Αν και μέχρι σήμερα δεν έχει καταγραφεί κάποια
επιβεβαιωμένη σύγκρουση μεταξύ αεροσκάφους και μη επανδρωμένου drone, εν
τούτοις υπάρχουν πάμπολλες αναφορές για παραλίγο συγκρούσεις (near misses) εκεί
όπου δεν θα έπρεπε να υπάρχουν τέτοια αεροσκάφη, κοντά δηλαδή σε αεροδρόμια.
Σύμφωνα με μια πρόσφατη αναφορά του Center for
the Study of the Drone του πανεπιστημίου Bard College, υπάρχουν τουλάχιστον 214
καταγεγραμμένα περιστατικά που αφορούν σε παραλίγο συγκρούσεις, σύμφωνα με τον
ορισμό της αμερικανικής FAA περί near-collision. Στα 28 από αυτά, οι χειριστές
των επανδρωμένων αεροσκαφών απέφυγαν το ατύχημα πραγματοποιώντας έκτακτους ελιγμούς…
Η ανάλυση αναφέρει ότι το 90% αυτών των
περιστατικών αφορούσαν σε εμπορικά επιβατικά αεροσκάφη.
Με βάση τον ορισμό της αμερικανικής Υπηρεσίας
Πολιτικής Αεροπορίας (FAA), μια παραλίγο σύγκρουση συμβαίνει όταν δυο αεροσκάφη
απέχουν μεταξύ τους έως και 500 πόδια. Στα 51 από τα αναφερόμενα περιστατικά, η
απόσταση αυτή ήταν μόλις 50 πόδια ή και λιγότερο! Μάλιστα, τα περισσότερα
έλαβαν χώρα σε απόσταση μέχρι και 8 χιλιόμετρα από αεροδρόμια, και σε ύψος 400
ποδών. Πρόκειται για περιοχές δηλαδή όπου η FAA απαγορεύει αυστηρά την
κυκλοφορία των drones, κάτι που θέτει σε αμφισβήτηση την αποτελεσματικότητα της
ισχύουσας νομοθεσίας, αλλά και την ασφάλεια των πτήσεων.
Οι πόλεις με τα περισσότερα τέτοια περιστατικά
είναι η Νέα Υόρκη, το Λος Άντζελες, και το Μαιάμι.
Η αναφορά βασίστηκε στην ανάλυση των επίσημων αρχείων καταγραφής
περιστατικών, και πιο ειδικά 921 περιπτώσεων που αφορούσαν σε παραλίγο ατύχημα
μεταξύ drones και αεροσκαφών, την περίοδο μεταξύ 17/12/13 και 12/9/15.
Όπως σημειώνουν οι διερευνητές, είναι πολύ
δύσκολο για τους πιλότους να υπολογίσουν την απόστασή τους από άλλο ιπτάμενο
αντικείμενο όταν κινούνται με υψηλές ταχύτητες.
Στο 64% των περιπτώσεων που αναλύθηκαν, οι
πιλότοι απλά είδαν στην περιοχή όπου πετούσαν ένα μη επανδρωμένο αεροσκάφος,
χωρίς αυτό να θεωρείται άμεση απειλή.
Associated Press
S.A.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου