Το παρασκήνιο
της άρνησης της ΥΠΑ για τη 2η ημερήσια πτήση της Turkish Θεσσαλονίκη –
Κωνσταντινούπολη.
Μπορεί να ανήκουν στην ίδια συμμαχία (Star Alliance), αλλά
μεταξύ τους ξέσπασε «εμφύλια διαμάχη».
Ο λόγος για τους μεγαλύτερους αερομεταφορείς της Ελλάδας
(Aegean Airlines) και της
Τουρκίας (Turkish Airlines), οι οποίοι
κονταροχτυπιούνται για τα «χρυσοφόρα» δρομολόγια μεταξύ των δύο χωρών, με
έπαθλο την επιβατική κίνηση εξωτερικού.
Ο αντιπρόεδρος της Aegean, Ευτύχης Βασιλάκης, στη
διάρκεια συνέντευξης Τύπου για την εξαγορά της Olympic Air, εξαπέλυσε ευρεία
επίθεση κατά των τουρκικών αρχών, αλλά και της Turkish Airlines για το
δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη.
Είχαν προηγηθεί διαμαρτυρίες φορέων της Θεσσαλονίκης και
του δημάρχου Γιάννη Μπουτάρη για την απόρριψη, από την Υπηρεσία Πολιτικής
Αεροπορίας, του αιτήματος της Turkish Airlines για τη δρομολόγηση δεύτερης
ημερήσιας πτήσης μεταξύ Θεσσαλονίκης και Κωνσταντινούπολης.
Η απόφαση της ΥΠΑ προήλθε με τη συγκατάθεση των
υπουργείων Εξωτερικών, Μεταφορών και Τουρισμού, διαπιστώνοντας ότι η Τουρκία αθετεί τα οριζόμενα στις διμερείς
αεροπορικές συμφωνίες.
Ο αντιπρόεδρος της Aegean ζήτησε ίση μεταχείριση από την Τουρκία,
η οποία, όπως ανέφερε, δεν παραχωρεί χρονοθυρίδες στις ελληνικές εταιρείες ώστε
να πετάξουν στο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης, όπως προβλέπουν οι συμβάσεις
των δύο χωρών. Μάλιστα, κατηγόρησε ευθέως την Turkish Airlines ότι βρίσκεται
πίσω από τις αρνήσεις αυτές.
Στον αντίποδα, από το 2009 η Turkish Airlines κατάφερε να
τριπλασιάσει τις πτήσεις προς την Ελλάδα, με την έγκριση των εγχώριων αρχών.
Αντίθετα,
αντίστοιχα αιτήματα των ελληνικών εταιρειών απορρίπτονται από τις τουρκικές
αρχές.
Χαρακτηριστικά, αναφέρθηκε στη σύνδεση της Θεσσαλονίκης
με την Κωνσταντινούπολη, για την οποία η Aegean, αν και από το 2009 έχει
εξασφαλίσει τα σχετικά δικαιώματα, η τουρκική πλευρά δεν δίνει την τελική
έγκριση.
«Εχουμε τα δικαιώματα από το 2009, ζητάμε κάθε χρόνο χρονοθυρίδα
στην Κωνσταντινούπολη και δεν μας δίνουν. Ως διά μαγείας, όμως, το ίδιο
διάστημα η Turkish έχει τριπλασιαστεί σε δραστηριότητα, εκείνη ελέγχει πρακτικά
τα δρομολόγια του αεροδρομίου "Ατατούρκ" της Κωνσταντινούπολης»,
σχολίασε ο αντιπρόεδρος της Aegean.
Διπλωματικό παρασκήνιο…
Η άρνηση της ΥΠΑ να δώσει το «πράσινο φως» στην Turkish
για δεύτερη ημερήσια πτήση Θεσσαλονίκη - Κωνσταντινούπολη περιέχει έντονο
πολιτικό και διπλωματικό παρασκήνιο.
Στις 9 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη στελεχών
των υπουργείων Εξωτερικών, Τουρισμού και Μεταφορών, με τη συμμετοχή της ΥΠΑ,
του ΣΕΤΕ και ελληνικών αεροπορικών εταιρειών.
Στη σύσκεψη διαπιστώθηκε ότι η Τουρκία δημιουργεί
προσκόμματα στην υλοποίηση των διμερών συμβάσεων για τα αεροπορικά δρομολόγια.
Αν και η ελληνική πλευρά δίνει δρομολόγια (χρονοθυρίδες)
σε τουρκικές εταιρείες, το τουρκικό κράτος ολιγωρεί, είτε απορρίπτοντας τα
σχετικά αιτήματα είτε δίνοντας χρονοθυρίδες σε μη εμπορικές ώρες.
Μάλιστα, φημολογείται ότι για το Θεσσαλονίκη - Κωνσταντινούπολη
η πρόταση των Τούρκων στην Aegean είναι να προσγειώνεται στη γείτονα στις 2 ή
στις 3 τα ξημερώματα.
Η ελληνική πλευρά, με επικεφαλής τον διοικητή της ΥΠΑ, Δημήτρη Κούκη, θα αναλάβει πρωτοβουλία
για την εφαρμογή και βελτίωση των διμερών συμβάσεων και αναμένεται να
προσκαλέσει τον Τούρκο ομόλογό του στη χώρα.
Σύμφωνα με αεροπορικούς αναλυτές, η Aegean δεν βλέπει με
καλό μάτι τη γιγάντωση της Turkish στην Ελλάδα και ειδικότερα την προσπάθειά
της να αντλήσει επιβάτες από τη Βόρεια Ελλάδα και, με ενδιάμεσο σταθμό την
Κωνσταντινούπολη, να τους μεταφέρει σε χώρες του εξωτερικού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου