Σε νεκροταφεία αυτοκινήτων τείνουν να
μετατραπούν στα χρόνια της κρίσης πολλοί δρόμοι και κοινόχρηστοι χώροι στη
Θεσσαλονίκη. Ο κεντρικός δήμος εκτιμά ότι μέσα σε μόλις έναν χρόνο θα
απομακρύνει περί τα 600 οχήματα, τα οποία εγκαταλείφθηκαν σε διάφορα σημεία της
πόλης από τους ιδιοκτήτες τους, καθώς αυτοί λόγω των οικονομικών πιέσεων που
δέχονται αδυνατούν να καλύψουν το κόστος συντήρησής τους.
Από πλευράς δήμου Θεσσαλονίκης έχει προκηρυχθεί
διαγωνισμός για την περισυλλογή και τη μεταφορά σε εγκεκριμένα συστήματα των
λεγόμενων οχημάτων τέλους κύκλου ζωής. Το πρόβλημα με τα εγκαταλειμμένα
αυτοκίνητα έχει προσλάβει εκρηκτικές διαστάσεις τα τελευταία χρόνια, με
αποτέλεσμα ο δήμος να δέχεται σωρεία καταγγελιών από πολίτες που
διαμαρτύρονται, άλλοτε γιατί οι χώροι γύρω από τα παρατημένα οχήματα
μετατρέπονται σε εστίες μόλυνσης και άλλοτε γιατί καταλαμβάνονται πολύτιμες
θέσεις στάθμευσης ή γιατί δυσχεραίνεται η κίνηση των πεζών και ιδιαίτερα των
ατόμων με αναπηρίες…
Εδώ και περίπου μία πενταετία οι αρμόδιες
υπηρεσίες του δήμου Θεσσαλονίκης έχουν επισημάνει ότι το πρόβλημα με τα
εγκαταλειμμένα οχήματα έχει προσλάβει εκρηκτικές διαστάσεις λόγω της
οικονομικής κρίσης. Κι αυτό διότι πολλοί ιδιοκτήτες, αδυνατώντας να πληρώσουν
τα τέλη κυκλοφορίας ή τα ασφάλιστρα και γενικότερα να ανταποκριθούν στο κόστος
συντήρησης των αυτοκινήτων τους, επιλέγουν να τα ακινητοποιούν για μεγάλο
χρονικό διάστημα σε διάφορα σημεία της πόλης.
“Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία όσοι επιλέγουν να παραδώσουν τις πινακίδες του οχήματός τους είναι υποχρεωμένοι να σταθμεύουν το αυτοκίνητό τους είτε σε κάποιον ιδιωτικό χώρο είτε σε πάρκιγκ. Η φιλοσοφία δηλαδή είναι ότι, εάν κάποιος δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, δεν έχει και το δικαίωμα να σταθμεύει το αυτοκίνητό του στο δρόμο”, εξήγησε ο γενικός γραμματέας του δήμου Θεσσαλονίκης Θωμάς Ψαρράς, ο οποίος έχει πλέον στην ευθύνη του και τους τομείς της καθαριότητας και της ανακύκλωσης.
Ωστόσο, όπως υπογράμμισε ο ίδιος, σε αυτές τις δύσκολες εποχές οι πολίτες είτε δεν είναι διατεθειμένοι είτε αδυνατούν να πληρώσουν πάρκιγκ για τα αυτοκίνητά τους, με αποτέλεσμα να τα εγκαταλείπουν σε δρόμους και σε κοινόχρηστους χώρους. “Οι επόπτες της καθαριότητας, όποτε εντοπίζουν ένα εγκαταλειμμένο όχημα, ειδοποιούν την αντίστοιχη δημοτική υπηρεσία, ώστε να αρχίσουν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες”, σημείωσε ο κ. Ψαρράς.
Ειδικότερα οι υπηρεσίες του δήμου Θεσσαλονίκης μετά τον εντοπισμό κάποιου εγκαταλειμμένου αυτοκινήτου επικολλούν σε εμφανές σημείο του ειδικό υπηρεσιακό έγγραφο, προειδοποιώντας τον κάτοχό του ότι πρέπει να το απομακρύνει μέσα σε 45 ημέρες. Μετά την παρέλευση αυτού του διαστήματος, όπως προβλέπεται από το νόμο, ξεκινά η διαδικασία μεταφοράς του οχήματος.
“Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία όσοι επιλέγουν να παραδώσουν τις πινακίδες του οχήματός τους είναι υποχρεωμένοι να σταθμεύουν το αυτοκίνητό τους είτε σε κάποιον ιδιωτικό χώρο είτε σε πάρκιγκ. Η φιλοσοφία δηλαδή είναι ότι, εάν κάποιος δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, δεν έχει και το δικαίωμα να σταθμεύει το αυτοκίνητό του στο δρόμο”, εξήγησε ο γενικός γραμματέας του δήμου Θεσσαλονίκης Θωμάς Ψαρράς, ο οποίος έχει πλέον στην ευθύνη του και τους τομείς της καθαριότητας και της ανακύκλωσης.
Ωστόσο, όπως υπογράμμισε ο ίδιος, σε αυτές τις δύσκολες εποχές οι πολίτες είτε δεν είναι διατεθειμένοι είτε αδυνατούν να πληρώσουν πάρκιγκ για τα αυτοκίνητά τους, με αποτέλεσμα να τα εγκαταλείπουν σε δρόμους και σε κοινόχρηστους χώρους. “Οι επόπτες της καθαριότητας, όποτε εντοπίζουν ένα εγκαταλειμμένο όχημα, ειδοποιούν την αντίστοιχη δημοτική υπηρεσία, ώστε να αρχίσουν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες”, σημείωσε ο κ. Ψαρράς.
Ειδικότερα οι υπηρεσίες του δήμου Θεσσαλονίκης μετά τον εντοπισμό κάποιου εγκαταλειμμένου αυτοκινήτου επικολλούν σε εμφανές σημείο του ειδικό υπηρεσιακό έγγραφο, προειδοποιώντας τον κάτοχό του ότι πρέπει να το απομακρύνει μέσα σε 45 ημέρες. Μετά την παρέλευση αυτού του διαστήματος, όπως προβλέπεται από το νόμο, ξεκινά η διαδικασία μεταφοράς του οχήματος.
Ενδεικτικό των διαστάσεων του προβλήματος είναι
το γεγονός ότι από το 2011 απομακρύνθηκαν από τους δρόμους και από
κοινόχρηστους χώρους της πόλης περίπου 1.700 αυτοκίνητα που είχαν εγκαταλειφθεί
από τους ιδιοκτήτες τους. Μόνον το 2011 οι αρμόδιες υπηρεσίες είχαν απομακρύνει
από τους δρόμους 573 εγκαταλειμμένα οχήματα.
Αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι εκτός από αυτοκίνητα και δίκυκλα τα συνεργεία του δήμου Θεσσαλονίκης πολλές φορές στο παρελθόν έχουν κληθεί να μεταφέρουν από κοινόχρηστους χώρους της πόλης τρέιλερ και μηχανήματα έργων, καντίνες, ακόμη και βάρκες ή τροχόσπιτα! Ειδικότερα μέσα στο 2013 από τους δρόμους της πόλης απομακρύνθηκαν 200 αυτοκίνητα, 55 δίκυκλα, ένα τρέιλερ και μία βάρκα. Το 2012 απομακρύνθηκαν 261 αυτοκίνητα, 65 δίκυκλα, όπως επίσης μία βάρκα και ένα μηχάνημα έργου. Την ίδια χρονιά είχαν επικολληθεί σχετικά ειδοποιητήρια σε 1.224 αυτοκίνητα, σε 168 δίκυκλα, σε ένα τρίκυκλο και έντεκα τρέιλερ, σε δύο τροχόσπιτα, καθώς και σε δύο βάρκες, δύο καντίνες, ένα κάρο και σε έναν εκτοξευτήρα σοβά!
Αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι εκτός από αυτοκίνητα και δίκυκλα τα συνεργεία του δήμου Θεσσαλονίκης πολλές φορές στο παρελθόν έχουν κληθεί να μεταφέρουν από κοινόχρηστους χώρους της πόλης τρέιλερ και μηχανήματα έργων, καντίνες, ακόμη και βάρκες ή τροχόσπιτα! Ειδικότερα μέσα στο 2013 από τους δρόμους της πόλης απομακρύνθηκαν 200 αυτοκίνητα, 55 δίκυκλα, ένα τρέιλερ και μία βάρκα. Το 2012 απομακρύνθηκαν 261 αυτοκίνητα, 65 δίκυκλα, όπως επίσης μία βάρκα και ένα μηχάνημα έργου. Την ίδια χρονιά είχαν επικολληθεί σχετικά ειδοποιητήρια σε 1.224 αυτοκίνητα, σε 168 δίκυκλα, σε ένα τρίκυκλο και έντεκα τρέιλερ, σε δύο τροχόσπιτα, καθώς και σε δύο βάρκες, δύο καντίνες, ένα κάρο και σε έναν εκτοξευτήρα σοβά!
Σημ. Ο- Να δούμε απομάκρυνση εγκαταλειμμένων
οχημάτων από τους δρόμους της πόλης και να μην το πιστέψουμε. Δυστυχώς, οι
αρμόδιες υπΕρεσίες του Δήμου γενικώς κωφεύουν σε τέτοιου είδους
ενημερώσεις-καταγγελίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου