Τον προηγούμενο χειμώνα η ελληνική κοινωνία «πλήρωσε»
πολύ ακριβά την αδυναμία του Κράτους να πατάξει το λαθρεμπόριο στα καύσιμα.
Η εξομοίωση της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης με αυτή
του πετρελαίου κίνησης, ήταν αποτέλεσμα αυτής της αδυναμίας κι όλοι νιώσαμε τα
επακόλουθα. Κάηκαν ακόμη και λουστραρισμένες παλιές τραπεζαρίες, κρεβάτια,
ντουλάπια κλπ.
Δημιουργήθηκε το νέο...νέφος αιθαλομίχλης, ενώ πολλοί πολίτες ζήτησαν ιατρική συνδρομή για την αντιμετώπιση
αναπνευστικών προβλημάτων.
Υλοτομήθηκαν παρανόμως χιλιάδες στρέμματα από κάθε λογής δέντρα.
Κατευθύνθηκαν στον εξωτερικό και δη στις γειτονικές χώρες εκατομμύρια ευρώ για την προμήθεια καυσόξυλων.
Υλοτομήθηκαν παρανόμως χιλιάδες στρέμματα από κάθε λογής δέντρα.
Κατευθύνθηκαν στον εξωτερικό και δη στις γειτονικές χώρες εκατομμύρια ευρώ για την προμήθεια καυσόξυλων.
Τα δε κρατικά ταμεία απώλεσαν έσοδα από τη μείωση των
προμηθειών πετρελαίου θέρμανσης από τα ελληνικά νοικοκυριά.
Πράγματι, το λαθρεμπόριο καυσίμων αποτελεί μια τεράστια
μάστιγα για το ελληνικό Κράτος, το οποίο επί δεκαετίες το παρακολουθεί ανήμπορη
(;) ν’ αντιδράσει.
Τώρα, τα πράγματα δείχνουν να κινούνται σε σωστή
κατεύθυνση, αλλά ως συνήθως με μεγάλη καθυστέρηση και πολλά ανοικτά παράθυρα
για τους επιτήδειους.
Το σύστημα εισροών – εκροών που προώθησε για την Αττική
και τη Θεσσαλονίκη ο Κωστής Χατζηδάκης, θα λειτουργήσει από την Τρίτη 27
Αυγούστου.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι το 70% των πρατηρίων έχουν ήδη
προμηθευτεί – εγκαταστήσει το σύστημα κι ήδη οι ανακοινώσεις του υπουργείου
κάνουν λόγο για αναστολή λειτουργίας όσων δεν το έχουν πράξει.
Όμως, το 30% των πρατηρίων που δεν έχουν ακόμη
προμηθευτεί το σύστημα, αποτελεί τεράστιο αριθμό κι ο έλεγχος στο σύνολό τους
καθίσταται πολύ δύσκολος, ειδικά με τις δυνάμεις των ελεγκτικών αρχών του
υπουργείου.
Ποιος θα τα κλείσει αυτά; Ποιος θα επιβλέπει τη
συμμόρφωσή τους;
Δεν είναι μόνο αυτό το πρόβλημα.
Λίγες ώρες πριν την έναρξη λειτουργίας του νέου
συστήματος, αυτό παραμένει ημιτελές με πολλά παράθυρα ανοικτά.
Η γραφειοκρατία του υπουργείο Ανάπτυξης δεν έχει ακόμη
εκδώσει τις αποφάσεις που θα το ασφαλίζουν. Σοβαρή παράλειψη.
Ενώ από τη μια καθίσταται υποχρεωτικό το σύστημα εισροών
– εκροών στα πρατήρια, δεν συμβαίνει το ίδιο στα σημεία φόρτωσης και διανομής
των καυσίμων, δηλαδή στα διυλιστήρια, στις εταιρείες πετρελαιοειδών αλλά και
στις εταιρείες (ειδικά αυτές) που εφοδιάζουν με καύσιμα τα πλοία.
Λες κι εκεί δεν μπορεί να γίνεται λαθρεμπόριο που
στερεί εκατομμύρια ευρώ φόρους από το
ελληνικό κράτος.
Επιπλέον, ενώ από τις 27 Αυγούστου ο έλεγχος θα ισχύει σε
Αττική και Θεσσαλονίκη, ουδείς γνωρίζει πότε θα ισχύσει στην επαρχία και τις
άλλες μεγάλες πόλεις.
Το μέτρο Χατζηδάκη –έστω και με την επιβολή της τρόικας-
αναμφιβόλως είναι σε σωστή κατεύθυνση.
Αν περιοριστεί το λαθρεμπόριο καυσίμων, υπάρχει
σοβαρότατο ενδεχόμενο να επανέλθει η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης σε πιο
«λογικές» τιμές, προς όφελος όλων εκείνων που πάγωσαν τον προηγούμενο χειμώνα.
Αν, όμως, θέλει το υπουργείο και η κυβέρνηση να έχουν
αποτελέσματα, οφείλουν να κλείσουν όλα τα «περάσματα» των επιτήδειων.
Διαφορετικά θα έχουν κάνει μια τρύπα στο…πετρέλαιο!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου