Ο κορονοϊός, και ο πανικός που έχει προκαλέσει, έχει πλήξει ουκ ολίγους τομείς της παγκόσμιας
οικονομίας, και όπως όλα δείχνουν θα συνεχίσει με τους ίδιους ρυθμούς.
Οι μόνοι που δεν ανησυχούν είναι οι παραγωγοί
ζυμαρικών, αφού ήδη εργάζονται πυρετωδώς νυχθημερόν για να καλύψουν τις ανάγκες
μόνο της ελληνικής αγοράς… μιας και οι νεοέλληνες πιστοί στις παραδόσεις, μόλις
μυριστούν κρίση σπεύδουν να γεμίσουν τις αποθήκες και τα κελάρια τους με
μακαρόνια και με γάλα εβαπορέ…
Ανάμεσα στους πληγέντες είναι και η πολιτική
αεροπορία μιας και η εξάπλωση του ιού έκανε πολλούς ανθρώπους να ακυρώσουν τα
προγραμματισμένα ταξίδια τους, και γενικά να αποφεύγουν τα αεροπλάνα.
Παρ’ όλα
αυτά, τα αεροσκάφη συνεχίζουν να εκτελούν τα δρομολόγιά τους, ακόμη και άδεια!
Γιατί; Διότι οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί προβλέπουν
την απώλεια των slots, δηλαδή των συγκεκριμένων ημερομηνιών και ωρών που έχουν
εξασφαλίσει οι αεροπορικές εταιρίες στα κατά τόπους αεροδρόμια, αν δεν
εκτελείται τουλάχιστον το 80% των προγραμματισμένων πτήσεών τους. Με ή χωρίς
επιβάτες.
Γι αυτό και βλέπουμε τα άλλοτε κατάμεστα αεροσκάφη
εταιριών όπως η Ryanair, να πηγαινοέρχονται με μόνους επιβάτες τα… πληρώματά τους.
Έτσι, πάρα πολλές εταιρίες, προκειμένου να
διατηρήσουν τα δικαιώματά τους στα slots, πραγματοποιούν αυτό που ήδη
ονομάστηκε ghost flights, καίγοντας καύσιμα και πληρώνοντας μισθούς, τέλη,
φόρους, κλπ.
Κάποιες βρετανικές εταιρίες οργανώθηκαν και
ζήτησαν από τον υπουργό Μεταφορών του Η.Β. να παρέμβει και να αναστείλει
προσωρινά τον επίμαχο κανονισμό.
Αυτός όντως απηύθυνε το αίτημα στην ανεξάρτητη
αρχή της χώρας που ελέγχει και επιτηρεί τα slots, σημειώνοντας πως οι
κανονισμοί θα πρέπει να χαλαρώσουν, και εστιάζοντας στις επιπτώσεις που έχουν
για το περιβάλλον όλες αυτές οι «άδειες» και άσκοπες πτήσεις. Αναμένει
απάντηση.
Η αεροπορική βιομηχανία πάντως αντιμετωπίζει
σήμερα την μεγαλύτερη κρίση από την εποχή του 9/11, τότε που χρειάστηκαν αρκετά
χρόνια για να ξανακερδηθεί η εμπιστοσύνη του κόσμου στα αεροπορικά ταξίδια.
«Το όλο
κλίμα θυμίζει την 9/11», λέει ο CEO της αμερικανικής Southwest Airlines, που ήδη άρχισε να πνέει τα
λοίσθια.
Οι μετοχές των εταιριών πέφτουν στα τάρταρα, και
σύμφωνα με τους ειδικούς τα παγκόσμια έσοδα της εν λόγω βιομηχανίας θα
συρρικνωθούν φέτος κατά $60 έως και $115 δισεκατομμύρια!
Αν στον πανικό για τον κορονοϊό προσθέσουμε και τις
απώλειες που σημειώθηκαν εξαιτίας των τραγωδιών με τα Β737 Max, καταλαβαίνει
κανείς τον φόβο των αεροπορικών εταιριών.
Ήδη, πολλά αεροδρόμια σε ολόκληρο τον πλανήτη
είναι άδεια, και οι μόνοι που κυκλοφορούν σε αυτά είναι οι εργαζόμενοι.
Το μόνο ενθαρρυντικό στην όλη υπόθεση, πάντα
σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι το ότι σήμερα οι αεροπορικές εταιρίες είναι
πολύ πιο λίγες απ’ ότι στο παρελθόν, και διαθέτουν επαρκή κεφάλαια, αλλά και
ρευστότητα. Πόσο όμως μπορούν να αντέξουν;
Εξάλλου, όπως λέει ένας εξ αυτών, όλοι οι
άνθρωποι, όσο φοβισμένοι κι αν είναι, θέλουν πως και πώς να ξαναπάνε ταξίδια,
να κάνουν χειραψίες, και να συνεχίζουν να γνωρίζουν νέους ανθρώπους.
S.A
ΥΓ- Ακούγεται ότι κάποιες εταιρίες εξυπηρέτησης (handling agents), αλλά και η γερμανική εταιρία που εκμεταλλεύεται 14 ελληνικά αεροδρόμια, ζήτησαν από τους υπαλλήλους τους να πάρουν υποχρεωτική άδεια άνευ αποδοχών. Αληθεύει άραγε;
Δείτε εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου