17.3.14

Το κακογραμμένο, ιδεοληπτικό παραλήρημα του «φαρμακοχέρη».




Διαβάζω αυτές τις ημέρες το βιβλίο του Κουφοντίνα.
Το πώς και το γιατί, το εξήγησα εδώ.




Πλησιάζοντας πλέον στο τέλος του, το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι όντως είναι κακογραμμένο, και γεμάτο από ανοησίες, περιβεβλημένες  όμως με αέρα «επανάστασης», και από ιδεοληπτικές πομφόλυγες…


Δεν ξέρω αν το έγραψε ο ίδιος ή κάποιος άλλος (ghost writer), αλλά όποιος και να το έκανε, δεν το έχει στον γραπτό  λόγο.
Οι αφηγήσεις είναι χαοτικές, και η υπόθεση κάνει ατέλειωτους κύκλους, με διάφορες σκέψεις και περιστατικά να αλληλομπλέκονται, αφήνοντας τον αναγνώστη να απορεί για το τι θέλει να πει ο συγγραφέας.
Το βιβλίο αυτό θα ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία για να αναζητηθούν οι ιστορικές απαρχές της οργάνωσης 17Ν, οι ρίζες της, και για να εξηγηθούν οι αιτίες που οδήγησαν ένα επαρχιωτόπουλο, χωρίς ιδιαίτερα προσόντα, χωρίς ιδιαίτερα βιώματα, να οδηγηθεί στην εν ψυχρώ δολοφονία συνανθρώπων του.
Ακόμη και εγώ, που λόγω ειδικών σπουδών και ιδιοσυγκρασίας ξέρω ότι είναι να ξέρει κανείς για την ιστορία και τη δράση της συγκεκριμένης οργάνωσης, έχοντας διαβάσει σχεδόν ότι έχει γραφτεί για αυτήν τα τελευταία 35 χρόνια, δεν κατάλαβα τίποτα.
Πόσο δε μάλλον ο απλός και όχι ιδιαίτερα ενημερωμένος περί της οργάνωσης αναγνώστης του βιβλίου.
Πολλά πάντως είναι αυτά που μου έκαναν εντύπωση, και που αν όντως τα πιστεύει και τα εννοεί ο «φαρμακοχέρης», τότε πράγματι μιλάμε για ψυχοπαθολογικές  καταστάσεις και εγωιστικά σύνδρομα μεγαλείου.
Για να μην πω για συμπλέγματα κατωτερότητας, και παιδικές στερήσεις, που καθορίζουν το μέλλον μας.
Για παράδειγμα, και μόνο ότι συνεχίζει να πιστεύει στα πενηνταφεύγα του ότι η δολοφονική δράση της 17Ν αποτελεί διάδοχη κατάσταση του Καραϊσκάκη, του ΕΑΜ/ΕΛΑΣ και του ΔΣΕ, τα λέει όλα.
Καπηλεύεται δηλαδή μια ηρωική φάση της  ιστορίας μας, που εν πάση περιπτώσει, πέρα από όσα ακολούθησαν, είχε ως πρωταρχικό στόχο έναν ξένο κατακτητή.
Δεν έχει καταλάβει ακόμη ότι άλλο κόλει, και άλλο τρόλει…
Τέλος πάντων.

Ένα όμως απόσπασμα που μου  έκανε μεγάλη εντύπωση, είναι και εκείνο στο οποίο περιγράφει μια «συνάντηση» με έναν αστυνομικό.
Ένα ακόμη «καουμπόης» όπως περιγράφει τους αστυνομικούς γενικά, λοιδορώντας τους σε κάθε ευκαιρία.
Στο συγκεκριμένο απόσπασμα περιγράφει πως κατά τη διάρκεια απόπειρας κλοπής (απαλλοτρίωσης τη λέει) ενός ι.χ. τους είδαν και έτρεξαν να τους συλλάβουν δυο αστυνομικοί με πολιτικά.
Ο ένας, λέει, όταν  τους είδε βλοσυρούς τρόμαξε και λούφαξε.
Ο άλλος «γεροδεμένος και αναθρεμμένος με πολλές αμερικανικές ταινίες… έκανε τον Ράμπο»,  και σκαρφάλωσε στο καπό, αλλά οι αγωνιστές της 17 Ν έβαλαν μπρος και ξεκίνησαν, κάνοντας μάλιστα έναν ελιγμό για να μην πατήσουν τον ανόητο καουμπόη.
Έτσι, με αυτές τις περιγραφές, ο Κουφοντίνας, εκτός από τους τραυματισμούς και τις δολοφονίες αστυνομικών, έρχεται να προσθέσει και την γελοιοποίηση τους.
Ξεχνώντας βέβαια το ότι και αυτοί απλοί άνθρωποι είναι, εργαζόμενοι, και μάλιστα επιφορτισμένοι να μας υπερασπίζονται.
Διότι κι εγώ δεν συμφωνώ σε πολλά με την αστυνομία, και δη την ελληνική, ειδικά όταν ασχολείται με την πολιτική και όχι με την καταπολέμηση του εγκλήματος, αλλά θα ήθελα να ξέρω την άποψη του Λουκά, και των ομοϊδεατών του, ως προς το ποιος ακριβώς θα μας προστατεύει από τους ληστές, τους διαρρήκτες, τους κακοποιούς εν γένει, αν ποτέ έρθουν στα πράγματα οι δικοί τους, και καταργήσουμε δημοκρατικά την αστυνομία.
Εθελοντικές ομάδες περιφρούρησης στις γειτονιές;
Συνδικαλιστές  Σπάιντερμαν;
Διάφοροι υπερήρωες;
Μάλιστα….
Δηλαδή τι το μεμπτό είδε ο Κουφοντίνας στην προσπάθεια των δυο ασφαλιτών να αποτρέψουν μια κλοπή αυτοκινήτου;
Ήξεραν αν είναι η 17Ν που το κλέβει,  ή ο Μητσάρας ο λαβίδας;
Όχι. Απλά προσπάθησαν να κάνουν τη δουλειά τους για την οποία τους πληρώνουμε εμείς.
Για να σώσουν το αυτοκίνητο κάποιου αμέριμνου συμπολίτη μας που εκείνη την ώρα κοιμόταν για να μπορεί την επομένη να πάει στη δουλειά του.
Αγνοώντας ότι η μεγάλη σοσιαλιστική επανάσταση ξεκίνησε, κάτω από το σπίτι του, με πρώτο θύμα της το ι.χ. του.
Χρειάζεται να τους λοιδορούμε ή να τους μειώνουμε, επειδή προστατεύουν την περιουσία μας;
Το αυτοκίνητο που προσπάθησαν να «απαλλοτριώσουν» οι κουμπουροφόροι μεγαλομανείς, δεν ανήκε σε κάποιον νορμάλ εργαζόμενο άνθρωπο, που πιθανόν να πλήρωνε ακόμη τα γραμμάτια της αγοράς του;
Τι σόι επανάσταση είναι αυτή, όπου από τη μία κλέβουμε την περιουσία του απλού κοσμάκη, και από την άλλη κατηγορούμε και συκοφαντούμε αυτούς που πάνε να αποτρέψουν την κλοπή, έστω για τρεις και εξήντα;
Α, ξέχασα… κλέβουμε το ι.χ. του ταλαίπωρου, ώστε να τον σώσουμε στο μέλλον, όταν θα επιβάλλουμε δια των όπλων την πλέρια δημοκρατία, όπου όλοι θα διαθέτουν δωρεάν ι.χ. που θα τους τα χαρίζει το κράτος..
Όπως αυτή η δημοκρατία που επεβλήθη στην ΕΣΣΔ και αλλού, και όπως αυτή που υπάρχει σήμερα στη Β. Κορέα.
Για να μην αναφερθώ και στα υπόλοιπα που γράφει ο Λουκάς, και τα οποία ίσως να είχαν κάποιο νόημα στις δεκαετίες του ’70 και του ’80 όταν τα έγραφαν και στις προκηρύξεις της 17Ν, αλλά που σήμερα αντηχούν ως απλές σαχλαμάρες ανερμάτιστων ιδεοληπτικών εγκεφάλων.

Για παράδειγμα, οι επιτροπές εργατών, που θα συνέρχονται και θα εκλέγουν εκ περιτροπής προϊσταμένους και υπεύθυνους στις γραμμές παραγωγής, και θα ψηφίζουν για την πολιτική της επιχείρησης, και την παραγωγή του εργοστασίου, απλά, σοσιαλιστικά, και αυτοδιαχειριστικά… όπως π.χ. επί Τίτο στη Γιουγκοσλαβία, που το δοκίμασε αυτό το σύστημα  για μερικούς μήνες και στη συνέχεια το παράτησε, διότι προκλήθηκε χάος.
Τώρα βέβαια, ποια εργοστάσια εννοεί ο ποιητής, αφού κι αυτά που υπήρχαν ο ίδιος και οι σύντροφοί του φρόντισαν τα μάλλα ώστε  να κλείσουν ή να φύγουν για αλλού, δεν μας το λέει στο βιβλίο του.
Όπως βέβαια δεν μας λέει, πως αυτός ο πατριώτης, που τον κατηγόρησαν μάλιστα άλλες ακροαριστερές ομάδες για εθνικισμό, και που σκότωνε Τούρκους διπλωμάτες που εχθρεύονταν την πατρίδα μας, δεν πήγε φαντάρος και δεν υπηρέτησε την πατρίδα του έστω για 20-25 μήνες, είναι άλλου παπά ευαγγέλιο.
Σαν τον αοιδό τον Οικονομόπουλο κι αυτός… ίδια ποιότητα.
Για τόσο πατριωτισμό μιλάμε…
Αυτά.

Strange Attractor

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου