Πριν από δύο χρόνια η
είδηση ότι Aegean και Olympic θα αντιμετώπιζαν ενωμένες την επίθεση της Ryanair
στην ελληνική αεροπορική αγορά θα ακουγόταν σαν πρωταπριλιάτικο αστείο.
Κι όμως, την 1η Απριλίου του 2014 τα
δημοσιεύματα που θα αφορούν την έναρξη της σύγκρουσης των δύο αερομεταφορέων
δεν θα είναι πρωταπριλιάτικο αστείο, καθώς την ημέρα εκείνη ξεκινά επίσημα η
δραστηριότητα της ιρλανδέζικης εταιρίας χαμηλού κόστους στην Ελλάδα.
Το δίμηνο που παρήλθε από την ανακοίνωση των
Ιρλανδών για την «κάθοδο» στη χώρα μας σημαδεύτηκε από κινήσεις πολεμικών
προπαρασκευών, μια και οι δύο εταιρείες θεωρούν την ελληνική αγορά πολύ
σημαντική, ιδιαίτερα καθώς ο εγχώριος τουρισμός αναμένει ρεκόρ αφίξεων.
Ανατρέποντας την τακτική που συνήθως ακολουθούν
οι επιτελείς της Ryanair ταξίδεψαν πολλές φορές στην Αθήνα για να
«προπαρασκευάσουν» το έδαφος (κάτι που δεν συνηθίζουν) ενώ πέραν της αρχικής
τους προσφοράς (τον Ιανουάριο) για 100.000 εισιτήρια εσωτερικού αξίας 12 ευρώ,
προχώρησαν σε άλλη μία με κόστος 15 ευρώ.
Τα ημερήσια δρομολόγια περιλαμβάνουν 10 πτήσεις από την Αθήνα προς Θεσσαλονίκη, 4 για Χανιά και από 2 για Ρόδο, Λονδίνο-Στάνστεντ, Πάφο, Μιλάνο και Μπέργκαμο.
Τα ημερήσια δρομολόγια περιλαμβάνουν 10 πτήσεις από την Αθήνα προς Θεσσαλονίκη, 4 για Χανιά και από 2 για Ρόδο, Λονδίνο-Στάνστεντ, Πάφο, Μιλάνο και Μπέργκαμο.
Από την Θεσσαλονίκη η εταιρεία θα πετά προς
Χανιά, Πάφο, Βαρσοβία, Στοκχόλμη, Οσλο, Βρέμη, Ντίσελντορφ, Φρανκφούρτη,
Μπάντεν, Μιλάνο, Πίζα, Ρώμη, Βαρκελώνη, Βρυξέλλες και Λονδίνο.
Για να «στηρίξουν» την ελληνική εκστρατεία
ετοιμάζονται να «κατέβουν» στην πρωτεύουσα με top-level αντιπροσωπεία και νέα
καμπάνια στα ΜΜΕ.
Ενδεικτική της ανησυχίας είναι ότι μέχρι και τα μέσα της εβδομάδας που πέρασε οι Ιρλανδοί δεν είχαν κλείσει την (τυπική μεν, πλην ενδεικτική) σύμβαση με το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» προσβλέποντας σε χαμηλότερες χρεώσεις έστω και την τελευταία στιγμή από τον ΔΑΑ.
Ενδεικτική της ανησυχίας είναι ότι μέχρι και τα μέσα της εβδομάδας που πέρασε οι Ιρλανδοί δεν είχαν κλείσει την (τυπική μεν, πλην ενδεικτική) σύμβαση με το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» προσβλέποντας σε χαμηλότερες χρεώσεις έστω και την τελευταία στιγμή από τον ΔΑΑ.
Πάντως οι Ιρλανδοί θεωρούν «στοίχημα» την πορεία
του δρομολογίου Αθήνα-Θεσσαλονίκη, ενώ οι επιτελείς τους επιφυλάσσονται να
ρίξουν το καλοκαίρι περισσότερες θέσεις στο δρομολόγιο του Λονδίνου.
Από την πλευρά της, το τελευταίο δίμηνο, η Aegean σήκωσε το γάντι και κατέστρωσε τη δική της τακτική.
Από την πλευρά της, το τελευταίο δίμηνο, η Aegean σήκωσε το γάντι και κατέστρωσε τη δική της τακτική.
Στο «στρατηγείο» της Κάτω Κηφισιάς προχώρησαν σε
«χειρουργικές» αναδιατάξεις των δρομολογίων εσωτερικού, ενώ εγκαινίασαν
προσφορές και χαμηλότερες τιμές σε ανταγωνιστικά δρομολόγια.
Κεντρικός άξονας της Αεροπορίας Αιγαίου ωστόσο
είναι πως ο όμιλος έχει απόλυτη εμπιστοσύνη στο προϊόν και τις υπηρεσίες που
προσφέρει ως full service εταιρία απέναντι σε έναν ανταγωνιστή χαμηλού κόστους.
Άλλωστε τόσο η Aegean όσο και η Olympic έχουν
αυξήσει σημαντικά (έως και 40%) τη χωρητικότητά τους για το φετινό καλοκαίρι
και θεωρούν πως το «θέμα» δεν βρίσκεται στην Ελλάδα.
Η αντεπίθεση στο εξωτερικό «βάζει» άλλους 12
νέους προορισμούς (από την Αθήνα) με απευθείας συνδέσεις: Μπέρμινχαμ, Μασσαλία,
Νάντ, Ζυρίχη, Αμβούργο, Κοπεγχάγη, Κατάνια, Άμπου Ντάμπι, Βυρηττός, Στοκχόλμη,
Αμμάν και Σμύρνη.
Επίσης από τον Μάιο η Aegean ξεκινά πτήσεις για
Αμβούργο και ενδεχομένως τη Στοκχόλμη το Όσλο τη Λουμπλιάνα και το
Ντουμπρόβνικ.
Η εαρινή αντεπίθεση συνδυάστηκε και με την
ανακοίνωση για την επικείμενη προσθήκη άλλων πέντε αεροσκαφών στον στόλο του
ομίλου, που από τα 45 (μαζί με την Olympic) θα φτάσει τα 50.
Από την εφημερίδα
"Παραπολιτικά"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου