Η Ελλάδα αν και χώρα
θαλασσινή, ουδέποτε στήριξε τη θάλασσα, πλην του τομέα της ναυτιλίας, που κι
αυτή διαπρέπει με… ξένη σημαία.
Έτσι, επί δεκαετίες
απαγορεύονταν οι καταδύσεις με μπουκάλες (λόγω αρχαιοκαπηλίας), όπως και τα
υδροπλάνα (λόγω λαθρεμπορίου).
Τη στιγμή που σε άλλες
θαλασσινές χώρες, οι δυο αυτές δραστηριότητες κυριαρχούν και αποτελούν τεράστια
πηγή τουριστικών εισόδων.
Αν δεν κάνω λάθος οι
μπουκάλες τώρα επιτρέπονται (υπό όρους), όπως επιτέλους επιτρέπονται και οι
πτήσεις των υδροπλάνων…
Για αυτά τα δεύτερα
είχε γίνει μια όχι και τόσο οργανωμένη ή ενθουσιώδης προσπάθεια στις αρχές της δεκαετίας
του 2000, η οποία απέτυχε λόγω μικρής οικονομικής απόδοσης, αλλά κυρίως λόγω της
κλασικής ελληνικής γραφειοκρατίας που αποτελεί τη μεγαλύτερη τροχοπέδη στην
ανάπτυξη.
Τον τελευταίο όμως χρόνο,
χάρη στις προσωπικές προσπάθειες του δουλευταρά υφυπουργού Μεταφορών Μιχάλη
Παπαδόπουλου, σε συνεργασία με το υπουργείο Ναυτιλίας, τα υδροπλάνα ξεκινούν
και πάλι, και μάλιστα με ευοίωνες προοπτικές.
Η εταιρία Hellenic
Seaplanes SA ορίστηκε ως προσωρινός ανάδοχος και
έχει ξεκινήσει επενδύσεις σε εννέα υδατοδρόμια σε νησιά, και Χαλκιδική, ενώ
ξεκίνησαν επίσης οι διαδικασίες για τη δημιουργία υδατοδρομίων σε λίμνες όπως αυτές
της Τριχωνίδας, Παμβώτιδας, Κερκίνης, κλπ.
Όπως αναφέρει σε
ανακοίνωσή της η εταιρία, βρίσκονται σήμερα σε φάση αδειοδότησης και υλοποίησης
πάνω από 30 υδατοδρόμια, και αν όλα πάνε καλά, ως το 2015 οι Έλληνες θα μπορούν
να πετούν σχεδόν παντού με μικρά υδροπλάνα.
Ήδη έχουν συμφωνηθεί στρατηγικές
συνεργασίες με τουριστικούς ομίλους και πράκτορες, ξενοδοχεία, κλπ.
Σύντομα μάλιστα
αναμένεται να αδειοδοτηθεί και υδατοδρόμιο στη Θεσσαλονίκη, η οποία θα ενταχθεί
στους τουριστικούς προορισμούς της εταιρίας από τον επόμενο χρόνο.
Μάλιστα, η Θεσσαλονίκη
αναμένεται να αποτελέσει τη βάση του δικτύου της εταιρίας στη Βόρεια Ελλάδα,
από την οποία θα ξεκινάνε δεκάδες προορισμοί.
Και για όσους
ανησυχούν πως τα υδροπλάνα δύσκολα θα προσθαλασσώνονται σε ταραγμένες και
κυματώδεις θάλασσες, υπάρχει η πρόβλεψη εκτός από πλωτήρες να διαθέτουν και
ρόδες για προσγείωση σε κανονικά χερσαία αεροδρόμια, τα οποία στη χώρα μας είναι
ουκ ολίγα.
Έτσι, τσίκι τσίκι,
αργά αλλά σταθερά, η χώρα κάνει κάποια απαραίτητα (έστω δειλά) βήματα προς τον
εκσυγχρονισμό.
Εκτός κι αν βγει
κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ, και ο πολύς Στρατούλης
(μαζί με τον Κρίτωνα Αρσένη) απαγορεύσει τα υδροπλάνα, μη τυχόν και διαταραχθεί
ο αναπαραγωγικός κύκλος της μεσογειακής λακέρδας…
Strange Attractor
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου