Ή αλλιώς: Θέλεις τουρίστες; Πρέπει να μου τα ακουμπήσεις…
χοντρά!
Την ιρλανδική αεροπορική εταιρία χαμηλού κόστους την
γνωρίζουν πλέον σχεδόν όλοι οι Έλληνες.
Είναι η εταιρία που σε πάει και σε φέρνει στο εξωτερικό
με πάμφθηνα εισιτήρια των €20-€50.
Το ότι στη συνέχεια σε χρεώνει μέχρι και το ποτήρι το νερό,
το γνωρίζουν μόνο όσοι έχουν ήδη ταξιδέψει με αυτήν…
Όπως επίσης την γνωρίζουν πολύ καλά όσοι υπάλληλοι
αεροδρομίων ασχολούνται με τα (εκ των υστέρων) παράπονα και τις καταγγελίες των
επιβατών!
Η τακτική της εν λόγω εταιρίας είναι γνωστή εδώ και
χρόνια στην τοπική τουριστική αγορά.
Επιλέγει ένα (συνήθως περιφερειακό) αεροδρόμιο, και
απαιτεί από τους τοπικούς φορείς ένα ποσό, συν χίλια δυο άλλα πράγματα,
προκειμένου να ξεκινήσει σειρά πτήσεων, υποσχόμενη να φέρει εκατομμύρια επιβατών.
Στις χώρες όπου τα αεροδρόμια είναι ιδιωτικά, την
απαίτηση αυτή την υποβάλλει στην εταιρία διαχείρισής τους.
Προχθές η εταιρία έκανε «πρόταση» (θέτοντας ιδιάζοντες όρους)
για την μεταφορά 10 και πλέον εκατομμυρίων τουριστών στην Ελλάδα μέσω του
μοναδικού ιδιωτικού αεροδρομίου της χώρας μας «Ελευθέριος Βενιζέλος» της
Αθήνας.
Για τους γνωρίζοντες, αυτό που ουσιαστικά ζητά είναι μια
επιδότηση άνω των 150 εκατομμυρίων ευρώ σε ετήσια βάση, η οποία θα επιβαρύνει
το ελληνικό δημόσιο και το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, αφού θέτει ως βασική
προυπόθεση την κατάργηση του τέλους αναχωρούντων επιβατών -του γνωστού ως
«σπατόσημου»- τη στιγμή που άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως η Γερμανία και η Μεγάλη
Βρετανία όχι μόνο δεν το καταργούν, αλλά και το αυξάνουν σε επίπεδα
τριπλάσια απ΄αυτά που ισχύουν στην χώρα μας...
Να θυμίσουμε ότι η εταιρία δεν ζητά την μείωση των τελών χρήσης κλπ του αεροδρομίου, που στη περίπτωση του Ελ Βενιζέλος είναι τεράστια και πολλαπλάσια των μηδενικών σχεδόν αντίστοιχων τελών των υπόλοιπων ελληνικών αεροδρομίων που είναι κρατικά.
Να θυμίσουμε ότι η εταιρία δεν ζητά την μείωση των τελών χρήσης κλπ του αεροδρομίου, που στη περίπτωση του Ελ Βενιζέλος είναι τεράστια και πολλαπλάσια των μηδενικών σχεδόν αντίστοιχων τελών των υπόλοιπων ελληνικών αεροδρομίων που είναι κρατικά.
Ζητά την κατάργηση των κρατικών φόρων, που ισχύουν σε όλα
τα αεροδρόμια του κόσμου, και που στη περίπτωση της Ελλάδας είναι ιδιαίτερα
χαμηλοί.
Μάλιστα, όπως αναφέρει το Πρώτο Θέμα , την πάγια
τακτική της Ryanair να μην πληρώνει τέλη αεροδρομίων έχουν νιώσει για τα καλά
οι ελληνικοί τουριστικοί προορισμοί που τα τελευταία χρόνια επιδότησαν, μέσω
διαφήμισης όπως αναφέρει η Ryanair, με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ την έναρξη
δρομολογίων της εταιρείας χαμηλού κόστους από και προς τη Ρόδο, την Κω, τη
Θεσσαλονίκη ακόμη και το στρατιωτικό αεροδρόμιο του Βόλου στη Νέα Αγχίαλο (που
το πλασάρει στα πακέτα της ως προορισμός Αθήνα!).
Όμως οι τοπικές τουριστικές ενώσεις αλλά και τα εμπορικά επιμελητήρια που χρηματοδοτούσαν τη Ryanair διαπίστωσαν ότι χρόνο με τον χρόνο οι απαιτήσεις της ιρλανδικής εταιρίας για χρηματοδότηση αυξάνονταν, με αποτέλεσμα οι τοπικοί φορείς να μην μπορούν πλέον να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους.
Έτσι η Ryanair απλά όταν τελείωνε η χρηματοδότηση σταματούσε την επομένη κιόλας ημέρα τις πτήσεις!
