19.8.13

Δεν είναι όλοι το ίδιο…



Ακούω και βλέπω αυτές τις ημέρες στα κανάλια και στις εφημερίδες τα γνωστά περί κοπανατζήδων δημοσίων υπαλλήλων, που εκμεταλλευόμενοι το τριήμερο του δεκαπενταύγουστου, την έκαναν από τις υπηρεσίες τους με άδεια από τη σημαία.



Βλέπω τα κλασικά πλέον ρεπορτάζ, της δημοσιογράφου με το μαρκούτσι στο χέρι, που περιδιαβαίνει άδειους διαδρόμους σε εφορίες, ΙΚΑ, κλπ. ψάχνοντας να βρει κανέναν υπάλληλο, αλλά αυτοί πουθενά.
Μάλλον είναι στις παραλίες ή στο χωριό τους…
Ως είθισται ...


Και αυτό επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο τέτοιες μέρες.
Είναι πλέον ένα εμβληματικό είδος ρεπορτάζ, όπως αυτό με τους κώλους και τα στρινγκ στα μπιτσόμπαρα των νησιών μας.
Μόνο που φέτος τα πράγματα είναι διαφορετικά .
Όπως όλοι γνωρίζουμε, τα λουριά για τους δημοσίους υπαλλήλους έχουν σφίξει, και εκτός από την κοινωνία που τους έχει στο στόχαστρο, τους έχει και το κράτος! Ο προστάτης και εργοδότης τους!
Για πρώτη φορά στα χρονικά.
Ειδικά ο Κυριάκος, που ψάχνει για αίμα.
Που είναι σαν να αμόλησαν έναν πεντάχρονο μέσα στο Τζάμπο!
Και καλά κάνει, αν αυτό το αίμα δεν ήταν αθώων και ενόχων αδιάκριτα.
Έτσι, βλέποντας τα ρεπορτάζ με τις άδειες υπηρεσίες, και ακούγοντας τους ειδικούς (π.χ. ο κ. Νομικός, πρόεδρος του ΣΕΕΔΔ) να αναφέρουν υψηλά ποσοστά κοπανατζήδων που βρήκαν στη διάρκεια εφόδων, και ελέγχων, άκουσα και κάτι για την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Την κρατική αυτή υπηρεσία που διοικεί, λειτουργεί, και συντηρεί τα αεροδρόμια μας, και που παρεμπιπτόντως είναι τα πιο πολλά (αναλογικά) στην Ευρώπη, εξαιτίας της γεωγραφικής ιδιομορφίας της χώρας.
Και όπως είπε ο κ. Νομικός,  αναμένεται οσονούπω και για την ΥΠΑ πόρισμα, για το τι βρήκαν σε έλεγχό τους (περί προσέλευσης) οι επιθεωρητές (που θυμίζω είναι κι αυτοί δημόσιοι υπάλληλοι, αποσπασμένοι στο ΣΕΕΔΔ) στη κεντρική της υπηρεσία.
Και άκουσα και τον πρόεδρο του συνδικαλιστικού οργάνου της ΥΠΑ να λέει πως αυτά είναι «σαχλαμάρες», αφού «η ΥΠΑ λειτουργεί 30 και βάλε  κρατικά αεροδρόμια,  και 40 περίπου άλλες μονάδες (ραντάρ, ραδιοβοηθήματα, κλπ) σε ολόκληρη την Ελλάδα, χωρίς κανένα πρόβλημα, με ασφάλεια, 24 ώρες το 24ωρο, οπότε για ποιες κάρτες προσέλευσης να μιλάμε, και για ποιους κοπανατζήδες»;
Και ομολογώ πως το σκέφτηκα, και μάλλον … έχει δίκιο!!!!!!
Παρά το ότι μιλάμε για δημοσίους υπαλλήλους, και για κρατικά αεροδρόμια, με ότι αυτό σημαίνει, το ζήτημα είναι ότι τα αεροπλάνα πάνε κι έρχονται χωρίς κανένα πρόβλημα, συντελώντας τα μέγιστα στην βιομηχανία του τουρισμού μας, και όλα αυτά λειτουργούν (μέσα σε πλήρη οικονομική κρίση) από … δημοσίους υπαλλήλους!
Τους ίδιους που πρώτος εγώ καθημερινά στηλιτεύω!
Σίγουρα τα αεροδρόμια μας έχουν τα χίλια μύρια προβλήματα.
Η κρίση έχει μειώσει δραματικά τις απαραίτητες δαπάνες για την συντήρησή τους, με αποτέλεσμα όλα τα συστήματα να λειτουργούν στα όριά τους, κι αυτό όχι δια μαγείας, αλλά χάρη στις φιλότιμες προσπάθειες, και τις πατέντες κάποιων δημοσίων υπαλλήλων.
Παράλληλα, αν και σχεδόν τελειώνει η θερινή σεζόν, με την αυξημένη αεροπορική κίνηση, άκουσε κανείς τίποτα για τα αεροδρόμια;
Υπήρξε κανένα πρόβλημα;
Κανένα έκτροπο;
Όχι.
Ίσα ίσα...
Τα μόνα παράπονα είναι για την άθλια κατάσταση πολλών εξ αυτών (ειδικά στα μικρά νησιά), που όμως οφείλεται σε δημοσιονομικούς λόγους και μόνο, και εν πάση περιπτώσει τα ίδια συνέβαιναν και επί ευμάρειας!
Για ασφάλεια των πτήσεων ακούστηκε τίποτα;
Έγινε καμιά έκπτωση;
Μάλλον όχι.
Μάλιστα, δυο περιστατικά που συνέβησαν τελευταία στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης (εδώ  και εδώ), και που οφείλονταν σε σφάλμα των πιλότων, αντιμετωπίσθηκαν άμεσα και αποτελεσματικά, χωρίς να ανοίξει ρουθούνι, και χωρίς καν να κλείσει το αεροδρόμιο!!!!
Από τους … συκοφαντημένους δημοσίους υπαλλήλους του αεροδρομίου, δηλαδή της ΥΠΑ και της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.
Το ένα δε εξ αυτών, συνέβη παραμονή της 15ης Αυγούστου.
Που υποτίθεται ότι τίποτα δεν λειτουργεί στο ελληνικό δημόσιο.
Και όμως…
Εν κατακλείδι, τα αεροδρόμια μας λειτουργούν με απόλυτη ασφάλεια, και ειδικά αν λάβουμε υπόψη τον όγκο της αεροπορικής κίνησης, θα έπρεπε να δίνουμε συγχαρητήρια σε αυτούς που τα λειτουργούν, με πενιχρά υλικά και οικονομικά μέσα, χάρη στο φιλότιμο και στο μεράκι.
Και τα λειτουργούν 24 ώρες το 24ωρο, με καύσωνες, με χιόνια, με ομίχλες, κλπ.
Οπότε για τι κάρτες προσέλευσης να μιλάμε, για τι ωράρια εργασίας, και για ποιους κοπανατζήδες;
Μπορεί να λειτουργήσει ένα αεροδρόμιο με κάρτες;
Με ωράριο 7-3;
Ίσως θα μπορούσε… αν έκλεινε στις 3.
Ναι αλλά δεν κλείνει.
Τα αεροπλάνα πηγαινοέρχονται όλες τις ώρες και με όλες τις καιρικές συνθήκες.
365 μέρες το χρόνο.
Να σοβαρευτούμε λίγο, λοιπόν.
Και να μην παίρνουν αμπάριζα οι "ειδικοί" των ΜΜΕ,  τους πάντες και τα πάντα. 
Το μόνο σίγουρο είναι ότι και εκεί (όπως παντού) υπάρχουν αργόσχολοι, και αργόμισθοι, επίορκοι, ακόμη και "σαμποτέρ", αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να πέσουν οριζόντια κεφάλια.
Από κει και πέρα, όσον αφορά στο ζήτημα της «παραχώρησής» των αεροδρομίων  σε ιδιώτες, που είναι ένα ιδιαίτερα ευαίσθητο για όλους μας θέμα, κατ αρχήν συμφωνώ, και έχω γράψει επ αυτού.
Οι οικονομικές συγκυρίες της χώρας το απαιτούν.
Αρκεί οι ιδιώτες, που θα αναλάβουν την λειτουργία τους (όχι την κρατική εποπτεία και τους κρατικούς ελέγχους) να δείχνουν το ίδιο φιλότιμο με αυτό που δείχνει σήμερα ένα σημαντικό ποσοστό των δημ. υπαλλήλων της ΥΠΑ, που τα έχουν καταστήσει από τα πιο ασφαλή στον κόσμο.
Συμπέρασμα: Δεν είναι λοιπόν όλοι κοπανατζήδες.
Πώς να το κάνουμε;

Strange Attractor

Δείτε κι'αυτό:



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου