Κυρ εισαγγελέα, όποια
τρύπα ανοίγει στο Μετρό Θεσσαλονίκης, δεν κλείνει.
Το πήρατε χαμπάρι;
Έχετε διατάξει δεκάδες
"προκαταρκτικές" για δεκάδες θέματα.
Δεν σας τρώει η περιέργεια με αυτό που γίνεται
στο Μετρό;
Σε κάθε υπο-έργο, σε κάθε μικρό κομμάτι του
έργου, κάποιοι ξεκινάνε κάτι ...
Με το πρόσχημα ότι κάνουν κάτι που εντάσσεται
στο έργο του μετρό, κλείνουν δρόμους, κλείνουν ρεύματα κυκλοφορίας, κλείνουν
πάρκα και σπέρνουν καταστροφή, η οποία είναι δυσανάλογη με αυτό που έχουν
προσφέρει μέχρι τώρα (8 χρόνια για το 30% ενός μικρού έργου 9,6 χιλιομέτρων)…
Όλα τα μικροέργα για τα οποία λένε "θα
κρατήσει 3 μήνες" κρατάνε 5 χρόνια και άνω.
Είναι τόσο μεγάλες οι καθυστερήσεις -μην μπούμε
σε λεπτομέρειες, θα τα ξέρετε κι εσείς- που είναι πλέον θέμα επείγουσας
δικαστικής διερεύνησης.
Η
κυριότερη δικαιολογία του αναδόχου, που μάλλον είναι σωστή, είναι ότι τους
καθυστερούν ΕΞΩΦΡΕΝΙΚΑ όσοι δουλεύουν στην "αρχαιολογία".
Οι οποίοι
έχουν κάθε συμφέρον, να μην τελειώσει ΠΟΤΕ και για κανένα λόγο το Μετρό
Θεσσαλονίκης.
Ε, αυτή είναι αλήθεια, ας μην υποκρινόμαστε ότι
δεν την ξέρουμε.
Συμβασιούχοι είναι οι άνθρωποι, δουλειά έχουν
όσο κατασκευάζεται το Μετρό. Άμα τελειώσει δεν θα έχουν δουλειά και είναι άκρως
ανθρώπινο και φυσιολογικό να μη θέλουν να τελειώσει ποτέ, για αυτά που θα
κερδίσουν σε ποιότητα ζωής (της δικής τους ζωής) αν έχει η Θεσσαλονίκη μετρό,
είναι πολύ λιγότερα, από αυτά που έχουν τώρα, έχοντας δουλειά.
Ας μη
στρουθοκαμηλίζουμε. Όλοι στη θέση τους το ίδιο θα κάναμε.
Δεν θα βιαζόμασταν
καθόλου.
Όμως, μια πόλη 1.000.000 κατοίκων, δεν μπορεί να
είναι όμηρος, 8 χρόνια τώρα,
εργολάβων, αρχαιολόγων, Υπουργών και Πρωθυπουργών, που ο ένας τα ρίχνει στον
άλλο.
Και η ερώτηση που θα μου κάνετε είναι απλή: "Μα,
έφτασε το έργο μέχρι εδώ που έφτασε, στο 30%. Τι να κάνουμε τώρα; Να τους
πούμε, μαζέφτε τις λαμαρίνες σας από τη Δελφών, ό,τι κάνατε, κάνατε; Γίνονται
αυτά τα πράγματα;"
Η απάντηση θα σας ξαφνιάσει: Ναι, ακριβώς αυτό
λέω.
Δεν υπάρχει άλλος τρόπος να τελειώσει το έργο.
Πρέπει να πάει κάποιος φυλακή.
Τον πιάνετε σήμερα και του λέτε "μάγκα
μου, είπες ότι η Δελφών θα τελειώσει τον Σεπτέμβριο του 2011. Έφτασε Νοέμβριος
2014 κι ακόμη αλλάζετε μεριά στις λαμαρίνες. Αν δεν το τελειώσεις μέχρι τον
Δεκέμβριο, τα μαζεύεις και φεύγεις και δεν μ΄ενδιαφέρει τι θα απογίνει το μετρό
κι αυτό που έφτιαξες μέχρι σήμερα. Ναι, να πάει τζάμπα ό,τι έφτιαξες μέχρι
σήμερα"
Θα σας πει "μα έφτιαξα το 98% του έργου.
Να φύγω τώρα που έμεινε το 2%";
Του απαντάτε: "Άσε ρε το παραμύθι. Τα
ίδια θα μου έλεγες και πριν από 3 χρόνια. Για αυτό , αν στις 2 Ιανουαρίου,
υπάρχει ίχνος λαμαρίνας, χώματος και πόντος δρόμου δεσμευμένος, πας με τα
βραχιολάκια στα Διαβατά.
Το παραμύθι τελείωσε, σας βαρέθηκα με το
τελειώνουμε, τελειώνουμε και πουθενά δεν τελειώσατε"
Σας τα λέω επίτηδες πολύ απλοϊκά, για να γίνει
κατανοητό επιτέλους ότι η ενόχληση της πόλης, έχει ξεπεράσει πια το όποιο
όφελος από το μετρό στο μέλλον.
Αν είναι να είναι κλειστή η πόλη επί 30 χρόνια,
να διαλυθεί η οικονομία της, να καταστραφεί κόσμος και κοσμάκης για να έχουμε
μια ψευτο-γραμμή 9 στάσεων, που θα εξυπηρετεί το 5% του πληθυσμού και το 2030 -
2040 που θα ολοκληρωθεί θα μοιάζει παλιομοδίτικο επαρχιακό έργο, ας το
σταματήσουν.
Αρκετά ξόδεψαν μέχρι τώρα, για να κάνουν
...τρίχες.
Ας κλείσουν τα εργοτάξια, ας παραδώσουν τους
δρόμους της πόλης στους κατοίκους της -αφού πρώτα πάνε φυλακή κάποιοι!-
και ας συνεχιστεί το έργο, σε κάποια
άλλη εποχή (το 2050; το 2080;), που θα υπάρχουν λεφτά και δεν θα
κάνουν κουμάντο αυτοί που δεν θέλουν να τελειώσει το έργο, αλλά ο λαός που
θέλει να τελειώσει και το πληρώνει με το αίμα του.
Μπορεί να έρθει και κάποια τέτοια εποχή στη χώρα
μας ή εν πάση περιπτώσει, στη χώρα στην οποία θα ανήκει τότε η Θεσσαλονίκη....
Βασίλης Προκοπίδης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου