Αν στο 330 μ.Χ, πριν 1.700 χρόνια ο διορατικός Μέγας
Κωνσταντίνος έκτισε στον Κεράτιο Κόλπο στα Στενά του Βοσπόρου, της
Προποντίδας την «Νέα Ρώμη», την Πόλη, κέντρο του τότε κόσμου, και έζησε η
Αυτοκρατορία του 1.000 χρόνια, σήμερα η περιοχή έγινε το
σταυροδρόμι τριών Ηπείρων, και η Ελλάδα η ΠΥΛΗ της Ευρώπης στο νότιο-ανατολικό
άκρο της, με προοπτική πολλών δεκαετιών.
Αυτή την πύλη διαβαίνουν ήδη τα κονταίινερς της Ασίας, την ίδια θα διαβούν τα πετρέλαια και το Φυσικό Αέριο της Ρωσίας, από εδώ θα εξαχθούν τα αγαθά της Ευρώπης για την Ασία και την Β. Αφρική.
Ώστε, ανεπαισθήτως (!), χωρίς να το καταλάβουμε, δεν το
προσπάθησε κανείς Μέγας πολιτικός μας (μάλλον το σαμποτάρησε) γίναμε εκόντες-άκοντες
«η Πύλη της Ευρώπης» πλάι στο σταυροδρόμι των τριών Ηπείρων, και δεν θα
παραμείνουμε «ερείπια», όνομα και πράμα, της Αρχαίας Ελλάδας.
Στο μεταξύ, χρεοκοπήσαμε.
Και τώρα καλούμεθα να επιδιορθώσουμε όλες τις ζημιές, και
να ζήσουμε από εδώ και πέρα χωρίς δανεικά.
Συνειδητοποιήσαμε έστω και αργά, ότι χρειαζόμαστε ξανά
επενδύσεις για να υπάρξει ανάπτυξη, και όχι διορισμούς στο Δημόσιο.
Δημιουργία προϋποθέσεων, ώστε να μεταβληθεί το
αρνητικό περιβάλλον για αυτές, και πρωτότυπη πρόταση για να προσελκυσθούν να
έλθουν ζητώντας και όχι να τους παρακαλούμε, «ελάτε» διότι είμαστε ωραίοι και
έξυπνοι!
Οι απαιτήσεις προεργασίας για την πραγματοποίηση μιάς επένδυσης, έχουν αυξηθεί και έγιναν πολυπλοκότερες. Άλλα είναι τώρα τα απαιτούμενα στοιχεία εκλογής του είδους δραστηριότητας, του ερωτήματος «σε τι να επενδύσω»: Δεν αποτελούν κριτήριο εκλογής οι παλαιές παράμετροι και μεταβλητές. Η απόφαση παίρνεται αντίστροφα.
Αν λοιπόν προσδιορισθούν και συγκεκριμενοποιηθούν τα στοιχεία της μελλοντικής δραστηριότητας, τότε η πιθανότητα πραγματοποίησης αυξάνει.
Οι απαιτήσεις προεργασίας για την πραγματοποίηση μιάς επένδυσης, έχουν αυξηθεί και έγιναν πολυπλοκότερες. Άλλα είναι τώρα τα απαιτούμενα στοιχεία εκλογής του είδους δραστηριότητας, του ερωτήματος «σε τι να επενδύσω»: Δεν αποτελούν κριτήριο εκλογής οι παλαιές παράμετροι και μεταβλητές. Η απόφαση παίρνεται αντίστροφα.
Αν λοιπόν προσδιορισθούν και συγκεκριμενοποιηθούν τα στοιχεία της μελλοντικής δραστηριότητας, τότε η πιθανότητα πραγματοποίησης αυξάνει.
Δηλαδή, αν μπορέσει η χώρα να διατυπώσει ένα σχήμα δέλεαρ
στον μελλοντικό επενδυτή, και όχι αυτός να το διαμορφώσει, τότε οι δυσκολίες
των διαπραγματεύσεων περιορίζονται.
Αφού λοιπόν η Ευρώπη μας όρισε Πύλη της νοτιο-ανατολικής άκρης της, εμείς, πρέπει να προτείνουμε στους επιχειρηματίες, και όχι εκείνοι, και μάλιστα μια επιχείρηση διαφορετική από τις συνηθισμένες.
Μπορούμε να προσφέρουμε ένα πακέτο, πλέγμα Yποδομών και Μέσων για διακρατικές και δι-ηπειρωτικές διαμετακομίσεις.
Αφού λοιπόν η Ευρώπη μας όρισε Πύλη της νοτιο-ανατολικής άκρης της, εμείς, πρέπει να προτείνουμε στους επιχειρηματίες, και όχι εκείνοι, και μάλιστα μια επιχείρηση διαφορετική από τις συνηθισμένες.
Μπορούμε να προσφέρουμε ένα πακέτο, πλέγμα Yποδομών και Μέσων για διακρατικές και δι-ηπειρωτικές διαμετακομίσεις.
Θα «πουλήσουμε» Υποδομές και Μέσα ανά την Χώρα.
Θα διαθέσουμε 8 λιμάνια, αυτοκινητόδρομους, τον
σιδηρόδρομο, εμπορευματικούς σταθμούς, Logistics, και τα λοιπά αναγκαία, που
είναι ημιτελή, άλλα απαιτούν προσαρμογή και προσθήκες, και άλλα καθυστερούν
10-ετίες ή δεν έχουν αρχίσει ακόμα.
Αξίζει να τονισθεί η μοναδικότητα της Ελλάδας, σε αυτόν το τομέα.
Αξίζει να τονισθεί η μοναδικότητα της Ελλάδας, σε αυτόν το τομέα.
Με το που εισέρχονται στην Μεσόγειο τα container-ships
από το Σουέζ, αντικρίζουν αμέσως τον Πειραιά, πρώτο κατάλληλο λιμάνι για
κονταίινερς. Όλα τα άλλα βρίσκονται μακρύτερα.
Θα διαθέσουμε λοιπόν τα λιμάνια μας και μια γραμμή --όχι δίκτυα, αυτά είναι για πολύ αργότερα-- την σιδηροδρομική ΠΑΘΕ ατελείωτη, διότι ξεμείναμε από Ευρώ.
Θα διαθέσουμε λοιπόν τα λιμάνια μας και μια γραμμή --όχι δίκτυα, αυτά είναι για πολύ αργότερα-- την σιδηροδρομική ΠΑΘΕ ατελείωτη, διότι ξεμείναμε από Ευρώ.
Σε συνεννόηση με τις χώρες της τέως Γιουγκοσλαβίας και το
ΤΕΝ-Τ, για να φθάνουν μέχρι την Μπρατισλάβα ή την Βιέννη.
Προσφέρουμε έτσι μείωση του χρόνου των 14 ημερών που
απαιτείται για την συνέχιση της θαλάσσιας μεταφοράς για τα λιμάνια της Β.
Θάλασσας, σε 4 ημέρες με εμπορικά τραίνα, ήτοι μείωση 10 ημερών.
Αυτός ο γύρος είναι το μέγα κόστος που εμείς θα το
περιορίσουμε σε τέσσερες.
Τα διερχόμενα της Πύλης προς τα έξω, θα χρησιμοποιούν την ΕΓΝΑΤΙΑ σιδηροδρομική αναβαθμισμένη και συμπληρωμένη από την Ηγουμενίτσα. που θα καταφθάνουν από την Ιταλία, και θα κατευθύνονται προς τον Έβρο για να περάσουν την δημιουργία Διαδρόμων, (corridors), διακρατικών χερσαίων μικτών μεταφορών, (multimodal), ως και μικτών θαλάσσιων με διασυνδεόμενα λιμάνια (cluster), με τα Μotorways of the Sea, που μέσω του 4ου , του δικού μας, η Ευρώπη θα συνδέεται γρήγορα με τις δύο άλλες Ηπείρους.
Θα είναι ασύγγνωστη ολιγωρία των Κυβερνόντων, να μην αρπάξουμε αυτή την ευκαιρία που μας προσφέρεται λόγω θέσεως.
Τα διερχόμενα της Πύλης προς τα έξω, θα χρησιμοποιούν την ΕΓΝΑΤΙΑ σιδηροδρομική αναβαθμισμένη και συμπληρωμένη από την Ηγουμενίτσα. που θα καταφθάνουν από την Ιταλία, και θα κατευθύνονται προς τον Έβρο για να περάσουν την δημιουργία Διαδρόμων, (corridors), διακρατικών χερσαίων μικτών μεταφορών, (multimodal), ως και μικτών θαλάσσιων με διασυνδεόμενα λιμάνια (cluster), με τα Μotorways of the Sea, που μέσω του 4ου , του δικού μας, η Ευρώπη θα συνδέεται γρήγορα με τις δύο άλλες Ηπείρους.
Θα είναι ασύγγνωστη ολιγωρία των Κυβερνόντων, να μην αρπάξουμε αυτή την ευκαιρία που μας προσφέρεται λόγω θέσεως.
Άλλοι καραδοκούν, πολύ κοντά μας, προετοιμαζόμενοι με
βόρειες συνεργασίες.
Εμείς ακόμα απεργούμε, κάνουμε καταλήξεις, κόβουμε στην
μέση την χώρα.
Άξιοι των επιλογών μας!
Άξιοι των επιλογών μας!
Βασίλης Διον. Αναστασίου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου