Τις στρεβλώσεις στο σύστημα επιδότησης άγονων
αεροπορικών γραμμών που κοστίζουν στα κρατικά ταμεία 45 εκατ. ευρώ παρουσίασε
στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης προαναγγέλλοντας
σαρωτικές αλλαγές με κατάργηση όλων «των ρουσφετιών» – όπως τα χαρακτήρισε ο
υπουργός.
Ο κ. Σπίρτζης απαντώντας σε σχετικό ερώτημα του
κ. Δημήτρη Σταμάτη (ΝΔ) παρουσίασε στοιχεία που δείχνουν ότι γραμμές εσωτερικού
επιδοτούνται με ποσά διπλάσια ή τριπλάσια από τις τιμές που κοστίζουν ταξίδια
προς γνωστούς ευρωπαϊκούς προορισμούς...
Είπε για παράδειγμα ότι τι εισιτήριο προς
Λονδίνο κοστίζει σήμερα από 158 ευρώ έως 213 ευρώ την ώρα που η πτήση Άκτιο –
Σητεία επιδοτείται με 547 ευρώ την θέση, Θεσσαλονίκη – Σκύρος με 459 ευρώ,
Αλεξανδρούπολη – Σητεία με 465 ευρώ κ.α.
«Είναι το Θεσσαλονίκη
– Καλαμάτα, Αθήνα – Ζάκυνθος άγονες γραμμές;» αναρωτήθηκε ο κ. Σπίρτζης για να
σημειώσει ότι «ακόμα και αν πάει άδειο
το αεροπλάνο το κράτος πληρώνει όλες τις θέσεις».
Ο υπουργός είπε ότι θα εισαχθούν νέα κριτήρια
μεταξύ των οποίων: «η εποχικότητα: Δεν
γίνεται σε νησιά να έχουμε το ίδιο αντιστάθμισμα καλοκαιρινούς με χειμερινούς
μήνες. Άλλο κριτήριο είναι η επιβατική κίνηση. Επίσης ο διαχωρισμός επιδότησης
μόνιμων κατοίκων από επισκέπτες. Χιλιομετρική απόσταση. Εθνική Πολιτική κ.α.»
Ο κ. Σπίρτζης πάντως ξεκαθάρισε ότι οι περιοχές
που πραγματικά χρειάζονται βοήθεια και αποτελούν άγονες γραμμές, όπως Κάλυμνος
και Καστελόριζο δεν θα έχουν πρόβλημα ωστόσο «σε άλλες περιπτώσεις ή θα υπάρξουν δραματικές περικοπές ή και
κατάργηση».
Δείτε τον πίνακα με
τις 28 «άγονες» αεροπορικές γραμμές οι οποίες επιδοτούνται από τον κρατικό
προϋπολογισμό:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου