Αυτή η ιστορία με τα ελικόπτερα στην Ελλάδα, και τις κυριολεκτικά
κινηματογραφικού τύπου αποδράσεις καταδίκων, εκτός από τα τραγελαφικά της στοιχεία,
έχει και κάποια που είναι σοβαρά.
Κατ’ αρχήν να διευκρινίσουμε ότι τα ελικόπτερα εφευρέθηκαν
και εξελίχθηκαν ως αεροσκάφη εργαλεία προκειμένου να μη χρειάζονται αεροδρόμια.
Το ελικόπτερο είναι σχεδιασμένο να απογειώνεται και να
προσγειώνεται όπου θέλει ο χειριστής του.
Και αυτό του το στοιχείο έρχεται να το επικυρώσει η
παγκοσμίως ισχύουσα νομοθεσία περί πολιτικής αεροπορίας.
Και για να το κάνουμε πιο λιανό, βάσει της νομοθεσίας ο
χειριστής του ελικοπτέρου είναι ο μοναδικός υπεύθυνος για να αποφασίσει το που
θα προσγειωθεί, εφόσον βέβαια λάβει υπόψη του την ασφάλεια του χώρου και των
τυχόν περίοικων.
Όσον αφορά στα διάφορα ελικοδρόμια, αυτά είναι ελάχιστα,
και απαιτούν ειδικές πιστοποιήσεις κλπ.
Έτσι, αυτό που συνήθως συμβαίνει, και καλώς συμβαίνει, είναι
τα ελικόπτερα να προσγειοαπογειώνονται όπου θέλουν, δηλαδή σε χωράφια, σε γήπεδα,
σε αμμουδιές, σε ταράτσες, σε βίλες, σε εργοτάξια κλπ.
Με τον ίδιο τον χειριστή να είναι υπεύθυνος για τον "έλεγχο ασφαλείας" των επιβατών του!
Αυτό όμως σημαίνει ότι έτσι μπορούμε να έχουμε συνεχώς
περιστατικά όπως αυτά με τον Παλαιοκώστα και την χθεσινή απόπειρα απόδρασης στα
Τρίκαλα.
Ναι αλλά δεν γίνεται αλλιώς.
Το να φωνάζουν κάποιοι ότι θα πρέπει στο εξής τα ελικόπτερα
να απογειώνονται μόνο από ελεγχόμενα αεροδρόμια, είναι λάθος, αφού έτσι
αυτοκαταργείται ο όλος σκοπός ύπαρξης του συγκεκριμένου μέσου.
Η μόνη λύση είναι η τοποθέτηση συρμάτινου (ή άλλου) πλέγματος
που να καλύπτει τον χώρο των φυλακών, ώστε να μη μπορεί να κατέβει ούτε ανεμόσκαλα,
ούτε γάντζος.
Και ας φωνάζουν οι πονόψυχοι του ΣΥΡΙΖΑ περί καταπάτησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των φυλακισμένων κλπ.
Και μια και το θυμήθηκα, ας αναφέρω κάτι που μου προκάλεσε
μεγάλη απορία όταν μου το ανέφερε γνωστός μου που γνωρίζει περί ελικοπτέρων,
αεροδρομίων, κλπ.
Έχουμε λοιπόν και λέμε: Για να ταξιδέψει κάποιος μας με
αεροπλάνο, ειδικά τη τελευταία δεκαετία, θα πρέπει πρώτα να υποστεί αρκετούς εξονυχιστικούς ελέγχους ασφαλείας, τόσο
αυτός όσο και οι αποσκευές του.
Σε μερικά μάλιστα σημεία ελέγχου στα αεροδρόμια θα πρέπει
ο επιβάτης να βγάλει τα παπούτσια του, ενώ σε όλους τους ελέγχους απαγορεύεται
η μεταφορά υγρών, σπίρτων, σπρέι, αναπτήρων, ακόμη και μικρών ψαλιδιών ή
νυχοκοπτών. Αν μάλιστα βρουν οι σεκιουριτάδες μια μικρή λίμα νυχιών, ή μια κολόνια
στη κατάσχουν.
Και όλα αυτά προκειμένου η περιοχή των αεροσκαφών να είναι
«αποστειρωμένη» και απόλυτα ελεύθερη από οποιοδήποτε «όπλο» που θα μπορούσε να
χρησιμοποιηθεί για αεροπειρατεία ή δολιοφθορά κάποιου αεροπλάνου.
Και μέχρι εδώ όλα καλά.
Όλοι είμαστε υπέρ της ασφάλειας, ειδικά όταν έχει να κάνει
με το ήδη αγχωτικό από μόνο του αεροπορικό ταξίδι.
Ναι αλλά, ένα ελικόπτερο μπορεί νόμιμα να απογειωθεί από
οποιοδήποτε χωράφι, και να προσγειωθεί σε οποιοδήποτε ελεγμένο αεροδρόμιο. Έτσι
δεν είναι;
Άλλωστε, η χθεσινή πτήση που κατέληξε στα Τρίκαλα, είχε
ξεκινήσει από χωράφι, έκανε μια στάση σε άλλο χωράφι (για να κατέβουν οι δυο
γυναίκες) και βάσει σχεδίου πτήσης είχε προορισμό το αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ.
Με δυο ένοπλους
επιβάτες!!!
Ναι, στο χωράφι επιβιβάστηκαν οι δυο κακοποιοί οπλισμένοι
με καλάσνικοφ, γκλοκ, φωτοβολίδες, κλπ.
Και αντί για τις φυλακές Τρικάλων, θα μπορούσαν κάλλιστα
να προσγειωθούν νόμιμα και ωραία στη πίστα του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης,
εκεί που για να μπει άνθρωπος έχει περάσει εκατό ελέγχους,
Να προσγειωθεί δηλαδή δίπλα σε κάποιο επιβατικό αεροπλάνο,
να βγουν οι λεβέντες με τα καλάσνικοφ (ή και με μπαζούκας αν θέλουν), να κάνουν
ότι είναι να κάνουν, και στη συνέχεια το ελικόπτερο να απογειωθεί, και άντε πιάστο…
Ποιος θα το κυνηγήσει; Τα Μιράζ; Δύσκολο.
Έτσι, έχουμε μια κλασική περίπτωση κενού στη νομοθεσία
(παγκόσμια) όπου διυλίζουμε τον κώνωπα και καταπίνουμε την κάμηλο.
Από τη μια ελέγχουμε από πάνω μέχρι κάτω την μαμά με το
μωρό, που θέλουν να ταξιδέψουν, απαγορεύοντάς ακόμη και τη μεταφορά του παιδικού
γάλακτος, ενώ από την άλλη μπορεί δίπλα στο αεροπλάνο που είναι στην πίστα και
που θα πάει στην Αθήνα γεμάτο ελεγμένους και αθώους επιβάτες, να σκάσει μύτη (νόμιμα)
ένα ελικόπτερο γεμάτο από ενόπλους…
Και να κάνουν ότι θέλουν.
Κουφό;
Κι όμως αληθινό.
Strange Attractor
Ασύλληπτο ! Έγραψες πάλι παράξενε !
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το άρθρο είναι πραγματικά ένα ράπισμα σε όλους όσους πιστεύουν ότι δεν θα ξανασυμβεί μια 11 Σεπτεμβρίου επειδή κατάσχονται τα μέλια κα τα γάλατα στο security control.Στείλτο στον ICAO !!!
Λυπάμαι αλλά αυτό το άρθρο έχει μεγάλη δόση άγνοιας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα επικόπτερα προσγειώνονται στους προκαθορισμένους χώρους του αεροδρομίου και όχι πάνω στην πίστα όπου θέλουν δίπλα σε αεροσκάφη που τροχοδρομούν ή επιβιβάζουν και αποβιβάζουν κόσμο.
Ως προς την απόβαση ενόπλων με ελικόπτερο σε αεροδρόμιο αυτό είναι κάτι που μπορεί να γίνει και με οποιοδήποτε άλλο τρόπο. Στο Βενιζέλο πριν από μήνες έγινε ληστεία ένοπλη σε τράπεζα, οι ληστές έφυγαν σαν κύριοι και δεν πήρε είδηση κανείς τίποτα. Σ' ενα χώρο που το αυτοκίνητό σου να παρκάρεις παράνομα εμφανίζεται αστυνομικός!!!!
Ποιον τρομοκράτη νομίζετε ότι εμποδίζει να περάσει στο αεροδρόμιο όπλα.... ο έλεγχος από τα μηχανήματα ασφαλείας;;;;.
Την δεκαετία του 80 όταν γινόντουσαν οι αεροπειρατείες η μία πίσω από την άλλη στην Αθήνα, τα όπλα περνούσαν με άλλους τρόπους και όχι μέσω του συνηθισμένου τρόπου επιβίβασης επιβατών. Και την δεκαετία του 80 υπήρχαν σωματικοί έλεγχοι. Τα όπλα ωστόσο έμπαιναν. Μην ξεχνάται ότι πρόσβαση στους χώρους της πίστας έχει πολύς κόσμος, σίγουρα πολύ περισσότερος απ' όσους νομίζετε.
Πιστεύω και σήμερα αν θέλουν να περάσουν μπορούν, απλώς τώρα έχουν αλλάξει οι συνθήκες και η μορφή της τρομοκρατίας στις αερομεταφορές έχει διαφορετική φύση.
"Τα επικόπτερα προσγειώνονται στους προκαθορισμένους χώρους του αεροδρομίου"...Σωστά αλλά εντελώς λάθος. Σωστά γιατί έτσι είναι ο κανονισμός και έχεις δίκιο. Εντελώς λάθος διότι αν ήσουν ληστής-τρομοκράτης-κακοποιός θα έγραφες στα @@ σου τον κανονισμό. Δηλαδή αν ήθελες να κάνεις τρομοκρατική ενέργεια με επίθεση σε αεροσκάφος που τροχοδρομεί, θα έκανες προσγείωση στον προκαθορισμένο χώρο για τα ελικόπτερα? Το παραδείγματά σου σωστά και αληθινά όμως έχουν τρία βασικά προβλήματα:
Διαγραφή1ον Στην εποχή μας τα όπλα περνάνε μέσα στα αεροδρόμια πολύ πιο δύσκολα από ότι στη δεκαετία του 80 (έλεος δηλαδή.... που να δεις και τη δεκαετία του 50 πόσο εύκολα περνούσαν τα όπλα). Είπα πιο δύκολα και όχι πως δεν μπορούν να περάσουν καθόλου. Επίσης αν θέλεις να είσαι σωστός θα πρέπει να συγκρίνεις αεροδρόμια με παρόμοιες τεχνολογίες σε παρόμοιες εποχές... δηλαδή το Ελληνικό της δεκαετίας του 80 (20ος αιώνας) με τα Σπάτα της δεκαετίας του 10 (21ος αιώνας) είναι το ίδιο λάθος με το να συγκρίνεις ένα αεροδρόμιο σε μια μικρή πόλη της Σιβηρίας σε σχέση με το αεροδρόμιο CDG (λέω τώρα ως τυχαίο παράδειγμα).
2ον Συγκρίνεις την ικανότητα και τις άκρες-συμμάχους (σε θέσεις κλειδιά) ενός τρομοκράτη που θέλει να κάνει επίθεση σε προστατευμένο στόχο σε σχέση με 2-3-4 κακοποιούς που ληστεύουν μία τράπεζα ή θέλουν να απελυθερώσουν ένα φυλακισμένο. Προφανώς ο τρομοκράτης έχει περισσότερες πιθανότητες να πλήξει στόχο σε σχέση με έναν κακοποιό. Οπότε Sorry άλλα άκυρη η σύγκριση.
3ον και ίσως το πιο σημαντικό...ακόμα και αν εύκολα ο καθένας περνάει όπλα στα αεροδρόμια και το κακό μπορεί να προκληθεί χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια τότε τι πρέπει να κάνουμε? Να κάτσουμε και να κοιτάμε? Το άρθρο δείχνει ένα ζήτημα ασφάλειας και έναν τρόπο (έναν τρόπο από τους άπειρους τρόπους) που μπορεί να χρησιμοποήσει κάποιος για παράνομη ενέργεια όπως η χρήση ελικοπτέρου για τη διαφυγή κρατουμένου). Δηλαδή εμείς θα λέμε πως εύκολα περνάνε όπλα στα αεροδρόμια οπότε το άρθρο δεν έχει ουσία? Τι κακό κάνει δηλαδή ένα άρθρο που χτυπάει ένα καμπανάκι?
Δυστυχώς ως γνήσιος έλλην (με μικρό έψιλον) ξεκινάς την απάντησή σου με τη φράση: "Λυπάμαι αλλά αυτό το άρθρο έχει μεγάλη δόση άγνοιας". Συγνώμη που θα στο πω τέλειε έλληνα όμως τη μεγάλη δόσης άγνοιας αλλά και ελληνηκίασης την έχεις εσύ (είδες το πήγα παραπάνω). Για την άγνοια ήδη εξήγησα. Για την ελληνηκίαση δεν είναι και τόσο δύσκολο να το καταλάβεις... Διαβάζεις ένα άρθρο (τέλειο, καλό, αδιάφορο, κακό). Τι μήνυμα πήρες? Τι σου έμεινε? Τίποτα... μονάχα μία σταγόνα ελληνικού εγωισμού πως ο άλλος είναι άσχετος αλλά εσύ ο σχετικός τώρα θα τον ταπώσεις με τα παραδείγματά σου. Επέλεξα επίτηδες να κλείσω την απάντησή μου σχολιάζωντας την αρχική σου πρόταση παρόλο που και εγώ ως γνήσιος ελληνάκις θα ήθελα να ρίξω λάδι στη φωτιά από την πρώτη μου λέξη και να δείξω το πόσο τέλειος είμαι και το πόσα πολλά ξέρω...
Μήπως αναφέρεστε σε αεροδρόμια του πολιτισμένου κόσμου; Διότι το άρθρο στην Ελλάδα αναφέρεται.
Διαγραφή