Μια από τις πιο πετυχημένες εξελίξεις στην χρόνια ανεπαρκή
αστυνομία μας (και όχι αριθμητικά), ήταν για μένα η δημιουργία της ΔΙΑΣ.
Από κει που είχα χρόνια να δω αστυνομικούς στους δρόμους,
ξαφνικά η παρουσία της ΔΙΑΣ ήταν καταλυτική.
Και όπως έχει αποδειχτεί, ήταν και είναι και αποτελεσματική.
Μιλώντας όμως με φίλους αστυνομικούς συνειδητοποίησα ότι
η δημιουργία και η στελέχωση της ΔΙΑΣ αποδυνάμωσε σε μεγάλο βαθμό άλλες υπηρεσίες
της αστυνομίας, και υποβάθμισε την στελέχωση των τμημάτων.
Μια από τις αστυνομικές υπηρεσίες που κυριολεκτικά εξαφανίστηκε
είναι και η τροχαία.
Τουλάχιστον στη Θεσσαλονίκη, όπου ζω και κατοικοεδρεύω.
Και δεν μιλάω για κάποιους ταλαίπωρους τροχονόμους με τη
σφυρίχτρα, που παλεύουν με το τέρας της κίνησης σε διάφορες (ελάχιστες) κρίσιμες
διασταυρώσεις.
Αναφέρομαι στην εποχούμενη τροχαία του παλιού (καλού)
καιρού, που περιπολούσε με δίκυκλα, ή με περιπολικά, μέσα στο αστικό συγκρότημα,
ελέγχοντας την εφαρμογή του ΚΟΚ.
Σήμερα, αυτή τουλάχιστον η τροχαία είναι παντελώς απούσα.
Η συμμόρφωση στον ΚΟΚ επαφίεται στο φιλότιμο του κάθε
οδηγού.
Όποιος θέλει σταματά σε κόκκινα φανάρια.
Όποιος θέλει δεν καβαλάει τα πεζοδρόμια για να κόψει δρόμο.
Για τα ΣΤΟΠ ούτε συζήτηση.
Υπάρχουν δεν υπάρχουν, ένα και το αυτό.
Έτσι, παρά τα τσουχτερά πρόστιμα για παραβάσεις του ΚΟΚ,
ουδείς τις ελέγχει.
Μάλιστα, αν κινείσαι με μοτοσικλέτα, τότε είναι που
αντιλαμβάνεσαι πλήρως την καφρίλα του νεοέλληνα οδηγού, και την ανάγκη ύπαρξης αυστηρών
και συστηματικών τροχονομικών ελέγχων.
Δυστυχώς όμως, την ώρα που διμοιρίες επί διμοιριών ΜΑΤ
κλπ ξεκουράζονται με τις κλούβες τους σε διάφορα σημεία της πόλης, «προστατεύοντας»
στόχους και στόκους (π.χ. ΕΤ 3, προξενεία κλπ), ή συνοδεύοντας χαπακωμένους χούλιγκανς
από και προς τα γήπεδα, κανείς μα κανείς αστυνομικός δεν υπάρχει για να πιάσει
κάποιον που παραβιάζει το κόκκινο κλπ.
Για τους δε λεωφορειόδρομους, δεν συζητάμε καν.
Η πρόσβαση σε αυτούς είναι ελεύθερη στον κάθε πικραμένο.
Και η ατιμωρησία εξασφαλισμένη.
Μια βόλτα να κάνει κανείς στο κέντρο ξένων πόλεων,
πολιτισμένων χωρών, και θα διαπιστώσει ότι οι έλεγχοι της τροχαίας είναι σύνηθες
φαινόμενο.
Μια δυο τρεις παραβάσεις του εκεί ΚΟΚ να κάνεις, και θα
σε τσακώσουν.
Στατιστικά δεν την γλιτώνεις.
Οπότε και συμμορφώνεσαι.
Θες δεν θες.
Εδώ όμως, οι παραβάσεις πάνε σύννεφο, και μάλιστα
κυκλοφορούν αυτοκίνητα χωρίς πινακίδες, χωρίς ΚΤΕΟ, χωρίς καν προφυλακτήρες ή φώτα,
σαν να μη τρέχει τίποτα.
Και όντως, δεν τρέχει, αφού δεν υπάρχει τροχαία.
Δεν υπάρχει έλεγχος.
Ιδού λοιπόν πεδίον δόξης λαμπρόν για τους πρώην δημοτικούς
υπαλλήλους.
Ας στελεχώσουν την τροχαία.
Ή αν δεν γίνεται, ας πάρουν τις πάμπολλες θέσεις γραφείου,
και ας βγουν στο δρόμο οι κανονικοί αστυνομικοί.
Είναι απαράδεκτο ολόκληρη πόλη σαν την Θεσσαλονίκη, να
μην έχει 4-5 περιπολικά και 10 μηχανές της τροχαίας να περιπολούν συνεχώς και
καθ όλο το 24ωρο.
Και εν πάση περιπτώσει, ας το δουν οι αρμόδιοι και
δημοσιονομικά.
Με τόσες κλήσεις που θα κόβονται, θα αυξηθούν τα δημόσια έσοδα.
Χώρια που θα σωθούν και ζωές…
Τόσο δύσκολο είναι να υπάρχει τροχαία στους δρόμους;
Strange
Attractor
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου