27.4.13

Λίγη γκρίνια, για να μη ξεχνιόμαστε…


Ειλικρινά δεν ξέρω ποιοι είναι οι αρμόδιοι και υπεύθυνοι, αφού μέσα στον γενικότερο λαβύρινθο του δημοσίου, και της (δήθεν) αποκεντρωμένης αυτοδιοίκησης, οι διάφορες αρμοδιότητες  είναι διαμοιρασμένες, και συχνά αλληλοκαλύπτονται, με αποτέλεσμα η μια υπηρεσία να ρίχνει την ευθύνη στην άλλη, και τελικά να μη γίνεται τίποτα.



Για αυτό θα απευθύνω τη γκρίνια μου σε όλους ανεξαιρέτως τους «αρμόδιους» της Θεσσαλονίκης, ήτοι τον υπουργό Μακεδονίας Θράκης κ. Καράογλου, τον περιφερειάρχη Απόστολο Τζιτζικώστα, αλλά και τον μπον βιβέρ δήμαρχο μας  κ. Μπουτάρη.


Πρώτον, τα μισά φανάρια της Θεσσαλονίκης είναι εκτός λειτουργίας, με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται η αυτοκίνηση, να σημειώνονται μικροατυχήματα και προστριβές, και να τρίβουν τα χέρια τους οι λαμαρινάδες.
Είναι που είναι παντελώς άναρχη η κίνηση μέσα στο πολεοδομικό συγκρότημα, αφού τροχονόμος που να ελέγχει και να εφαρμόζει τον ΚΟΚ δεν υπάρχει ούτε για δείγμα…
Είναι που είναι καθιερωμένη πλέον η παραβατικότητα των οδηγών, που αποθρασύνονται από την απουσία ελέγχων και την ατιμωρησία…
Έχουμε και τα φανάρια σβηστά… οπότε το γλυκό έρχεται και δένει για τα καλά.
Με αποτέλεσμα το κυκλοφοριακό χάος.
Μα είναι τόσο ακριβές οι λάμπες;
Είναι τόσο φαλιρισμένα τα ταμεία των αρμόδιων υπηρεσιών;
Εδώ, αν ένας οδηγός παραβιάσει το κόκκινο, και αν κατά διαβολική σύμπτωση τον τσακώσει τροχονόμος, τα πρόστιμα είναι βαρύτατα (αν… λέμε).
Διότι προφανώς ο νομοθέτης θεωρεί την παραβίαση ερυθρού σηματοδότη σοβαρό παράπτωμα, όπως και είναι.
Έχουμε όμως το ίδιο το κράτος, που κρατάει τα φανάρια σβηστά!
Τι γίνεται εδώ;
Τις πταίει;
Και ποιος θα είναι ο ηθικός αυτουργός όταν σκοτωθεί κάποιος αθώος πεζός, ή δικυκλιστής, επειδή … δεν αντικαθίστανται οι λάμπες;
Δεύτερον: Ποια η χρησιμότητα της συνέχισης ύπαρξης των περίφημων λεωφορειόδρομων, που ως μέτρο είναι απόλυτα χρήσιμο, αρκεί να ελέγχεται και να τηρείται;
Αφού στην πράξη έχουν καταργηθεί εδώ και καιρό.
Στο μεγαλύτερο μέρος τους, η απαγόρευση εισόδου ή στάθμευσης ι.χ. καταστρατηγείται συστηματικά. Ειδικά στην ανατολική Θεσσαλονίκη.
Και πάλι βέβαια, και εδώ, η τροχαία πουθενά!
Οι δε κάμερες παρακολούθησης της κίνησης αμφιβάλλω πολύ αν λειτουργούν, ή αν παρακολουθούνται καν (εδώ δεν λειτουργούν τα φανάρια).
Οπότε;
Η δημοτική αλλά και η κανονική αστυνομία ανύπαρκτες, και οι οδηγοί των ι.χ. και των ταξί κάνουν πάρτι, σταθμεύοντας όπου τους καπνίσει.
Είναι  απορίας άξιο για ποιο λόγο δεν καταργούνται και στην πράξη οι λεωφορειόδρομοι.
Γιατί συνεχίζουν να υπάρχουν οι κατ΄επίφαση πινακίδες που απαγορεύουν τη στάση και τη στάθμευση αλλά και τη διέλευση αυτοκινήτων;
Ποιον κοροϊδεύουμε τελικά εκτός από τους εαυτούς μας;
Και τρίτο και τελευταίο: Ποια η έννοια της ύπαρξης των (και καλά) λωρίδων ποδηλασίας μέσα στο πολεοδομικό συγκρότημα;
Επειδή κάποιοι είχαν την φαεινή ιδέα να το επιβάλλουν (ποιος ξέρει πόσο κόστισε και ποιοι φτιάχτηκαν από αυτό;), πρέπει να συνεχιστεί το γελοίο αυτό μέτρο;
Έτσι θα γίνουμε η Δανία ή η Ολλανδία του Νότου;
Με σαχλαμάρες;
Σε μια πόλη όπου τα αυτοκίνητα είναι το ένα πάνω στο άλλο, και όπου σε λίγο θα είναι μονίμως τριπλοπαρκαρισμένα, έρχονται και οι ποδηλατόδρομοι και δίνουν το τελικό χτύπημα.
Διότι πολύ απλά, εκεί που ένας δρόμος είχε μια- δυο λωρίδες κίνησης, με τα ι.χ. παρκαρισμένα ένθεν κακείθεν, τσουπ…. στήσαμε έναν ποδηλατόδρομο, με αποτέλεσμα οι λωρίδες κυκλοφορίας να γίνουν μια (και για τις δυο κατευθύνσεις) αφού πλέον τα παρκαρισμένα ι.χ. πήγαν ένα κλικ πιο μέσα (επάνω στο δρόμο δηλαδή) αφήνοντας ελεύθερο τον ποδηλατόδρομο να χορταριάζει, αφού στην ουσία περνάει ένα ποδήλατο στη χάση και στη φέξη.
Χώρια τα διάφορα δίκυκλα, τρίκυκλα, κάδοι απορριμμάτων και κάθε είδους ματρακάδες, που καταλαμβάνουν μόνιμα τους (δήθεν) ποδηλατόδρομους.
Εντάξει, είπαμε έχουμε κρίση, και έχουμε μείωση των δημοσίων δαπανών.
Αλλά με τις λάμπες των σηματοδοτών θα κάνουμε οικονομία;
Όσον αφορά στους λεωφορειόδρομους και στους ποδηλατόδρομους, αφού δεν υπάρχει η θέληση ή η δυνατότητα παρακολούθησης τους, ας καταργηθούν επιτέλους.
Αλλιώς παίζουμε ένα θέατρο του παραλόγου.

Strange Attractor

ΥΓ- Μια ακόμη πληγή στη πόλη είναι και τα διάφορα εγκαταλελειμμένα οχήματα (κυρίως ι.χ. άνευ πινακίδων) σε διάφορα σημεία, που λόγω κρίσης έχουν πολλαπλασιαστεί.
Εκτός του ότι καταλαμβάνουν πολύτιμες θέσεις στάθμευσης, εκτός του ότι αποτελούν εστίες μόλυνσης, η παρουσία τους είναι και παράνομη!
Αυτό το ξεχνάμε;
Τόσο δύσκολο είναι να απομακρυνθούν;
Ένας μόνο γερανός, σε ένα οκτάωρο, αν θέλει, μπορεί να μαζέψει τουλάχιστον δέκα.
Άρα σε έναν μήνα (τηρώντας το οκτάωρο και το πενθήμερο των εργαζομένων) θα μπορούσε να μαζέψει τουλάχιστον 200 από αυτά. Δυο γερανοί 400!
Αν κάνουν και καμιά υπερωρία οι υπάλληλοι, μπορεί και χίλια!
Τόσο δύσκολο είναι;

5 σχόλια:

  1. Το προηγούμενο σχόλιο έγινε απο τον υπολογιστή φίλης μου χωρίς να έχω κάνει αποσύνδεση.Αν μπορείτε να μη δημοσιευσετε το όνομα της, καλώς καθότι το κείμενο το έγραψα εγώ.
    Σε περίπτωση που μπορείτε να αλλάξετε τα στοιχεία το όνομα μου ειναι Γιαννης Μαρκόπουλος.
    Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αναρωτιέμαι σε ποια πολη ζεις ή εναλλακτικά αν έχεις θέμα αντίληψης.Που είδες στον ποδηλατόδρομο να περνά ενα ποδήλατο σε χάση και ενα στη φέξη;
      Ενταξει καταλαβαίνω πως έπρεπε να γράψεις κάτι σαν "τρίτο και τελευταίο" αλλά τουλάχιστον ας ήσουν αντικειμενικός.
      Η ποδηλατική κοινότητα της πόλης είναι ενεργή και καθημερινά αυξάνεται.
      Πανε μια βόλτα με τα πόδια και όχι με το τουτου σου και θα δεις πληθώρα ποδηλατών.Και αποφασίσεις να πάρεις και ποδήλατο θα κάψεις λιπος, οχι βενζίνη.Ετσι βέβαια χάνεις ενα θέμα για να γκρινιάξεις για τη μόλυνση, αλλά δε βαριέσαι...

      Διαγραφή
    2. Μάλλον εσύ φίλε ανώνυμε ζεις σε άλλη πόλη ή εναλλακτικά έχεις πρόβλημα αντίληψης.Στον ποδηλατόδρομο της Αγγελάκη,όπου περπατώ καθημερινά, τουλάχιστον τρεις φορές την ημέρα,βλέπω την πληθώρα των ποδηλατών(λέμε τώρα)και μάλιστα με εντυπωσιάζει ο σεβασμός που δείχνουν μερικοί από αυτούς στους πεζούς,όταν τρέχουν με υπερβολική ταχύτητα στον κατήφορο(παράνομα γιατί είναι μόνον άνοδος),για να εξοικονομήσουν δυνάμεις,όπως το βλαμμένο εικοσάχρονο κοριτσάκι πριν λίγες μέρες,που ενώ έκανα στην άκρη για να περάσει,αυτό πήγε και έπεσε πάνω στον σκύλο μου,επειδή δεν πρόλαβε να μειώσει ταχύτητα και στην παρατήρηση μου για την επικίνδυνη αμέλεια της με ένα ηλίθιο χαμόγελο στα χείλη και με το σπινθηροβόλο βλέμμα του βοδιού στα μάτια , μου απαντούσε σε ότι και αν της έλεγα,"ναι αλλά είναι ποδηλατόδρομος,ναι αλλά είναι ποδηλατόδρομος,ναι αλλά είναι ποδηλατόδρος".Στο φανάρι της συμβολής Λεωφ.Στρατού και Βασ.Γεωργίου,έχει δεν έχει πεζούς στο πεζοδρόμιο,οι ποδηλάτες θα περασουν κάθετα στην διάβαση για να ανεβούν στο πεζοδρόμιο,ενώ ο ποδηλατόδρομος ειναι διαγραμμισμένος στο οδόστρωμα.Στο πεζοδρόμιο μπροστά στον Λευκό Πύργο,κυριολεκτικά κινδυνεύουν οι πεζοί απο τους παράνομα διερχόμενους ποδηλάτες,οι περισσότεροι των οποίων τρέχουν υπερβολικά(εκεί τολμώ να πω ότι υπάρχει λιγο αυξημένη κίνηση ποδηλατών).Το ποιό ωραίο όμως είναι το θέαμα ορισμένων ποδηλατών,που κινούνται στο οδόστωμα της Μ.Αλεξάνδρου, ανάποδα στο ρεύμα κυκλοφορίας,με κίνδυνο τροχαίου σοβαρού.Όσο για το ότι η ποδηλατική κοινότητα της πόλης είναι ενεργή και καθημερινά αυξάνεται,πάράκληση,σεβαστείτε και τους πεζούς.

      Διαγραφή
    3. Μάλλον εσύ φίλε ανώνυμε ζεις σε άλλη πόλη ή εναλλακτικά έχεις πρόβλημα αντίληψης.Στον ποδηλατόδρομο της Αγγελάκη,όπου περπατώ καθημερινά, τουλάχιστον τρεις φορές την ημέρα,βλέπω την πληθώρα των ποδηλατών(λέμε τώρα)και μάλιστα με εντυπωσιάζει ο σεβασμός που δείχνουν μερικοί από αυτούς στους πεζούς,όταν τρέχουν με υπερβολική ταχύτητα στον κατήφορο(παράνομα γιατί είναι μόνον άνοδος),για να εξοικονομήσουν δυνάμεις,όπως το βλαμμένο εικοσάχρονο κοριτσάκι πριν λίγες μέρες,που ενώ έκανα στην άκρη για να περάσει,αυτό πήγε και έπεσε πάνω στον σκύλο μου,επειδή δεν πρόλαβε να μειώσει ταχύτητα και στην παρατήρηση μου για την επικίνδυνη αμέλεια της με ένα ηλίθιο χαμόγελο στα χείλη και με το σπινθηροβόλο βλέμμα του βοδιού στα μάτια , μου απαντούσε σε ότι και αν της έλεγα,"ναι αλλά είναι ποδηλατόδρομος,ναι αλλά είναι ποδηλατόδρομος,ναι αλλά είναι ποδηλατόδρος".Στο φανάρι της συμβολής Λεωφ.Στρατού και Βασ.Γεωργίου,έχει δεν έχει πεζούς στο πεζοδρόμιο,οι ποδηλάτες θα περασουν κάθετα στην διάβαση για να ανεβούν στο πεζοδρόμιο,ενώ ο ποδηλατόδρομος ειναι διαγραμμισμένος στο οδόστρωμα.Στο πεζοδρόμιο μπροστά στον Λευκό Πύργο,κυριολεκτικά κινδυνεύουν οι πεζοί απο τους παράνομα διερχόμενους ποδηλάτες,οι περισσότεροι των οποίων τρέχουν υπερβολικά(εκεί τολμώ να πω ότι υπάρχει λιγο αυξημένη κίνηση ποδηλατών).Το ποιό ωραίο όμως είναι το θέαμα ορισμένων ποδηλατών,που κινούνται στο οδόστωμα της Μ.Αλεξάνδρου, ανάποδα στο ρεύμα κυκλοφορίας,με κίνδυνο τροχαίου σοβαρού.Όσο για το ότι η ποδηλατική κοινότητα της πόλης είναι ενεργή και καθημερινά αυξάνεται,πάράκληση,σεβαστείτε και τους πεζούς.

      Διαγραφή
    4. Δεν διαφωνώ στο θέμα του σεβασμού καθόλου.Τωρα όμως αν εσύ κάθεσαι στην Αγγελάκη και μετράς πόσα ποδήλατα περνάνε ανα ώρα και επειδή είναι κατα μέσο όρο 3, καταλήγεις στο συμπερασμα πως δεν έχει ποδηλατες τότε κι εγώ θα κάτσω στην Αγ. Δημητριου και θα μετραω ΙΧ κιτρινου χρωματος και αν ειναι λιγοτερα απο 3 ανα ωρα θα πω πως καμια εταιρεια δε βγαζω κιτρινα αμαξια.ΤΟΣΟ ΠΑΡΑΛΟΓΟΣ ΕΙΣΑΙ.
      Και ναι, υπαρχουν ποδηλατες που δε σεβονται τον ΚΟΚ.αυτο δε σημαινει πως θα καταργησουμε ολους τους ποδηλατοδρομους γιατι με την ιδια λογικη φανταζεσαι τι θα γινει λ.χ με τα φαναρια...

      Διαγραφή