Ελάτε να σας δείξω πώς γράφουμε σωστά μεταμοντέρνα στάτα που παρωδούν ψεκασμένους, συνωμοσιολάγνους και άλλους ανορθόγραφους αποφοίτους τρίτης δημοτικού που γυρνοβολούν στο διαδίκτυο.
1. Χρησιμοποιούμε greeklish ή ΚΕΦΑΛΑΙΑ, ενίοτε σε συνδυασμό.
2. Δεν βάζουμε σημεία στίξης, τελείες και κόμματα κυρίως (μη μιλήσουμε για άνω τελείες), διότι αυτά προσδίδουν την εκλέπτυνση, την ''πουτανιά'', το σοφιστικέιτεντ, την λογοτεχνικότητα, την αμφισημία. Ο λόγος των ψεκασμένων είναι παραληρηματικός, δεν έχει ''ανάσες'', δεν έχει ρυθμό, μουσικότητα. Θέλει απλώς ''να τα πει'' ''χύμα και τσουβαλάτα'' διότι πιστεύει ότι το περιεχόμενο που κομίζει είναι τόσο σημαντικό που η μορφή δεν έχει καμία ή ελάχιστη σημασία.
3. Αν παρόλα αυτά επιλέξετε να πειραματιστείτε με σημεία στίξης, αυτό πρέπει να γίνει πολύ προσεκτικά, κατά τρόπο που να δείχνει κατάχρηση, π.χ. πολλά αποσιωπητικά, ενίοτε με space μεταξύ τους . . . . . . Εξαιρετική (κλινική) περίπτωση που έχω συναντήσει πρόσφατα τα πολλά κόμματα ,,,,,,, τη σημασία των οποίων δεν έχω καταφέρει να αποκρυπτογραφήσω, είναι κι αυτό ίσως ένα σημείο του μετανεωτερικού τέλους του νοήματος.
4. Θαυμαστικά και ερωτηματικά εξαιρούνται της απαγόρευσης. Οι ψεκασμένοι τα λατρεύουν και τα χρησιμοποιούν αφειδώς, ποτέ ένα θαυμαστικό ή ένα ερωτηματικό μόνο του, συνήθως σε τριάδες. Το ερωτηματικό είναι ΠΑΝΤΑ το αγγλικό ακόμα κι αν γράφουμε σε ''ελληνικά''. Το ελληνικό ερωτηματικό είναι πολύ ''λίγο'' και φλώρικο για τα βαρυσήμαντα ερωτήματα που θέτει ο kissingerολόγος.
5. Εισαγωγικά. Ο ψεκασμένος τα βάζει εκεί που δεν χρειάζεται, σε μια δικής του έμπνευσης υποδήλωση, ένα όπως νομίζει πονηρό ''κλείσιμο ματιού'' στους μυημένους στους οποίους απευθύνεται. Ποιά εισαγωγικά; Εννοείται ποτέ τα κλασικά '' ''. Για κάποιον απροσδιόριστο λόγο κάνουν θραύση τα σημεία της ανίσωσης < > σε ρόλο μεταμοντέρνων εισαγωγικών. Τα χρησιμοποιούμε μονά ή διπλά, ενίοτε με space μεταξύ των, π.χ. < <ΧΡΕΟΚΩΠΙΑ> >
6. Ορθογραφικά λάθη. Προσοχή! ΜΗΝ κάνετε κατάχρηση ορθογραφικών λαθών. Φαίνεται τελείως fake το κείμενό σας και καθίσταται σχεδόν πλήρως μη αναγνώσιμο. Από ένα αριθμό ορθογραφικών και μετά, η επικοινωνία καταργείται, άρα και το γέλιο που θέλουμε να προκαλέσουμε. Ο ψεκασμένος πασχίζει να επικοινωνήσει, όχι απλώς να εκτονωθεί. Με ρέγουλα λοιπόν. Η μαγεία είναι (σε προχωρημένο λέβελ) να μην κάνετε καθόλου ορθογραφικά αλλά το παρωδιακό στοιχείο να αναβλύζει γκεσταλτικώς από το σύνολο του ποστ.
7. Το ποστ πρέπει να διαθέτει αληθοφάνεια, να μπορείτε να ισχυριστείτε ότι το ανακαλύψατε μαργαριτάρι αυτούσιο σε συνωμοσιολογικό μπλογκ ή όπου τελοσπάντων συχνάζουν πυροβολημένοι.
8. ΠΟΤΕ τονικά σημεία. Οι αγράμματοι είναι και αγράμματοι πληκτρολογικώς.
9. Αποφεύγετε τις πολλές χυδαιότητες, ύβρεις, βωμολοχίες, την μονοσήμαντη επιθετικότητα. Όχι ότι δεν υπάρχουν τέτοια δείγματα στην πραγματικότητα, κάθε άλλο. Αλλά σε ένα παρωδιακό ποστ ο υποτιθέμενος συντάκτης καλό είναι να εμφανίζεται κάπως πιο σύνθετα, πιο διαφοροποιημένα. Να εκμπέμπει όχι μόνο μίσος και κακία αλλά επίσης και ματαίωση, θλίψη, συντριβή, κακομοιριά. Να μην προκαλεί μόνο την απέχθεια μας αλλά και τον οίκτο μας για την κατάστασή του, έως τη συμπάθεια. Μια ηθική αμφισημία.
10. Με την εξαίρεση των πολύ σύντομων, ένα σωστό παρωδιακό ποστ διακρίνεται για μια ατεχνία στην έκφραση, ένα ακατέργαστο, μια τραχύτητα, μια έλλειψη αρχιτεκτονικής, έναν πρωτογονισμό που καταλήγει σε μερική ασάφεια και αδυναμία παράδοσης του μηνύματός του. Και αυτό ΔΕΝ έχει να κάνει με την ορθογραφία. Τι να το κάνω αν μου κοτσάρεις χίλιες ανορθογραφίες αλλά η δομή της σκέψης σου προδίδει ότι έχεις μεταπτυχιακό; Χάθηκε όλη η μαγεία.
11. Στα greeklish δεν ακολουθείται η ακριβής αντιστοιχία αλλά συχνά πατάμε απλώς το πλήκτρο με τον ελληνικό χαρακτήρα που έχουμε στο μυαλό, π.χ. ξαφνικά = jafnika.
12. Yπόψιν ότι όλα τα παραπάνω έχουν μόνο σχετική αξία και πως η πραγματικότητα ξεπερνάει την τέχνη και όλους τους κανόνες και δεν σταματά να μας εκπλήσσει.
Enjoy!
Από status του John Black στο facebook
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου