Η τελευταία φορά που η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας (FAA) καθήλωσε
στο έδαφος στόλο αεροπορικής εταιρείας ήταν τον Ιούνιο του 1979: τα τζάμπο τζετ
DC-10 που είχε
κατασκευάσει η McDonnell Douglas.
Την περασμένη Τετάρτη, η FAA διέταξε την καθήλωση των
επιβατικών αεροσκαφών τύπου Boeing 787, απόφαση η οποία επηρεάζει έξι αεροσκάφη που
εκτελούσαν δρομολόγια της United Airlines. Και άλλες
χώρες καθήλωσαν τα αεροσκάφη του ίδιου τύπου. Οι ομοιότητες
ανάμεσα στις δύο περιπτώσεις είναι μικρές:
Η απώλεια ανθρώπινων ζωών.
Η "προσγείωση" των DC-10 ήρθε μετά από μια σειρά
τρομακτικών ατυχημάτων.
Ένα DC-10 της Turkish Airlines κατέπεσε στο
Παρίσι το 1974 μετά από την έκρηξη μιας πόρτας φορτίου, οδηγώντας σε θάνατο 346
ανθρώπους. Ήταν το δεύτερο ατύχημα που σχετιζόταν με την πόρτα του φορτίου
και οι μηχανικοί είχαν προειδοποιήσει για το πρόβλημα, αλλά δεν είχαν ληφθεί
μέτρα.
Στη συνέχεια, το Μάιο του 1979, ένα DC-10 της American Airlines συνετρίβη
κατά την απογείωση στο Σικάγο, συνέπεια της μη κατάλληλης
διαδικασίας συντήρησης κινητήρα. Συνολικά 293 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους.
Ένα μήνα αργότερα, η FAA καθήλωσε στο έδαφος τα DC-10, επικαλούμενη το δυστύχημα στις ΗΠΑ.
Το 787 της Boeing αντίθετα, δεν έχει υποστεί καμία συντριβή.
Το 787 της Boeing αντίθετα, δεν έχει υποστεί καμία συντριβή.
Στις 4 Δεκεμβρίου, ένα 787 της United Airlines
πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση στη Νέα Ορλεάνη. Στις 7 Ιανουαρίου, η
μπαταρία ενός 787 της Japan Airlines κάηκε στη Βοστώνη μετά από μια πτήση από το
Τόκιο.
Και στις 16 Ιανουαρίου, ένα 787 της All Nippon Airways πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση στη
νότια Ιαπωνία.
Κανείς δεν τραυματίστηκε σοβαρά σε κανένα από αυτά τα περιστατικά.
Η τεχνολογία.
Η τεχνολογία.
Το 787 είναι ένα θαύμα τεχνικής, κατασκευασμένο κυρίως
από τα ελαφρύτερα ανθρακονήματα που διαμορφώνονται και ψήνονται σε μεμονωμένα
κομμάτια -όχι σαν τα μέρη από αλουμίνιο που καρφώνονται μεταξύ τους, όπως στην
περίπτωση του DC-10.
Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου του 787 παράγουν επίσης πολύ
περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια από οποιοδήποτε προηγούμενο αεροσκάφος, το οποίο
χρησιμοποιείται για να τροφοδοτεί περισσότερο τα συστήματα του αεροσκάφους.
Συνδυάζοντας την άτρακτο του αεροσκάφους και την ισχύ της
μπαταρίας, το 787 καίει 20% λιγότερα καύσιμα τζετ από προηγούμενα αεροσκάφη
μεγάλων αποστάσεων.
Τα οικονομικά.
Τα οικονομικά.
Το 787 είναι η απάντηση στη δραματικά αλλαγμένη οικονομία
της παγκόσμιας αεροπορικής βιομηχανίας.
Το 1971, όταν το DC-10 ήταν νέο, η αγορά
αεροπορικών εισιτηρίων στις ΗΠΑ ρυθμιζόταν από την κυβέρνηση και η τιμή των
καυσίμων δεν ήταν ο πρωταρχικός στόχος της βιομηχανίας, όπως είναι σήμερα.
Το δικινητήριο 787 σχεδιάστηκε για να παραχωρεί στα
αεροπλάνα ένα νέο εργαλείο στο οπλοστάσιο της διαχείρισης τους, μια αλλαγή
κανόνων στο παιχνίδι της οικονομίας, σύμφωνα με τα λόγια του Jeff Smisek,
διευθύνοντος συμβούλου της United, του πρώτου αερομεταφορέα που χρησιμοποίησε το
αεροσκάφος.
Στις 11 Ιανουαρίου το υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ και η Boeing ανακοίνωσαν μια συνολική αναθεώρηση του προγράμματος 787 ώστε να δοθούν απαντήσεις σε ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια των μπαταριών ιόντων λιθίου υψηλής τάσης του αεροσκάφους.
Στις 11 Ιανουαρίου το υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ και η Boeing ανακοίνωσαν μια συνολική αναθεώρηση του προγράμματος 787 ώστε να δοθούν απαντήσεις σε ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια των μπαταριών ιόντων λιθίου υψηλής τάσης του αεροσκάφους.
Επί του παρόντος, καμία αεροπορική εταιρεία δεν έχει
ακυρώσει παραγγελία 787 επικαλούμενη το θέμα της μπαταρίας.
Στην περίπτωση του DC-10, όταν η πόρτα φορτίου
επανασχεδιάστηκε και έγιναν αλλαγές στη διαδικασία συντήρησης του κινητήρα, το
μοντέλο ξεπέρασε τα προβλήματά του και συνέχισε να πετά σε όλο τον κόσμο,
κυρίως ως αεροσκάφος μεταφοράς εμπορευμάτων, συμπεριλαμβανομένης της συμφωνίας
με την FedEx (FDX).
Το τελευταίο μοντέλο DC-10 παραδόθηκε το 1989, με την
κατασκευή σχεδόν 450 αεροσκαφών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου