17.11.13

«Ελ. Βενιζέλος»: Η ταφόπλακα της Αθήνας;



Μείωση της τάξης του 10,2% παρουσίασε το 2012, σε σύγκριση με το 2011, η συνολική κίνηση επιβατών του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, αρνητικό ποσοστό το οποίο είναι και το υψηλότερο στην Ε.Ε. των 27.



Από τα τριάντα συνολικά ευρωπαϊκά κεντρικά αεροδρόμια με τη μεγαλύτερη κίνηση, ο ΔΑΣ καταλαμβάνει μόλις την 25η θέση με 12.865.000 επιβάτες.
Πρώτο στη λίστα βρίσκεται το Heathrow του Λονδίνου με σχεδόν 70 εκατομμύρια, δεύτερο το Charles de Gaulle στο Παρίσι με 61 εκατομμύρια και τρίτο το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης με 57 εκατομμύρια επιβάτες.



Μειωμένος κατά 5,2%, σε σχέση με το 2011, είναι και ο συνολικός αριθμός των επιβατών που ταξίδεψαν μέσω όλων των ελληνικών αεροδρομίων, με 31.576.000 επιβάτες.
Ιδιαίτερα ανησυχητικό είναι το στοιχείο πως οι αριθμοί για τον ΔΑΑ-Ελευθέριος Βενιζέλος είναι αρνητικοί και για τη χρονιά που διανύουμε.
Από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Σεπτέμβριο, 500.000 λιγότεροι επιβάτες ταξίδεψαν μέσω του ΔΑΑ σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012 - μείωση, δηλαδή, σε ποσοστό 4.5%.
Η μείωση της επιβατικής κίνησης έχει να κάνει και με το κόστος χρήσης του Ελ. Βενιζέλος, το οποίο είναι ένα από τα υψηλότερα στην Ευρώπη, και έτσι πολλές αεροπορικές εταιρίες επιλέγουν άλλες ευρωπαϊκές πόλεις αλλά και ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια για να δημιουργήσουν τις βάσεις τους.
Συνολικά στην ΕΕ των 27 το 2012 ταξίδεψαν με αεροπλάνο περί τα 830 εκατομμύρια επιβάτες.
Οι χώρες με τη μεγαλύτερη κίνηση ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο με 203 εκατομμύρια, η Γερμανία με 178 εκατομμύρια, η Ισπανία με 159 εκατομμύρια, η Γαλλία με 135 εκατομμύρια, η Ιταλία με 116 εκατομμύρια και η Ολλανδία με 55 εκατομμύρια επιβάτες.

Νίκος Κακαρίκας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου