Αυτοκίνητα παρκαρισμένα σε διπλή ή και σε τριπλή σειρά ακόμη και στους πλέον κομβικούς άξονες της πόλης, όπως είναι η Βασιλίσσης Όλγας και η Τσιμισκή, λεωφορειολωρίδες κατειλημμένες από τα ταξί, φορτηγά που ξεφορτώνουν εμπορεύματα καταμεσής των δρόμων αλλά και ...πεζόδρομοι παραδομένοι στα δίκυκλα και στα Ι.Χ. είναι ορισμένα μόνο από τα στοιχεία που συνθέτουν την εικόνα την οποία παρουσιάζει το τελευταίο διάστημα η Θεσσαλονίκη.
Η απόφαση για την κατάργηση της Δημοτικής αστυνομίας έχει
προκαλέσει σωρεία προβλημάτων στην καθημερινή λειτουργία της πόλης, γεγονός που
έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων από επαγγελματίες και εμπόρους αλλά και από
τους πολίτες, που υφίστανται απίστευτη ταλαιπωρία κατά τις μετακινήσεις τους.
Κι αν τα προβλήματα παρουσιάζονται με τόσο μεγάλη ένταση
μέσα στον Αύγουστο, μήνα κατά τον οποίο πολύς κόσμος απουσιάζει σε καλοκαιρινές
άδειες, όλοι φοβούνται για τις συνθήκες που θα διαμορφωθούν στην πόλη το
Σεπτέμβριο και ιδιαίτερα κατά τη λειτουργία της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.
Απουσία ελέγχων από τη Δημοτική αστυνομία, ασυνείδητοι οδηγοί βρήκαν την ευκαιρία να μετατρέψουν δρόμους και πεζοδρόμια σε ένα απέραντο πάρκιγκ.
Απουσία ελέγχων από τη Δημοτική αστυνομία, ασυνείδητοι οδηγοί βρήκαν την ευκαιρία να μετατρέψουν δρόμους και πεζοδρόμια σε ένα απέραντο πάρκιγκ.
Η Αγίας Σοφίας πλέον αποτελεί πεζόδρομο μόνον κατ’
ευφημισμόν, αφού η στάθμευση δικύκλων, αυτοκινήτων, ακόμη και ταξί έχει γίνει
καθημερινό φαινόμενο. Εξάλλου το τελευταίο διάστημα παρανόμως παρκαρισμένα Ι.Χ.
έχουν κάνει την εμφάνισή τους ακόμη και στους δρόμους του κέντρου που πρόσφατα
μετατράπηκαν σε ήπιας κυκλοφορίας, όπως είναι ενδεικτικά η Λασσάνη.
Συνθήκες κυκλοφοριακής ασφυξίας επικρατούν σε κομβικούς δρόμους, όπως η Τσιμισκή και η Βασιλίσσης Όλγας, όπου ανθούν το διπλοπαρκάρισμα και το χάος με τις φορτοεκφορτώσεις, καθώς πλέον δεν τηρούνται ούτε οι ειδικές θέσεις ούτε όμως και το ωράριο μέσα στο οποίο πρέπει να γίνεται η τροφοδοσία των καταστημάτων.
Οι λεωφορειολωρίδες, ιδιαίτερα κατά μήκος της Τσιμισκή, επί της ουσίας έχουν καταστεί ανενεργές, αφού πλέον είναι μονίμως κατειλημμένες από τα ταξί, που δεν αρκούνται στις πιάτσες, αλλά σχηματίζουν ουρές σε πολύ μεγάλο κομμάτι του δρόμου, προκαλώντας κυκλοφοριακή ασφυξία αλλά και σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία της αστικής συγκοινωνίας.
Τις τελευταίες εβδομάδες μάλιστα οι οδηγοί των ταξί δεν περιορίζονται μόνον στις λεωφορειολωρίδες της οδού Τσιμισκή, αλλά ιδιαίτερα τις μεσημεριανές και τις βραδινές ώρες καταλαμβάνουν και την αριστερή πλευρά του οδοστρώματος και μάλιστα σε διπλή σειρά, αφού στην πρώτη σταθμεύουν Ι.Χ.
«Με την κατάργηση της Δημοτικής αστυνομίας η κατάσταση με την κατάληψη των λεωφορειολωρίδων από τα ταξί έχει φτάσει στο μη παρέκει», αναφέρει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Χρήστος Στεφανίδης, τονίζοντας ότι είναι επιτακτική ανάγκη να δοθεί λύση στο πρόβλημα.
Συνθήκες κυκλοφοριακής ασφυξίας επικρατούν σε κομβικούς δρόμους, όπως η Τσιμισκή και η Βασιλίσσης Όλγας, όπου ανθούν το διπλοπαρκάρισμα και το χάος με τις φορτοεκφορτώσεις, καθώς πλέον δεν τηρούνται ούτε οι ειδικές θέσεις ούτε όμως και το ωράριο μέσα στο οποίο πρέπει να γίνεται η τροφοδοσία των καταστημάτων.
Οι λεωφορειολωρίδες, ιδιαίτερα κατά μήκος της Τσιμισκή, επί της ουσίας έχουν καταστεί ανενεργές, αφού πλέον είναι μονίμως κατειλημμένες από τα ταξί, που δεν αρκούνται στις πιάτσες, αλλά σχηματίζουν ουρές σε πολύ μεγάλο κομμάτι του δρόμου, προκαλώντας κυκλοφοριακή ασφυξία αλλά και σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία της αστικής συγκοινωνίας.
Τις τελευταίες εβδομάδες μάλιστα οι οδηγοί των ταξί δεν περιορίζονται μόνον στις λεωφορειολωρίδες της οδού Τσιμισκή, αλλά ιδιαίτερα τις μεσημεριανές και τις βραδινές ώρες καταλαμβάνουν και την αριστερή πλευρά του οδοστρώματος και μάλιστα σε διπλή σειρά, αφού στην πρώτη σταθμεύουν Ι.Χ.
«Με την κατάργηση της Δημοτικής αστυνομίας η κατάσταση με την κατάληψη των λεωφορειολωρίδων από τα ταξί έχει φτάσει στο μη παρέκει», αναφέρει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Χρήστος Στεφανίδης, τονίζοντας ότι είναι επιτακτική ανάγκη να δοθεί λύση στο πρόβλημα.
Σύμφωνα με τον κ. Στεφανίδη αυτήν την περίοδο
συγκοινωνιολόγοι του οργανισμού επεξεργάζονται προτάσεις για την απελευθέρωση
των λεωφορειολωρίδων, τις οποίες θα παρουσιάσουν στο Συμβούλιο Αστικών
Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ) πριν από την εκπνοή του τρέχοντος μήνα.
«Υπάρχει μία απίστευτη ακυβερνησία. Τα προβλήματα έχουν
πολλαπλασιαστεί», σημειώνει και ο πρόεδρος του συλλόγου εργαζομένων στον ΟΑΣΘ
Δημήτρης Τσερμενίδης.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του σωματείου ιδιοκτητών ταξί Θεσσαλονίκης «Ο Ερμής» Κώστας Γιαννακάκης παρουσιάζει την εικόνα που έχει διαμορφωθεί περίπου σαν αναγκαίο κακό.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του σωματείου ιδιοκτητών ταξί Θεσσαλονίκης «Ο Ερμής» Κώστας Γιαννακάκης παρουσιάζει την εικόνα που έχει διαμορφωθεί περίπου σαν αναγκαίο κακό.
Παρότι παραδέχεται ότι η κατάσταση είναι πλέον
ανεξέλεγκτη, επισημαίνει ότι στην πραγματικότητα τίποτε δεν μπορεί να αλλάξει,
εάν δεν υπάρξει συμφωνία με το δήμο Θεσσαλονίκης, ώστε να δημιουργηθούν νέες
πιάτσες στο κέντρο της πόλης για τα ταξί. «Οι συζητήσεις με το δήμο
Θεσσαλονίκης διακόπηκαν το καλοκαίρι και θα επιστρέψουμε στο τραπέζι του
διαλόγου το Σεπτέμβριο.
Εάν υπάρξει συμφωνία, μπορούμε να εγγυηθούμε ότι μέχρι
τις 8.30 το βράδυ δεν θα υπάρχουν προβλήματα», επισημαίνει ο κ. Γιαννακάκης.
Σήμα κινδύνου εκπέμπουν οι επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στο κέντρο της πόλης, καθώς το τελευταίο διάστημα έχουν επιστρέψει τα… σεντόνια των παράνομων μικροπωλητών ακόμη και έξω από τις βιτρίνες των καταστημάτων τους, αλλά και σε σημεία της πόλης που συγκεντρώνουν μεγάλο αριθμό επισκεπτών, όπως η πλατεία Λευκού Πύργου και η παραλία.
«Κανείς δεν αρνείται ότι προβλήματα με το παραεμπόριο υπήρχαν και στο παρελθόν. Τον τελευταίο μήνα όμως με την κατάργηση της Δημοτικής αστυνομίας το παραεμπόριο βρίσκεται σε τεράστια έξαρση. Η Θεσσαλονίκη έχει καταστεί η πρωτεύουσα του παραεμπορίου», λέει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών Ιστορικού Κέντρου και γραμματέας του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης Χρήστος Νικολόπουλος.
Ο ίδιος μάλιστα εξέφρασε το φόβο ότι το πρόβλημα με το παραεμπόριο θα προσλάβει τεράστιες διαστάσεις από το Σεπτέμβριο, καθώς τους καλοκαιρινούς μήνες πολλοί παράνομοι μικροπωλητές φεύγουν από τη Θεσσαλονίκη και δραστηριοποιούνται στις γειτονικές παραλίες της Χαλκιδικής, της Πιερίας και του Σταυρού.
«Οι επαγγελματίες είναι εξαγριωμένοι, καθώς η κατάσταση έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο. Η αγορά έχει κατακλυστεί από παράνομους μικροπωλητές», υπογραμμίζει ο κ. Νικολόπουλος, τονίζοντας ότι ιδιαίτερα ενόψει ΔΕΘ πρέπει να αναζητηθούν μέτρα, ώστε να αποκατασταθεί η λειτουργία της πόλης.
Σήμα κινδύνου εκπέμπουν οι επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στο κέντρο της πόλης, καθώς το τελευταίο διάστημα έχουν επιστρέψει τα… σεντόνια των παράνομων μικροπωλητών ακόμη και έξω από τις βιτρίνες των καταστημάτων τους, αλλά και σε σημεία της πόλης που συγκεντρώνουν μεγάλο αριθμό επισκεπτών, όπως η πλατεία Λευκού Πύργου και η παραλία.
«Κανείς δεν αρνείται ότι προβλήματα με το παραεμπόριο υπήρχαν και στο παρελθόν. Τον τελευταίο μήνα όμως με την κατάργηση της Δημοτικής αστυνομίας το παραεμπόριο βρίσκεται σε τεράστια έξαρση. Η Θεσσαλονίκη έχει καταστεί η πρωτεύουσα του παραεμπορίου», λέει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών Ιστορικού Κέντρου και γραμματέας του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης Χρήστος Νικολόπουλος.
Ο ίδιος μάλιστα εξέφρασε το φόβο ότι το πρόβλημα με το παραεμπόριο θα προσλάβει τεράστιες διαστάσεις από το Σεπτέμβριο, καθώς τους καλοκαιρινούς μήνες πολλοί παράνομοι μικροπωλητές φεύγουν από τη Θεσσαλονίκη και δραστηριοποιούνται στις γειτονικές παραλίες της Χαλκιδικής, της Πιερίας και του Σταυρού.
«Οι επαγγελματίες είναι εξαγριωμένοι, καθώς η κατάσταση έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο. Η αγορά έχει κατακλυστεί από παράνομους μικροπωλητές», υπογραμμίζει ο κ. Νικολόπουλος, τονίζοντας ότι ιδιαίτερα ενόψει ΔΕΘ πρέπει να αναζητηθούν μέτρα, ώστε να αποκατασταθεί η λειτουργία της πόλης.
Σύμφωνα με τον κ. Νικολόπουλο το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης εξετάζει ακόμη και το ενδεχόμενο να προχωρήσει στην πρόσληψη ιδιωτικής εταιρείας σεκιούριτι, για να διενεργεί ελέγχους σε κομμάτια του ιστορικού κέντρου, όπου ανθεί το παραεμπόριο.
Την ανησυχία της για το ενδεχόμενο έξαρσης του παραεμπορίου σε όλη τη χώρα επισημαίνει και η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου σε επιστολή της προς τους περιφερειάρχες της χώρας, η οποία κοινοποιήθηκε στους υπουργούς Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Κωστή Χατζηδάκη και Εσωτερικών Γιάννη Μιχελάκη.
Στην επιστολή αυτή σημειώνεται ότι η κατάργηση των δημοτικών αστυνομικών και η αναμενόμενη έλλειψη ελέγχων θα προκαλέσει έξαρση του παραεμπορίου, το οποίο με τον άναρχο τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ζημιώνει τόσο την τοπική αγορά όσο και τα έσοδα του κράτους και της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Μπάχαλο επικρατεί και στις λαϊκές αγορές, όπου με την παρουσία τους οι δημοτικοί αστυνομικοί διασφάλιζαν την ομαλή λειτουργία και την τήρηση όσων προβλέπονται από την άδεια που έχει δοθεί σε κάθε παραγωγό.
«Τώρα που έφυγε η Δημοτική αστυνομία είμαστε στο χάος», επισημαίνει ο πρόεδρος του Σωματείου Παραγωγών, Επαγγελματιών, Μικροπωλητών Λαϊκών Αγορών Θεσσαλονίκης «Η Ομόνοια» Λάζαρος Παυλίδης, τονίζοντας ότι τα σοβαρότερα προβλήματα παρουσιάζονται στις μεγάλες λαϊκές, όπως αυτές της Μαρτίου και της Κανάρη.
Σύμφωνα με τον κ. Παυλίδη το τελευταίο διάστημα ολοένα και συχνότερα εμφανίζονται παραγωγοί που δεν έχουν το δικαίωμα να τοποθετήσουν πάγκους σε λαϊκές αγορές.
«Το φαινόμενο αυτό έχει προκαλέσει τη δυσαρέσκεια τόσο
των παραγωγών όσο και των επαγγελματιών. Έχει παρατηρηθεί ότι παραγωγοί, αντί
να εργάζονται στις λαϊκές αγορές όπου έχουν τοποθετηθεί, επιλέγουν κατά το
δοκούν τις λαϊκές της αρεσκείας τους. Αποτέλεσμα είναι να προκαλούνται τεράστια
προβλήματα, που αφορούν τη χωροθέτηση και τη μείωση των τζίρων», τονίζεται σε
σχετική ανακοίνωση του σωματείου.
Το χάος που έχει δημιουργηθεί στην πόλη με την κατάργηση της Δημοτικής αστυνομίας αποτελεί πονοκέφαλο για το δήμο Θεσσαλονίκης, που πλέον έχει μείνει χωρίς κανέναν ελεγκτικό μηχανισμό.
Μπροστά στα προβλήματα που έχουν ανακύψει ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης σκοπεύει να απευθυνθεί με επιστολή του προς τον υπουργό Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη Νίκο Δένδια, ζητώντας την άμεση ανάληψη πρωτοβουλιών για την ενεργοποίηση της Ελληνικής Αστυνομίας στους τομείς του παραεμπορίου και των ελέγχων των παραβάσεων του κώδικα οδικής κυκλοφορίας.
Ο δήμος Θεσσαλονίκης θα προσπαθήσει να ελέγξει με ίδια μέσα το κομμάτι της ελεγχόμενης στάθμευσης, της παράνομης διαφήμισης και της λειτουργίας των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος με τα οκτώ άτομα που υπηρετούν στο τμήμα των Προσόδων και με τους λιγοστούς δημοτικούς αστυνομικούς, που εκτιμάται ότι θα εξαιρεθούν από το μέτρο της διαθεσιμότητας και θα παραμείνουν ως δημοτικοί υπάλληλοι.
Την πλήρη αντίθεσή του στην απόφαση για την κατάργηση της Δημοτικής αστυνομίας έχουν εκφράσει κατ’ επανάληψη τόσο ο Γιάννης Μπουτάρης όσο και ο δημοτικός σύμβουλος Λευτέρης Κιοσέογλου, ο οποίος είχε οριστεί υπεύθυνος για τη συγκεκριμένη υπηρεσία.
Το χάος που έχει δημιουργηθεί στην πόλη με την κατάργηση της Δημοτικής αστυνομίας αποτελεί πονοκέφαλο για το δήμο Θεσσαλονίκης, που πλέον έχει μείνει χωρίς κανέναν ελεγκτικό μηχανισμό.
Μπροστά στα προβλήματα που έχουν ανακύψει ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης σκοπεύει να απευθυνθεί με επιστολή του προς τον υπουργό Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη Νίκο Δένδια, ζητώντας την άμεση ανάληψη πρωτοβουλιών για την ενεργοποίηση της Ελληνικής Αστυνομίας στους τομείς του παραεμπορίου και των ελέγχων των παραβάσεων του κώδικα οδικής κυκλοφορίας.
Ο δήμος Θεσσαλονίκης θα προσπαθήσει να ελέγξει με ίδια μέσα το κομμάτι της ελεγχόμενης στάθμευσης, της παράνομης διαφήμισης και της λειτουργίας των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος με τα οκτώ άτομα που υπηρετούν στο τμήμα των Προσόδων και με τους λιγοστούς δημοτικούς αστυνομικούς, που εκτιμάται ότι θα εξαιρεθούν από το μέτρο της διαθεσιμότητας και θα παραμείνουν ως δημοτικοί υπάλληλοι.
Την πλήρη αντίθεσή του στην απόφαση για την κατάργηση της Δημοτικής αστυνομίας έχουν εκφράσει κατ’ επανάληψη τόσο ο Γιάννης Μπουτάρης όσο και ο δημοτικός σύμβουλος Λευτέρης Κιοσέογλου, ο οποίος είχε οριστεί υπεύθυνος για τη συγκεκριμένη υπηρεσία.
«Η υψηλή παραβατικότητα αντιμετωπίζεται από την Ελληνική
Αστυνομία, αλλά με την κατάργηση της Δημοτικής αστυνομίας προκύπτει ένα
τεράστιο κενό στην αντιμετώπιση δεκάδων προβλημάτων που έχουν να κάνουν με την
καθημερινότητα του πολίτη», σημειώνει μεταξύ άλλων ο κ. Κιοσέογλου.
(Από την εφημερίδα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου