18.4.13

Ένα νέο παιδομάζωμα;


Η είδηση που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και αναπαράγεται σε δικτυακούς τόπους εξειδικευμένους σε θέματα παιδείας έχει ως εξής: Η υφυπουργός Παιδείας επί ΠΑΣΟΚ κ. Χριστοφιλοπούλου φέρεται ότι συνεχίζει να πιέζει για την αποδοχή ενός γερμανικού σχεδίου που της είχε υποβληθεί και προφανώς την ενθουσιάζει.



Οι Γερμανοί, σύμφωνα με το δημοσίευμα, προτείνουν να χρηματοδοτήσουν την παραμονή στη χώρα τους και την εκμάθηση των γερμανικών για σπουδαστές Τεχνικών Επαγγελματικών Λυκείων, ειδικά από τις περιοχές Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, δηλαδή από την επιχειρούμενη εκεί «ειδική οικονομική ζώνη».


Οι σπουδαστές αυτοί θα κάνουν την πρακτική τους άσκηση σε γερμανικά εργοστάσια και επιχειρήσεις καλύπτοντας με αυτόν τον τρόπο ως φτηνό εργατικό δυναμικό τα 2/3 των σπουδών τους.
Το μοντέλο αυτό πρακτικής άσκησης η Γερμανία το εφαρμόζει ήδη στο εσωτερικό της και το έχει εξαγάγει στις χώρες επιρροής της.
Η καθοριστική διαφορά με το προτεινόμενο στην Ελλάδα είναι ότι οι Ελληνες σπουδαστές, και μάλιστα στην εφηβεία τους, καλούνται ως υποτελείς να τροφοδοτήσουν τη γερμανική μηχανή ψυχών και προϊόντων. Τα
η μηχανή αυτή που ετοιμάζεται στη συνέχεια να ταξιδέψει στις ειδικές ζώνες του Νότου. 
Η επιλογή της περιοχής, αν ευοδωθεί το σχέδιο αυτό, δεν είναι λοιπόν τυχαία. Ούτε είναι τυχαία η επιλογή του target group.
Σε μια ηλικία ευαίσθητη, κατά την οποία η ταυτότητα είναι και πάλι υπό αμφισβήτηση, όπου η δυσανεξία με τον εαυτό, την οικογένεια και την κοινωνία τροφοδοτούν την κρίση επαναπροσδιορισμού των ορίων τού εγώ, και μάλιστα σήμερα που το ατομικό και το κοινωνικό πολτοποιούνται μέσα στην πολυεπίπεδη επίθεση που υφίσταται η χώρα μας, φαίνεται να επιχειρείται ένα νέου τύπου «παιδομάζωμα». 
Η αναφορά στο παιδομάζωμα γίνεται -εννοείται- τηρουμένων των αναλογιών.
Η στρατιωτική απειλή των Οθωμανών έχει υποκατασταθεί από άλλα μέσα: τον οικονομικό εκβιασμό και τη διά των Μέσων προσπάθεια ενοχοποίησης, τρομοκράτησης και αποβλάκωσης των σύγχρονων ραγιάδων.
Καθώς όμως τα παλαιότερα μοντέλα επαναπροσδιορίζονται αλλά και επανέρχονται, θα μπορούσε κάποιος να αναρωτηθεί, εάν και εφόσον τα δημοσιεύματα αληθεύουν, μήπως υπό τον μανδύα της τεχνικής εκπαίδευσης επιχειρείται μια πολιτισμική και πολιτική διείσδυση που στοχεύει στην παραγωγή ιδεολογικά λοβοτομημένων και πάμφθηνων εργατικών μαζών που θα στηρίξουν τη μετατροπή της Μακεδονίας και της Θράκης σε γερμανικών συμφερόντων προτεκτοράτο. 
Το 1826, διαρκούσης της ελληνικής Επαναστάσεως, η εξολόθρευση του σώματος των γενίτσαρων με διαταγή του σουλτάνου αφαίρεσε από το παιδομάζωμα τη βασική αιτία ύπαρξής του.
Ποια είναι, άραγε, η επανάσταση που χρειάζεται για να γλιτώσουμε από το επιχειρούμενο σύγχρονο «παιδομάζωμα»;
Ας σημειώσω ότι η γερμανική ήταν η πρώτη ξένη γλώσσα που έμαθα και ότι ο γερμανικός πολιτισμός, με τους γίγαντες της σκέψης και της τέχνης, είναι από αυτούς που με εμπνέουν και με στηρίζουν, όπως και τόσους άλλους συμπατριώτες μου.
Όμως τα σχέδια αυτά βρίσκονται στον αντίποδα της Γερμανίας που αγαπήσαμε.
Στον αντίποδα της παιδείας και του πολιτισμού.

Πέπη Ρηγοπούλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου