθειες να τον μιμηθεί.
Οι ενδείξεις για αυτήν την μεταστροφή είναι πολλές, και να
μη ξεχνάμε άλλωστε ο μέσος Πασόκος σήμερα βρίσκει καταφύγιο στις λαϊκίστικες
κορώνες του Τσίπρα, οραματιζόμενος ένα νέο ντου στον μπουλκουμέ, μέσα από τον αναχρονιστικό
κρατισμό που πρεσβεύουν ο Αλέξης και η παρέα του.
Μέσα στα πλαίσια λοιπόν αυτής της μεταμόρφωσης, έχουμε
και την επίσκεψη του Αλέξη στο προπύργιο του καπιταλισμού (ΗΠΑ), όπου πήγε για
να δώσει τα διαπιστευτήριά του, και να δείξει ότι είναι καλό παιδί.
Με αποτέλεσμα να έχουμε σήμερα δυο Αλέξηδες.
Τον εσωτερικού και τον εξωτερικού.
Ένα άλλο σημείο που προσέχει ο Αλέξης, είναι η απαγκίστρωση
του Σύριζα από τους μπαχαλάκηδες, και γενικά από όλους αυτούς που μέσα από το χάος
νομίζουν ότι μπορεί να επέλθει η αριστερή στροφή της κοινωνίας.
Απομένει να δούμε πως θα αντιδράσουν σε όλα αυτά ο Πάντζας,
ο Κουράκης, ο Διαμαντόπουλος, και οι υπόλοιποι «μπολσεβίκοι» των συνιστωσών του
Σύριζα.
Πάντως, εκτός από την αγάπη στην πολυτέλεια, τα ταξίδια
business class, τους βαστάζους με τις ομπρέλες, κλπ ο Αλέξης έχει κάποια ακόμη κοινά
σημεία με τον πρώιμο Ανδρέα, αυτόν δηλαδή που ήταν πριν πέσει θύμα στην Μιμή,
στην Βαγγέλω, και στα ματζούνια τους…
Για αυτό, σας παραθέτω ένα απόσπασμα από συνέντευξη του
Ανδρέα στην εφημερίδα Ακρόπολη του
1968, όταν ήταν ακόμη κρατούμενος στις φυλακές ΑΒΕΡΩΦ, και προσπαθούσε να
διαπραγματευτεί την ελευθερία του με το χουντικό καθεστώς.
Το πήρα από το βιβλίο Ανδρέας, του Δήμου Μάρκου
Μπότσαρη (Εκδόσεις Ισοκράτης).
Όπου ΕΚ (Ένωση Κέντρου) εσείς βάλτε Σύριζα, και όπου «άκρα
αριστερά» βάλτε μπαχαλάκηδες.
Ερ- Αλλά κ. Παπανδρέου, διάχυτος είναι η γνώμη περί της συνεργασίας
σας με την άκρα αριστερά, και της συνοδοιπορίας σας μετ’ αυτή.
Α.Π.-Δεν αρνούμαι ότι υπήρχαν περιπτώσεις κατά τας οποίας
αι συνθήκαι επέβαλον να αναλαμβάνωμεν πρωτοβουλίας εις τας οποίας και η άκρα
αριστερά επεδείκνυε δραστηριότητα.
Ερ- Κύριε Παπανδρέου, δεν είχατε ποτέ επαφάς, μετά των
ηγετών ή άλλων στελεχών της ΕΔΑ (άκρας αριστεράς);
Α.Π.- Ποτέ αύται δεν αποκλείονται μεταξύ των πολιτικών
κομμάτων…
Ερ- Η άκρα αριστερά, κατά την γνώμη σας, ενδιεφέρετο δια
το γενικώτερον εθνικό συμφέρον ή επεχείρει να εκμεταλλευθή πολιτικώς την
πολιτικήν σύγχυσιν και την εξ αυτής δυσφορίαν του νομιμόφρονος λαού;
Α.Π.-Ασφαλώς επεχείρει να εκμεταλλευθή την πολιτικήν σύγχυσιν.
Και δια αυτό συμπιεζόμεθα, η ΕΚ εννοώ, μεταξύ άκρας αριστεράς και της ΕΡΕ, εις
τρόπον ώστε να είμεθα ευπαθείς εις την διαβολήν.
Ερ- Εν τοιαύτη περιπτώσει, ποίαι κατά την γνώμη σας ήσαν
οι κύριοι στόχοι της άκρας αριστεράς;
Α.Π.- Φυσικά η κατάληψις της αρχής.
Ερ- Θεωρείτε ότι ήσαν δικαιολογημέναι οι συνεχείς πορείαι
και διαδηλώσεις, οθενδήποτε οργανούμεναι, προς διεκδίκησιν κλαδικών αιτημάτων ή
εκ πολιτικής σκοπιμότητος;
Α.Π.- …Πάντως αν θα επιχειρούσα να κυριολεκτήσω, θα σας απήντων
ότι δεν ήσαν πάντοτε δικαιολογημέναι, όταν αύται διέφευγον από τον σκοπόν των. Αλλά
εις τούτον είναι ανεύθυνος η ΕΚ.
Ερ- Αι εν γένει αύται εκδηλώσεις, ήσαν επωφελείς ή
βλαπτικαί δια το κοινωνικόν σύνολον και την οικονομίαν του τόπου;
Α.Π.-Όταν εξέφευγον του σκοπού των, ασφαλώς εζημίωνον!
Ερ- Αλλά κ Παπανδρέου, αι διαδηλώσεις αύται είναι
αποδεδειγμένον ότι κατά το πλείστον μετεβάλλοντο εις αναρχικάς.
Α.Π.-Η απάντησίς μου είναι η ιδία. Αλλά επ’ αυτού ας ερωτήσετε
τους παράγοντας της άκρας αριστεράς, και την αστυνομίαν.
Ερ- Μήπως εις τούτον συνετέλουν και οι λόγοι που εξεφωνούσατε,
οι οποίοι εχαρακτηρίζοντο από διάθεσιν, ας μοι επιτραπή, επαναστατικήν;
Α.Π.-Αναζητήσατε αλλού τους λόγους. Πάντως δεν αρνούμαι ότι
εγένετο εκμετάλλευσις αυτών.
Και για να θυμηθούμε ότι κάποια ζητήματα παραμένουν
διαχρονικά:
Ερ- Υπάρχουν κατά την γνώμην σας επιτυχείς προσπάθεια της
κυβερνήσεως, ως λ.χ. η κατάργησις των κλειστών επαγγελμάτων, η εξυγίανσις του
κρατικού μηχανισμού, η κατάργησις της γραφειοκρατίας, κλπ;
Α.Π.-Βεβαίως, και εις πολλά προβλήματα ή θέματα που
αντιμετώπισε η κυβέρνησις, εις ανύποπτον χρόνον, διετύπωσα συμφώνους με τας λύσεις
που έδωσεν απόψεις…
Πάντως στο βιβλίο του, Η Δημοκρατία στο Απόσπασμα, που
εκδόθηκε αργότερα, ο Παπανδρέου αρνήθηκε ότι έδωσε την εν λόγω συνέντευξη.
Strange
Attractor
Οι νοικοκυραίοι δέχονται επίθεση γοητείας. Ακολουθείται η τακτική του μάστορα Ανδρέα Παπανδρέου ως προς τον προσεταιρισμό όσων ομάδων είναι απαραίτητες για δημοσκοπική-εκλογική άνοδο και, προφανώς, έχει υπολογισθεί ότι τα κέρδη απ’ αυτούς (οι οποίοι, πλέον, φραστικά τουλάχιστον, δεν θεωρούνται αντιδραστικοί μικροαστοί), θα είναι περισσότερα απ’ τις ζημίες της τυχόν αποχώρησης ή διαγραφής της «Ρόζας».
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Λογικές -ανεξαρτήτως «διαπιστευτηρίων»- τοποθετήσεις του κ. Τσίπρα στις ΗΠΑ.
2. κ. Παπαδημούλης, εφημερίδα «Κεφάλαιο», 8/12/2012: «Επενδύσεις από κοινού με ιδιώτες για αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας».
3. κ. Λαφαζάνης, ραδιοσταθμός Alpha, 23/1/2013, εκπομπή κ. Μάνεση:
«Και δεν θα σκίσουμε τις συμφωνίες με την Ευρωπαϊκή Ένωση και θα καταργήσουμε-τροποποιήσουμε-επαναδιαπραγματευθούμε τους επαχθείς όρους των συμφωνιών αυτών. Θέλουμε τον δανεισμό, αλλά με άλλους όρους».
Ο κ. Λαφαζάνης ήταν, μέχρι πρότινος, υπέρ της εξόδου απ’ την Ευρωζώνη και επιστροφής σε εθνικό νόμισμα.
4. Συνέδριο με θέμα «Εκκλησία και Αριστερά», 22-23/1/2013, ΑΠΘ.
h..p://voria.gr/index.php?module=news&func=display&sid=122765.
Αποσπάσματα:
α. Μητροπολίτης Άνθιμος: «To 95% των Αριστερών είναι πιστοί Χριστιανοί».
β. Το συνέδριο αυτό μπορεί να αποδειχθεί και ιστορικό βήμα, υπογράμμισε ο γραμματέας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Δημήτρης Βίτσας, ο οποίος παρατήρησε πως έπρεπε να είχε γίνει χρόνια πριν και αναγνώρισε ότι έχει ευθύνες και η Αριστερά γι αυτή την καθυστέρηση.
Το ‘να χέρι νίβει τ’ άλλο και τα δυό το πρόσωπο της εν αναμονή εξουσίας. Εκτός αυτού, όμως, προέκυψαν από σπόντα άλλα ζητήματα. Όπως διαβάζουμε στην παραπάνω e- διεύθυνση:
«Ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας σημείωσε ότι μέσα από το συνέδριο θα τεθούν οι βάσεις για την προσέγγιση θεμάτων που πρέπει να απαντηθούν, όπως π.χ. τα θρησκευτικά σύμβολα στους δημόσιους χώρους, το μεταναστευτικό, η εκκλησιαστική περιουσία και η μισθοδοσία του κλήρου».
Ποιος αποφάσισε να τεθούν οι βάσεις για θέματα όπως τα θρησκευτικά σύμβολα στους δημόσιους χώρους ή το μεταναστευτικό μέσα από ένα συνέδριο προφανών σκοπιμοτήτων; «Τίθενται οι βάσεις» σημαίνει ότι τα πορίσματα του συνεδρίου αποτελούν τον σκελετό πέριξ του οποίου δομούνται επιχειρήματα, θέσεις, αποφάσεις, λύσεις. Είχε ο περιφερειάρχης την εξουσιοδότηση από την πολιτεία να της αφαιρέσει την πρωτοβουλία για την επίλυση του μεταναστευτικού; Οι ναοί, τα ξωκκλήσια και ο Επιτάφιος κατά την περιφορά του αποτελούν θρησκευτικά σύμβολα σε δημόσιους χώρους. Ποιός αποφάσισε ότι συνιστούν ερώτημα που αναζητεί απάντηση;