3.4.13

Άλλος έχει το όνομα, κι άλλος τη χάρη…


Τελικά, από την Ryanair το περιμέναμε, από αλλού μας ήρθε.
Όλοι ξέρουν πως η ιρλανδική αυτή εταιρία έχει τη φήμη της πιο παράξενης (έστω και χαμηλού κόστους) και τσιγκούνας αεροπορικής εταιρίας.


 
Κατά καιρούς δοκιμάζει τα πάντα προκειμένου να μειώσει τα κόστη της.
Οι δε μέθοδοί της όταν είναι να αρχίσει κάπου δρομολόγια, έχουν χαρακτηριστεί μέχρι και «μαφιόζικες».


Προκειμένου λοιπόν να κερδίσει χρήματα, δεν διστάζει προ ουδενός.
Κάποτε μάλιστα είχε κάνει αίτηση στην υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας της Βρετανίας, ώστε να καταργηθεί η υποχρεωτική παρουσία δεύτερου πιλότου στα αεροπλάνα, αφού όπως ισχυρίζονταν (στα σοβαρά) ο ιδιοκτήτης της, αυτός δεν χρειάζεται, αφού τη δουλειά του μπορεί κάλλιστα να τη κάνει και μια αεροσυνοδός. Όπως είπε, έτσι κι αλλιώς ο συγκυβερνήτης το μόνο που κάνει είναι να ελέγχει μη τυχόν και κοιμηθεί στο πηδάλιο ο … κυβερνήτης!
Τώρα λοιπόν, η Ryanair βρήκε τον δάσκαλό της.
Η μικρή σχετικά εταιρία Samoa Air τόλμησε, και άρχισε να το κάνει.
Ποιο;
Άρχισε να χρεώνει τους επιβάτες με το κιλό.
Των ιδίων…
Τα εισιτήρια χρεώνονται με $1 ανά κιλό σωματικού βάρους, συν τις αποσκευές.
Όπως εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος της «οι αεροπορικοί επιβάτες ανέκαθεν ταξίδευαν με βάση την θέση, αλλά όπως όλοι οι ασχολούμενοι με τα αεροσκάφη γνωρίζουμε πολύ καλά, τα αεροπλάνα λειτουργούν βάσει του βάρους, και όχι βάσει των καθισμάτων…».
Έτσι, η εταιρία άρχισε να χρεώνει βάσει του βάρους.
Για τις μεγαλύτερες μάλιστα αποστάσεις, η χρέωση είναι $4,15 το κιλό.
Σύμφωνα με την εταιρία, οι επιβάτες μπορεί να παραξενευτούν στην αρχή, αλλά στο τέλος θα συνηθίσουν.
Εξάλλου, η νέα μέθοδος χρέωσης έχει να κάνει και με ζητήματα αεροπορικής ασφάλειας, αφού όπως λέει «όσο πιο μικρό το αεροσκάφος, τόσο λιγότερη διαφοροποίηση μπορούμε να έχουμε αναφορικά με το βάρος του κάθε επιβάτη».
Και έχει δίκιο.
Μάλιστα επισημαίνει το γεγονός ότι η νέα μέθοδος ευνοεί τις οικογένειες που ταξιδεύουν μαζί, και των οποίων τα παιδιά, που συνήθως δεν ζυγίζουν πολύ, αναγκάζονται να πληρώνουν για μια κανονική θέση.
Και πως γίνεται ο υπολογισμός του εισιτηρίου;
Η ιστοσελίδα της εταιρίας το εξηγεί: Πρώτα, εκτιμάς το βάρος σου όταν κλείνεις θέση, αλλά δεν ανησυχείς για την ακρίβεια της εκτίμησης, αφού πριν επιβιβαστείς στο αεροσκάφος, οι υπάλληλοι της εταιρίας θα σε ξαναζυγίσουν!
Και τώρα που το θυμήθηκα, πρόσφατα η Ryanair απέστειλε εσωτερική εγκύκλιο στους υπαλλήλους της (ιπτάμενα πληρώματα) ζητώντας τους να χάσουν οπωσδήποτε βάρος, προκειμένου να μειωθεί το κόστος της κάθε πτήσης!

Strange Attractor
ABC 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου