Τέλος έδωσε η Περιφέρεια στην ταλαιπωρία χιλιάδων οδηγών του κέντρου της Θεσσαλονίκης, θέτοντας πριν λίγες μέρες υπό κατάργηση τον πεζόδρομο-φάντασμα της Αγίας Σοφίας και αδειάζοντας πρακτικά τον Μπουτάρ-Αγά. Θυμίζουμε πως εδώ και πάμπολλους μήνες, ένας από τους κυριότερους κάθετους δρόμους τους κέντρου της Θεσσαλονίκης είχε βιασθεί βάναυσα από τη διοίκηση Μπουτάρη και τους γνωστούς Σκιουράνθρωπους, με αποτέλεσμα τον στραγγαλισμό της τροφοδοσίας της Τσιμισκή και το χάσιμο μερικών δεκάδων θέσεων στάθμευσης.
Θα αναρωτιέστε τώρα τι είναι οι Σκιουράνθρωποι. Είναι αυτοί οι κλασικοί ντεμέκ οικολόγοι αργόσχολοι που με παντελή έλλειψη γνώσεων επί του θέματος υποστηρίζουν σαν Ρουβίτσες κάθε χιπστεράδικη, ιν και κουλ ψευτο-οικολογική κίνηση, χωρίς να δίνουν σημασία στην ωμή πραγματικότητα ή στο αν τελικά υφίσταται οικολογικό όφελος. Συνήθως δε, πρόκειται για άτομα που έχουνε κρυφή ατζέντα και συμφέρον από τέτοιες εξυπναδίστικες κινήσεις. Θυμηθείτε απλά το περιβόητο υπόγειο πάρκινγκ που ήταν να γίνει στην Αθήνα επί Κακλαμάνη και επειδή θα κόβονταν μερικά δέντρα οι αριστερο-οικολόγοι είχανε βαρέσει μπιέλα. Το ότι μετά θα γίνονταν πάρκο πάνω από το πάρκινγκ δεν τους απασχολούσε, ούτε ότι με τα φυλλάδια της κίνησής τους ενάντια στο έργο είχαν φάει ήδη τα διπλάσια τουλάχιστον δέντρα σε χαρτί! Και όλα αυτά γιατί οι κάτοικοι την είχανε βρει άπλα να παρκάρουν κούτρα κάτω από τα δέντρα, οπότε δεν τους πολυενθουσίαζε ότι ο καινούριος χώρος πρασίνου δε θα ήταν ελεύθερος να τον καταπατάνε με τις κούρσες τους.
Στα του πεζόδρομου όμως. Δεν ξέρω για τους υπόλοιπους, αλλά ποτέ δε θεώρησα ότι η Θεσσαλονίκη έχει λίγα μέρη για να περπατήσεις ως πεζός. Και αν έχει, σίγουρα το κομμάτι της Αγίας Σοφίας θα ήταν μια παντελώς άχαρη πρώτη επιλογή για πεζοδρόμηση. Ένα κομμάτι που ήδη έχει δυο κάθετους πεζόδρομους! Και με την Αριστοτέλους δυο βήματα πιο κει! Αλλά όχι. Η δικτατορία των Σκιουρανθρώπων μίλησε. Θέλουμε μέρη να περπατάμε! Τώρα τι ενδιαφέρον έχει να κάνεις πάνω-κάτω τα συγκεκριμένα 200 μέτρα δρόμου με τα άχαρα αυτοσχέδια παρτέρια, η ψυχή τους το ξέρει. Για αυτό άλλωστε είναι και πεζόδρομος-φάντασμα. Αν δεν ήταν κάνα δυο μαγαζιά με καφέ και είδη εστίασης θα ήταν ένα βήμα πριν την... γκετοποίηση. Αλλά για τις καφετέριες την κάναμε τελικά την πεζοδρόμηση?
Το πρόβλημα, αντιθέτως, ήταν πάντα άλλο από τον αριθμό των πεζοδρόμων: πως θα φτάσεις σε αυτά τα μέρη για να τα περπατήσεις. Ή, πιο σημαντικό ακόμα, για να κάνεις τις δουλειές σου. Σε μια πόλη με μόνο ΜΜΜ έναν ταλαίπωρο ΟΑΣΘ τα όνειρα για απέραντες πεζοδρομήσεις είναι πολυτέλεια. Αν δεν βρεθούν άμεσες και έξυπνες λύσεις για αύξηση των θέσεων στάθμευσης, προώθηση της χρήσης του car pooling και διευκόλυνση των δικύκλων, όσους περισσότερους δρόμους πεζοδρομήσετε τόσο λιγότερο ανθρώπινη θα κάνετε την πόλη: οι ανάγκες των ανθρώπων για μετακίνηση παραμένουν όσα ευχολόγια κι αν αραδιάζουν οι Σκιουράνθρωποι. Εάν με το καλό ολοκληρωθεί το μετρό και αποσυμφορηθεί λίγο η κατάσταση, ας πεζοδρομήσουμε και την παραλία από τη Βενιζέλου και μετά (αρκεί να μη φτάσουν οι καρέκλες στο "κύμα"). Γιατί ποιότητα ζωής δεν είναι μόνο οι 1-2 ώρες που θα βρεις ελεύθερες να κάνεις τη βόλτα σου, είναι και να μη σπαταλάς άσκοπα χρόνο και χρήμα σε μετακινήσεις. Ο αστικός σχεδιασμός της Θεσσαλονίκης πλέον έχει γίνει θηλειά στο λαιμό των ανθρώπων του κέντρου και των επισκεπτών του. Με στρουθοκαμηλισμούς στυλ "πάρε ποδήλατο" δεν πάει η 80χρονη από την Καλαμαριά στον γιατρό της στο κέντρο. Φυσικά, ο οικοφασίστας Σκιουράνθρωπος θα σου πει να αλλάξεις γιατρό ή θα αρχίσει να βρίζει τους κακούς γιατρούς που, άκουσον άκουσον, είχαν την αναίδεια να έχουνε ιατρείο στο κέντρο της πόλης. Τόση δημοκρατία τα παλληκάρια. Και τόσο κοφτερά μυαλά που δε συνειδητοποιούν πως κάθε μία χαμένη θέση ισοδυναμεί με 8 με 12 ώρες την ημέρα παραπάνω παραγωγή καυσαερίου σε συνθήκες αναζήτησης θέσης πάρκινγκ (δηλαδή υψηλής παραγωγής), αφού πρακτικά θα υπάρχει πάντα ένα παραπάνω αυτοκίνητο να ψάχνει να παρκάρει καθ' όλη τη διάρκεια της λειτουργίας της αγοράς. Ο άλλος συνεχίζει να έχει την ανάγκη να βρει τρόπο να έρθει στο κέντρο, δεν του έδωσες λύση σε αυτό!
Και επειδή αναφερθήκαμε στα ποδήλατα και πολλοί εκθειάζουν τη χρήση τους, ασχέτως αν το θεωρώ τελείως αντιπρακτικό και εν μέρει ρατσιστικό μέσο μεταφοράς προσωπικά, παρά τα όσα καλά του μπορώ να του αναγνωρίσω, έχει ένα αδιαμφισβήτητα σημαντικό μειονέκτημα και αυτό είναι η οδηγική παιδεία του μέσου Έλληνα, ακόμα και ως πεζού. Αν χρειάζεστε περαιτέρω εξήγηση επ' αυτού, μάλλον δε ζείτε Θεσσαλονίκη.
Α, ναι, ξέχασα να σχολιάσω τη φωτό. Ο Μπουτάρης διαμαρτυρόμενος που του πήραν το παιχνίδι του. Δε θα ασχοληθώ και παραπάνω μαζί του.
Προσοχή στους Σκιουράνθρωπους!
TopGunZ
Πολύ καλά και ορθογραφημένα μιλάς.Αλλά για να λειτουργήσουν οι πεζόδρομοι,πρέπει να υπάρχουν οι πεζοί!Στην Θεσσαλονίκη αλλά και σε όλη την Ελλάδα,έτσι όπως μας πάνε,δεν θα υπάρχουν οι πεζοί.Όσον αφορά τους ντεμέκ ΄΄οικολόγους΄΄,οι περισσότεροι από αυτούς,ούτε ένα φίκο ή μια γαρδένια δεν έχουν στα μπαλκόνια τους.
ΑπάντησηΔιαγραφή