Όμως οι τοπικές τουριστικές ενώσεις αλλά και τα εμπορικά επιμελητήρια που χρηματοδοτούσαν τη Ryanair διαπίστωσαν ότι χρόνο με τον χρόνο οι απαιτήσεις της ιρλανδικής εταιρίας για χρηματοδότηση αυξάνονταν, με αποτέλεσμα οι τοπικοί φορείς να μην μπορούν πλέον να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους.
Έτσι η Ryanair απλά όταν τελείωνε η χρηματοδότηση σταματούσε την επομένη κιόλας ημέρα τις πτήσεις!
Κάτι ανάλογο έγινε και πριν μερικές εβδομάδες όταν η
Ryanair ζήτησε από τους τοπικούς φορείς της Μαγνησίας το ποσό των δύο
εκατομμυρίων ευρώ για να συνεχίσει τα δρομολόγια της.
Ο επικεφαλής της ιρλανδικής εταιρείας η οποία είναι η μεγαλύτερη από πλευράς διακίνησης επιβατών στην Ευρώπη υποσχέθηκε ότι σε ορίζοντα τριετίας, η εταιρεία του θα μπορούσε να μεταφέρει στην Αθήνα τέσσερα εκατ. επιβάτες, δύο εκατ. επιβάτες στη Θεσσαλονίκη και τέσσερα εκατ. επιβάτες στα υπόλοιπα αεροδρόμια της χώρας.
Ο επικεφαλής της ιρλανδικής εταιρείας η οποία είναι η μεγαλύτερη από πλευράς διακίνησης επιβατών στην Ευρώπη υποσχέθηκε ότι σε ορίζοντα τριετίας, η εταιρεία του θα μπορούσε να μεταφέρει στην Αθήνα τέσσερα εκατ. επιβάτες, δύο εκατ. επιβάτες στη Θεσσαλονίκη και τέσσερα εκατ. επιβάτες στα υπόλοιπα αεροδρόμια της χώρας.
Τα αποτελέσματα -με βάση τις εκτιμήσεις της εταιρείας- θα
είναι 10.000 νέες άμεσες θέσεις εργασίας, 4,5 εκατ. τουρίστες στην Ελλάδα και
4,5 δισ. ευρώ έσοδα ετησίως, καθώς οι Ιρλανδοί εκτιμούν ότι η δαπάνη κάθε
ταξιδιώτη στη χώρα μας θα κυμαίνεται στα 1.000 ευρώ.
Οι εκτιμήσεις του κ. Κόλεϊ φαίνεται όμως πως είναι εκτός πραγματικότητας αφού η μέση δαπάνη ενός τουρίστα στην Ελλάδα -σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος- δεν ξεπερνά τα 650 ευρώ κατά μέσο όρο την τελευταία πενταετία.
Αναφερόμενος στην πρόταση για μηδενισμό του Σπατόσημου, ο κ. Κόλεϊ είπε ότι για κάθε 12 ευρώ που θα χαθούν για το κράτος, θα προστεθούν 1.000 ευρώ, αφού τόσο υπολογίζει ότι θα ξοδέψει ο επιβάτης της εταιρείας στην Ελλάδα (μιλάμε για επιβάτες των εισιτηρίων των €20).
Βέβαια στη συνέντευξη τύπου δικαιολογώντας την στάση της εταιρείας του ανέφερε ότι: «Πρέπει να παράγουμε κέρδος για τους μετόχους μας, και σημείωσε με νόημα ότι η εταιρεία του δεν είναι φιλανθρωπικό ίδρυμα».
Οι εκτιμήσεις του κ. Κόλεϊ φαίνεται όμως πως είναι εκτός πραγματικότητας αφού η μέση δαπάνη ενός τουρίστα στην Ελλάδα -σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος- δεν ξεπερνά τα 650 ευρώ κατά μέσο όρο την τελευταία πενταετία.
Αναφερόμενος στην πρόταση για μηδενισμό του Σπατόσημου, ο κ. Κόλεϊ είπε ότι για κάθε 12 ευρώ που θα χαθούν για το κράτος, θα προστεθούν 1.000 ευρώ, αφού τόσο υπολογίζει ότι θα ξοδέψει ο επιβάτης της εταιρείας στην Ελλάδα (μιλάμε για επιβάτες των εισιτηρίων των €20).
Βέβαια στη συνέντευξη τύπου δικαιολογώντας την στάση της εταιρείας του ανέφερε ότι: «Πρέπει να παράγουμε κέρδος για τους μετόχους μας, και σημείωσε με νόημα ότι η εταιρεία του δεν είναι φιλανθρωπικό ίδρυμα».
Προφανώς το επιχειρηματικό μοντέλο της ιδιάζουσας αυτής
εταιρίας στηρίζεται στα σενάρια της κινηματογραφικής τριλογίας του «Νονού».
Κήνσορας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου