9.4.13

Μη στέλνετε μηνύματα την ώρα της προσγείωσης…. ειδικά αν είστε ο πιλότος.


Η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση απαγορεύεται δια ροπάλου.
Πόσο δε μάλλον η αποστολή μηνυμάτων….



Και ειδικά στην Αμερική, όπου οι τροχονομικοί έλεγχοι είναι συστηματικοί, πολλοί είναι αυτοί οι οδηγοί που πλήρωσαν ακριβά τον εθισμό τους στη κινητή τηλεφωνία.



Φαντάζεστε όμως να χρησιμοποιεί το κινητό του, στέλνοντας μάλιστα μηνύματα, και ένας πιλότος εν ώρα  πτήσης;
Και όχι ο ένας από τους δυο, που υπάρχουν πάντα στο κόκπιτ των επιβατικών αεροσκαφών, που μπορούν κάλλιστα να χαλαρώνουν την ώρα που ο αυτόματος πιλότος είναι αυτός που κάνει όλη τη δουλειά, αλλά ο χειριστής ενός ελικοπτέρου, που είναι μόνος του στα πηδάλια, και που η φύση του μέσου απαιτεί ιδιαίτερη εγρήγορση;
Η αποστολή γραπτών μηνυμάτων SMS με το κινητό (texting) μπορεί να είναι ένας βασικός παράγοντας στην συντριβή ενός ασθενοφόρου ελικοπτέρου το 2011, σύμφωνα με την αμερικανική υπηρεσία διερεύνησης αεροπορικών ατυχημάτων (National Transportation Safety Board).
Στο συγκεκριμένο ατύχημα, ο πιλότος James Freudenbert έχασε τη ζωή του, όπως και άλλοι τρεις επιβάτες, όταν το ελικόπτερο που χειρίζονταν κατέπεσε σε περιοχή του Missouri, έχοντας ξεμείνει από καύσιμα.
Όπως λέει το NTSB, που για πρώτη φορά αναφέρει ως αιτία ατυχήματος σε πολιτικό αεροσκάφος τη χρήση κινητού, ο Freudenbert έστελνε, αλλά  και δέχονταν γραπτά μηνύματα (επτά τον αριθμό) στη διάρκεια της πτήσης.
Όπως αναφέρεται στο επίσημο πόρισμα, προσπαθούσε να κλείσει ραντεβού με μια συνάδελφό του, παραβιάζοντας όμως τις εταιρικές οδηγίες που απαγορεύουν στους χειριστές (ρητά) τη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών την ώρα που πετάνε.
Ένας από τους ειδικούς που έχουν μελετήσει τις συνέπειες στην οδήγηση της χρήσης κινητών, θεωρεί πως η περίπτωση του Freudenbert αποτελεί «ένα κλασικό παράδειγμα της απόσπασης της προσοχής, με τρόπο που να υπονομεύει την ασφάλεια των πτήσεων».
Όπως λέει χαρακτηριστικά, όταν κάνει παρουσιάσεις για το θέμα της αφηρημένης οδήγησης, συνήθως ρωτάει τους οδηγούς πως θα αισθάνονταν αν έβλεπαν ένα πιλότο να στέλνει μηνύματα με το κινητό του, για να κλείσει ραντεβού, την ώρα της διαδικασίας προσγείωσης…
«Και τελικά, να που αυτό το απίθανο ως γελοίο παράδειγμα, που χρησιμοποιούσα, έγινε πραγματικότητα…», λέει.

S.A.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου