Ξεχειλίζει ο
ενθουσιασμός και η εθνική υπερηφάνεια απ΄άκρη σε άκρη της Ελλάδας για τη
σπουδαία ανακάλυψη στην Αμφίπολη της Μακεδονίας .
Λογικό, θα μου πείτε.
Δεν αμφιβάλω, αλλά αν κάνατε τον κόπο να
διαβάσετε και μια άλλη ανακοίνωση (αυτή που έβγαλε η Στατιστική υπηρεσία και
μετρά τους επισκέπτες και τα έσοδα των μουσείων και αρχαιολογικών χώρων) θα
σας έπιανε απελπισία.
Για όλο το 2013 το υπουργείο Πολιτισμού έβαλε
στα ταμεία του από μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους το υπέρογκο (!!!)
ποσό των 47 εκατ. ευρώ .
Δηλαδή το ένα τρίτο από τον ετήσιο προϋπολογισμό
ενός μόνο μουσείου, αυτό του Λούβρου. Υπέροχα!
Όσο για το καμάρι μας, το μουσείο της Ακροπόλεως, αυτό συγκέντρωσε λιγότερους επισκέπτες ακόμη και από ένα μουσείο στην άκρη του...πουθενά, στο Brisbane της Αυστραλίας.
Αν αυτό λέγεται αξιοποίηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς τότε τιμή και δόξα στους υπουργούς Πολιτισμού.
Όσο για το καμάρι μας, το μουσείο της Ακροπόλεως, αυτό συγκέντρωσε λιγότερους επισκέπτες ακόμη και από ένα μουσείο στην άκρη του...πουθενά, στο Brisbane της Αυστραλίας.
Αν αυτό λέγεται αξιοποίηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς τότε τιμή και δόξα στους υπουργούς Πολιτισμού.
Και επειδή κάποιοι θα σπεύσουν να με
κατηγορήσουν ότι προωθώ την εμπορευματοποίηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς
τους απαντώ εκ των προτέρων ότι είναι βαθιά νυχτωμένοι.
Απλά μια βόλτα στα μουσεία και τους χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος στην Μ.Βρετανία την Γαλλία την Γερμανία ακόμη και στις ΗΠΑ, αρκεί για να δει κάποιος πώς αξιοποιούν εκεί την πολιτιστική κληρονομιά (που δεν έχουν άλλωστε).
Δεν χρειάζεται να αναρτηθεί επιγραφή της Coca Cola ή της Pepsi στην είσοδο ενός αρχαιολογικού χώρου για να πάρουμε επιπλέον χρήματα για να συντηρήσουμε τα μνημεία μας και να προσλάβουμε νέους επιστήμονες για τη συντήρηση τους.
Ο χώρος του πολιτισμού και της τέχνης σε παγκόσμιο επίπεδο, έχει εξελιχθεί σε μια απέραντη βιομηχανία με τζίρους αρκετών δισ. ευρώ.
Αντίθετα εμείς πανηγυρίζουμε κάθε τρεις και λίγο για τις ορδές των τουριστών με τα “βραχιολάκια” που κατακλύζουν τα νησιά μας και οι καλοί μας ξενοδόχοι τους μαντρώνουν προσφέροντας τους άφθονη αυθεντική μπύρα Σκοπίων και βότκα Βουλγαρίας.
Εν κατακλείδι, τα οφέλη για την Ελλάδα μπορεί να είναι πολλαπλάσια αρκεί να αξιοποιήσουμε τα σύγχρονα εργαλεία του μάρκετινγκ, με σεβασμό πάντα, στους ανεκτίμητους θησαυρούς της πατρίδας μας.
Αν πάλι δεν μας ενδιαφέρουν τα χρήματα των κουτόφραγκων ας στήσουμε μετά από μερικά χρόνια ένα ξύλινο κιόσκι και έξω από τον τάφο στην Αμφίπολη που θα κόβει εισιτήρια και θα έχουμε επιτελέσει στο ακέραιο το χρέος μας προς την πατρίδα.
Απλά μια βόλτα στα μουσεία και τους χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος στην Μ.Βρετανία την Γαλλία την Γερμανία ακόμη και στις ΗΠΑ, αρκεί για να δει κάποιος πώς αξιοποιούν εκεί την πολιτιστική κληρονομιά (που δεν έχουν άλλωστε).
Δεν χρειάζεται να αναρτηθεί επιγραφή της Coca Cola ή της Pepsi στην είσοδο ενός αρχαιολογικού χώρου για να πάρουμε επιπλέον χρήματα για να συντηρήσουμε τα μνημεία μας και να προσλάβουμε νέους επιστήμονες για τη συντήρηση τους.
Ο χώρος του πολιτισμού και της τέχνης σε παγκόσμιο επίπεδο, έχει εξελιχθεί σε μια απέραντη βιομηχανία με τζίρους αρκετών δισ. ευρώ.
Αντίθετα εμείς πανηγυρίζουμε κάθε τρεις και λίγο για τις ορδές των τουριστών με τα “βραχιολάκια” που κατακλύζουν τα νησιά μας και οι καλοί μας ξενοδόχοι τους μαντρώνουν προσφέροντας τους άφθονη αυθεντική μπύρα Σκοπίων και βότκα Βουλγαρίας.
Εν κατακλείδι, τα οφέλη για την Ελλάδα μπορεί να είναι πολλαπλάσια αρκεί να αξιοποιήσουμε τα σύγχρονα εργαλεία του μάρκετινγκ, με σεβασμό πάντα, στους ανεκτίμητους θησαυρούς της πατρίδας μας.
Αν πάλι δεν μας ενδιαφέρουν τα χρήματα των κουτόφραγκων ας στήσουμε μετά από μερικά χρόνια ένα ξύλινο κιόσκι και έξω από τον τάφο στην Αμφίπολη που θα κόβει εισιτήρια και θα έχουμε επιτελέσει στο ακέραιο το χρέος μας προς την πατρίδα.
Γιώργος Παπασταφίδας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου