11.8.14

Ο Κομαντάντε του … Όρους, και ο Ηράκλειτος!



 Στην Κουμουνδούρου, μάλλον θα πρέπει να κατανοήσουν τα όρια ανάμεσα στην προπαγάνδα για εσωτερική κατανάλωση και στο φαιδρό.




Βέβαια, η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ, εξαιτίας των επικριτικών σχολίων που ακούστηκαν κυρίως από την “αριστερή” συνιστώσα για την επίσκεψη Τσίπρα στο Άγιον Όρος, έπρεπε να πείσει αυτή τη μερίδα ότι ο επικεφαλής του κόμματος, πηγαίνοντας στο Αθως δεν σημαίνει ότι πλέον έχει γίνει “συστημικός” και ότι λειτουργεί στο πλαίσιο που λειτουργούσαν οι ΠΑΣΟκοι, όταν ακόμα φόραγαν ζιβάγκο, αλλά έβλεπαν να τους πλησιάζει η ... κυβέρνηση.


Από αυτού του σημείου, όμως, μέχρι το κομματικό έντυπο του ΣΥΡΙΖΑ να προβάλλει τον Τσίπρα ως τον Έλληνα “κομαντάντε Μάρκος”, και να παραλληλίζουν το Άγιον Όρος με την επαρχία Τσιάπας του Μεξικού, απ' όπου οι πάμπτωχοι ινδιάνοι ξεκίνησαν την εξέγερσή τους και το αυτοδιαχειριστικό πείραμά τους, δεν νομίζουν ότι καταντάει φαιδρό;
Μόνο και μόνο να δουν το τι χιουμοριστικά και σαρκαστικά σχόλια έχουν αναρτηθεί στα social media από ανθρώπους μάλιστα που πρόσκεινται στον ΣΥΡΙΖΑ ή τουλάχιστον βλέπουν το κόμμα με συμπάθεια, θα καταλάβουν ότι οι επικοινωνιακοί χειρισμοί τους είναι ερασιτεχνικού επιπέδου φοιτητικού αμφιθεάτρου.
Γράφει λοιπόν, η Αυγή ότι ο κ.Τσίπρας “χρησιμοποίησε το σύνθημα των Ζαπατίστας, «όλα για όλους, τίποτε για μας», για να περιγράψει τον τρόπο ζωής των πατέρων στον Άθω. 

Όλα για όλους, τίποτα για μας...


Μια φράση που θυμήθηκε συνομιλώντας επί μιάμιση ώρα με τη μεγαλύτερη ίσως μορφή του σύγχρονου αγιορείτικου μοναχισμού, τον Βασίλειο Γοντικάκη, πρώην ηγούμενο («προηγούμενο») της Μονής Ιβήρων.
Μια φιλοσοφικού περιεχομένου συνομιλία, που εμπεριείχε και αναφορές, μεταξύ άλλων, στον Ηράκλειτο και τον Νίτσε”.
Δεν ξέρουμε τις γνώσεις που διαθέτει ο κ.Τσίπρας γύρω από φιλοσοφικά ζητήματα, αλλά, βρε παιδιά, μην μας τον βγάλετε τώρα και “μέγα Φιλόσοφο του γένους”!
Η Μονή Ιβήρων ήταν γνωστή ανέκαθεν για την “προοδευτική” της τάση ανάμεσα στις άλλες Μονές του Αγίου Όρους, καθώς και για τους ιδιαίτερα ανήσυχους μοναχούς και πατέρες περί τα φιλοσοφικά ζητήματα.
Και αυτό, το παραδέχονται άπαντες.
Αλλά, λίγη μετριοφροσύνη στο πως περιγράφει η “προπαγανδιστική μηχανή” το πρόσωπο του αρχηγού του ΣΥΡΙΖΑ, δεν θα έβλαφτε.
Η επίσκεψη Τσίπρα στο Άγιον Όρος επικρίθηκε από πολλούς. Και από τις αριστερές και -κυρίως- τις αριστερίστικες τάσεις στο εσωτερικό του κόμματος, που θεώρησαν κάτι τέτοιο ως μια ακόμα απόδειξη της στροφής του επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ προς το “συστημικό”, αφού πάει και “προσκυνάει” την Εκκλησία, αλλά και από τους πολιτικούς του αντιπάλους, στη ΝΔ και στο ΠΑΣΟΚ, που αμέσως έσπευσαν να του υπενθυμίσουν “τι μας το παίζεις Αριστερός, και πας και προσκυνάς του παπάδες”.
Κατά την άποψή μας και οι δυο προσεγγίσεις είναι λάθος, και εν πολλοίς απλά εξυπηρετούν επικοινωνιακά συμφέροντα.
Ο κ.Τσίπρας καλά έκανε και πήγε εκεί.
Στην επιθυμητή πορεία του προς την εξουσία, προφανώς έχει επιλέξει να βάλει νερό στο “επαναστατικό” κρασί του.
Από την άλλη, και η ίδια η επιλογή του Αγίου Όρους να τον καλέσει, δείχνει ότι η μοναστηριακή ηγεσία, βλέποντας την τάση ενίσχυσης του ΣΥΡΙΖΑ, θέλει να τα' χει καλά -σε κάθε ενδεχόμενο- και με το κόμμα που, θεσμικά αυτή τη στιγμή, είναι Αξιωματική αντιπολίτευση.
Να σημειώσουμε και κάτι ακόμα: Το Άγιον Όρος δεν είναι απλά ένα διαχρονικό θρησκευτικό σύμβολο, και μια μοναδική κοινότητα, φάρος σε όλο τον κόσμο.
Ανά τους αιώνας έχει διατηρήσει τη φυσιογνωμία του ως μια μορφή “εξουσίας”, όχι μόνον στα εκκλησιαστικά πράγματα αλλά και στις πολιτικές υποθέσεις, με διεθνή ακτινοβολία μάλιστα.
Είναι σίγουρα μια βάση διεθνούς εκκλησιαστικής και πολιτικής διπλωματίας. Εξάλλου, δεν είναι ο μόνος από την Αριστερά που το' κανε.
Το' χε κάνει πολύ πριν από αυτόν ο Χαρίλαος Φλωράκης. Άλλης ιστορικής εμβέλειας πολιτικός της ελληνικής Αριστεράς, βέβαια, που σίγουρα ο κ.Τσίπρας δεν μπορεί να συγκριθεί μαζί του.
Ελπίζαμε ότι από τη μικρή παραμονή του στο Άγιον Όρος, ο κ.Τσίπρας θα διδασκόταν τουλάχιστον τη μετριοφροσύνη, κάτι τόσο οικείο στο Αθω.
Δεν το βλέπουμε όμως.
Αντίθετα, και πάλι η εικόνα της αλλαζονείας αναδύεται, και μάλιστα σε βαθμό φαιδρότητας. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου