Η τύχη των 14
αεροδρομίων, η Αυγή, και το λαϊκό συμφέρον.
Είναι φανερό
μέσα από την αποκρυπτογράφηση της τρέχουσας κυβερνητικής επιχειρηματολογίας και
πολύ πιο ξεκάθαρο στην καθημερινή αρθρογραφία του ηλεκτρονικού και έντυπου
τύπου, ότι η υπόθεση της υπεράσπισης της δημόσιας και κοινόχρηστης περιουσίας
και η αποσόβηση της ιδιωτικοποίησης της βρίσκεται πολύ χαμηλά στις προτεραιότητες
της διαπραγμάτευσης και μάλλον έξω από τα όρια των «κόκκινων γραμμών».
Ενδεικτικό των
προθέσεων της νέας κυβέρνησης η έστω των δεσμεύσεων που έχει αναλάβει αποτελεί
ασφαλώς η διατήρηση και η ενίσχυση του περιλάλητου ΤΑΙΠΕΔ, του οποίου, ως
γνωστό , υποχρέωση είναι το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας στους ανά τον
κόσμο «επενδυτές» και την διοίκηση του οποίου η τότε αντιπολίτευση και σημερινή
κυβέρνηση απειλούσε ακόμη και με ποινικές διώξεις!
Εξέχουσα θέση ανάμεσα
στις περιπτώσεις αυτές που η δημόσια περιουσία βρίσκεται σε θανάσιμο κίνδυνο
κατέχουν τα 14 αεροδρόμια της χώρας για την ιδιωτικοποίηση των οποίων η
μνημονιακή κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου πραγματοποίησε διεθνή διαγωνισμό στον
οποίο πλειοδότησαν τα γερμανικά συμφέροντα και ο οποίος διαγωνισμός δεν πρόλαβε
να ολοκληρωθεί λόγω της κυβερνητικής αλλαγής.
Η αλλαγή πλεύσης της κυβερνητικής
πολιτικής είναι εν προκειμένω γεγονός.
Από τις δηλώσεις πλήρους εναντίωσης στον
προωθούμενο διαγωνισμό, από τις δηλώσεις του σημερινού υπουργού Οικονομίας για
εμφανή βλάβη στην οικονομία και τον τουρισμό από μια τέτοια εξέλιξη, φτάσαμε
στο δημοσίευμα της Αυγής της 13/5/2015 όπου προβάλλεται ανενδοίαστα η θέση του
ΤΑΙΠΕΔ «Με διαφάνεια και αξιοπιστία ο διαγωνισμός για τα 14 περιφερειακά
αεροδρόμια»!!
Σε πρόσφατο δελτίο
τύπου της «Κοινής Πρωτοβουλίας ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών
αεροδρομίων» αναφέρεται ,μεταξύ άλλων, ότι:
«Για ακόμα μια φορά
τονίζουμε: τα Περιφερειακά Αεροδρόμια ανήκουν στο λαό. Είναι απόλυτα κερδοφόρες
και βιώσιμες επιχειρήσεις υπό δημόσιο έλεγχο και διοίκηση, ενισχύουν σημαντικά
τον κρατικό προϋπολογισμό, δεν επιβαρύνουν τον Έλληνα φορολογούμενο και έχουν
άμεσες δυνατότητες αύξησης της αποδοτικότητας - κερδοφορίας τους.
Το ποσοστό εξάρτησης
του Τουρισμού από τα Αεροδρόμια ιδιαίτερα στις νησιωτικές Περιφέρειες αγγίζει
το 80%.
Με τα ήδη
δρομολογημένα έργα, μπορεί να επιτευχθεί ο διπλασιασμός της επιχειρησιακής τους
ικανότητας. Μπορεί να ελεγχθεί η τιμολογιακή πολιτική και η ποιότητα του
τουριστικού προϊόντος, χωρίς να ετεροπροσδιοριστεί από ιδιωτικών συμφερόντων
παράγοντες.
Η ΥΠΑ βάσει σημερινών
υπολογισμών, μπορεί να επενδύσει 16 δις ευρώ στην ανάπτυξη των Αεροδρομίων τα
επόμενα 40 χρόνια και για τα 39 Αεροδρόμια της χώρας. Επίσης, με ένα ελάχιστο
ποσοστό των ανταποδοτικών τελών, τα Περιφερειακά Αεροδρόμια μπορούν να
αναβαθμιστούν πλήρως μέσα στην επόμενη διετία.
Ο δημόσιος έλεγχος
μπορεί να αποτρέψει τη συρρίκνωση του Τουριστικού κλάδου από το επικείμενο
μονοπωλιακό καθεστώς των ιδιωτικοποιήσεων.
Μπορεί να προστατεύσει
τους εργαζόμενους και τα δικαιώματά τους.
Μπορεί να εγγυηθεί την
εθνική ασφάλεια, την εθνική κυριαρχία και την κοινωνική συνοχή των Ελλήνων
πολιτών.
Τα Αεροδρόμια, μπορούν
να συνεχίσουν να αποτελούν βασικό παράγοντα της οικονομίας της χώρας μας και
όχι πεδίο γρήγορου επιχειρηματικού κέρδους».
Οι θέσεις αυτές
εκφράζουν την μεγάλη πλειοψηφία των συμπολιτών μας στα Ιόνια νησιά , το σύνολο
σχεδόν των φορέων στον χώρο της οικονομίας και του τουρισμού και
σημαντικό τμήμα των στελεχών της αυτοδιοίκησης.
Ενδεχόμενη ιδιωτικοποίηση
των 14 αεροδρομίων θα πλήξει εξαιρετικά την τοπική οικονομία αφου τα τέσσερα
από αυτά ( Κερκύρας, Ακτίου, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου) εξυπηρετούν
αποκλειστικά την μετακίνηση των επισκεπτών και της τουριστικής οικονομίας
της περιοχής.
Η Περιφέρεια Ιονίων
Νήσων συμπαραστέκεται ενεργά ,στηρίζει αποφασιστικά την προσπάθεια του
τοπικού κινήματος και συμμετέχει ουσιαστικά στην δράση της «Κοινής
Πρωτοβουλίας ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων»
Η νέα ελληνική
κυβέρνηση, η κυβέρνηση με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ , οφείλει να σεβαστεί τις κόκκινες
γραμμές που ο ίδιος ο λαός και το κίνημα θέτουν απέναντι στο αδηφάγο
εκμεταλλευτικό καπιταλιστικό σύστημα που με την μορφή σήμερα των δήθεν εταίρων
της ΕΕ και των δήθεν θεσμών του ΔΝΤ και της ΕΚΤ κατασπαράσσει τα
δικαιώματα των λαών και των μη προνομιούχων πολιτών.
Η Περιφέρεια Ιονίων
Νήσων θα είναι σύμμαχος και αρωγός για την κοινωνική συνοχή, την ανάπτυξη και
την δημοκρατία στον μεγάλο αγώνα της νέας κυβέρνησης για την παραγωγική
ανασυγκρότηση της χώρας.
Θεόδωρος Γαλιατσάτος
Σημ. Ο- Ακόμη και τα
γειτονικά Σκόπια έχουν ιδιωτικό αεροδρόμιο… χώρια η μέχρι πρότινος «σταλινική»
Βουλγαρία.
Και όμως, οι δικοί μας
αριστεροί είναι πιο… αριστεροί (ή κολλημένοι).
O όλος της πολιτείας είναι να ελέγχει να απαιτεί και να φορολογεί
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είναι να κάνει το Μεταφορέα. τον Αεροπόρο ,τον Τραπεζίτη τον παραγωγό Ηλεκτρικού κα