Στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, αφού ο επιβάτης
τσεκάρει τις αποσκευές του, τις μεταφέρει μόνος του σε κάποιον από τους ιμάντες
ασφαλείας. Αυτό γίνεται γιατί οι ιμάντες των check in δεν είναι ασφαλείας,
οπότε χρειάστηκε να τοποθετηθούν ξεχωριστοί, που να πληρούν τις προδιαγραφές.
Τις τελευταίες ημέρες, μάλιστα, ο ιμάντας που
εξυπηρετεί την Aegean και την Olympic έχει χαλάσει, με αποτέλεσμα οι επιβάτες
να πρέπει να μεταφέρουν τις αποσκευές τους στον ιμάντα που εξυπηρετεί την άλλη
αίθουσα και τις άλλες αεροπορικές εταιρίες. Σε άλλα αεροδρόμια, όπως το
«Ελευθέριος Βενιζέλος», οι επιβάτες μεταφέρουν σε ειδικό ιμάντα μόνο τις πολύ
ογκώδεις ή τις πολύ μικρές αποσκευές που επιθυμούν να παραδώσουν…
Εδώ κι ένα χρόνο, ό,τι χαλάει στο αεροδρόμιο της
Θεσσαλονίκης μένει χαλασμένο. «Άσ’ το για τη Fraport», είναι η συνηθισμένη
έκφραση, εννοώντας ότι αφού θα μπει η κοινοπραξία να το λειτουργήσει, δεν είναι
ανάγκη να το επισκευάσει το ελληνικό Δημόσιο. Πέρασε ο καιρός, πέρασαν κι οι
παρατάσεις κι οι προθεσμίες κι οι διορίες, τέλειωσαν κι οι δικαιολογίες κι ήρθε
η ώρα που η Fraport θα μπει στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, όπως
και στα άλλα 13 αεροδρόμια που περιλαμβάνονται στην παραχώρηση.
Μέχρι στιγμής, η παραλαβή των αεροδρομίων έχει
αναβληθεί τρεις με τέσσερις φορές, με κάθε είδους δικαιολογία, εξήγηση ή και
διαρροή. Το ελληνικό Δημόσιο έχει εξαντλήσει αρκετά μέσα στην προσπάθειά του να
σαμποτάρει την ιδιωτικοποίηση που θα του αποφέρει 1,2 δισ. ευρώ. Η Fraport
κράτησε χαμηλούς τόνους σε όλο αυτό το διάστημα, προφανώς θεωρώντας συμφέρουσα
την επένδυση. Οι κρατικές υπηρεσίες έκαναν ό,τι μπορούσαν προκειμένου να
δημιουργήσουν σύγχυση ως προς τον τρόπο λειτουργίας των αεροδρομίων και οι
συνδικαλιστές κράτησαν ψηλά τη σημαία της «αντίστασης στο ξεπούλημα», την οποία
δεν έχουν υποστείλει, ακόμη.
Όμως, ο καιρός εγγύς. Έτσι, την επόμενη
εβδομάδα, Μεγάλη Τρίτη ή Μεγάλη Τετάρτη, αναμένεται να γίνει η παραλαβή των 14
αεροδρομίων από τη Fraport και η καταβολή του ποσού της σύμβασης παραχώρησης.
14 αεροδρόμια, 14 χιλιάδες εμπόδια θα μπορούσαν να προβληθούν ως δικαιολογία
για νέα καθυστέρηση. Φαίνεται, όμως, ότι αυτή τη φορά δε θα υπάρξει κάτι
τέτοιο. Το είπε κι ο υπουργός Φλαμπουράρης, άλλωστε, ότι περιμένει πώς και πώς
να πάρει τα χρήματα.
Είναι πολλά τα λεφτά, κυρ-Αλέκο…
Χριστίνα Ταχιάου
Σημ. Ο- Την Μεγάλη Δευτέρα το
βράδυ η ΦΡΑΠΟΡΤ αναλαμβάνει την λειτουργία των 14 αεροδρομίων, τα οποία εδώ και
δυο χρόνια δεν έχουν καμία σχεδόν χρηματοδότηση από το κράτος, με αποτέλεσμα
ότι χαλάει να μην φτιάχνεται. Παρ όλα αυτά, ο κόσμος ας μην περιμένει θαύματα. Από
την επόμενη μέρα δεν θα αλλάξουν πολλά πράγματα, αφού οι υποδομές του
αεροδρομίου ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ (και των άλλων 13) θα παραμείνουν οι ίδιες και η ΦΡΑΠΟΡΤ απλά θα φρεσκάρει κάποιες. Τα
ίδια τσεκ ιν, οι ίδιοι ιμάντες, ο ίδιος φωτισμός, κλπ κλπ. Αυτά μέχρι να γίνει
ο νέος αεροσταθμός στη Θεσσαλονίκη σε 3-4 χρόνια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου