Διαβάζοντας κανείς την ανακοίνωση του Γιάννη Μπουτάρη για
το θέμα που έχει προκύψει με τις πτήσεις των Τουρκικών Αερογραμμών προς τη
Θεσσαλονίκη, καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το αθηνοκεντρικό,
ανάλγητο κράτος, για μία ακόμη φορά βάζει εμπόδια στην ανάπτυξη της πόλης.
Την ώρα που ο Δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης σκίζεται για να
προσελκύσει τούρκους τουρίστες, την ώρα που φαίνεται ότι η προσπάθειά του
αποδίδει και την ώρα που πετυχαίνει τόσο πολύ σε σημείο η Turksh Airlines ζητά να
διπλασιάσει τις πτήσεις της προς Θεσσαλονίκης, έρχεται η Υπηρεσία Πολιτικής
Αεροπορίας να απορρίψει το αίτημα!
Γραφειοκρατία, αναλγησία, αδιαφορία, αθηνοκεντρισμός και
το κακό συναπάντημα φρενάρουν τις τέλειες προσπάθειες ενός Δημάρχου, που
πράγματι τα καταφέρνει...
Αυτό "βγαίνει" από την ανακοίνωση του Γιάννη
Μπουτάρη, αυτό καταλαβαίνει και όποιος την διαβάζει.
Προφανέστατα αυτήν ήταν η στόχευση του Δημάρχου...
Αλλά τα πράγματα δεν είναι έτσι...
Είναι πολύ διαφορετικά...
Όποιος κάνει μία στοιχειώδη έρευνα καταλήγει στο
συμπέρασμα ότι η οπτική που διακηρύσσει ο Γιάννης Μπουτάρης εξυπηρετεί τα
τουρκικά συμφέροντα σε μία πολύ ευαίσθητη υπόθεση και την ώρα που μία σοβαρή
διαπραγμάτευση βρίσκεται σε εξέλιξη ανάμεσα στις δύο κυβερνήσεις.
Και στο σημείο αυτό πρέπει να δώσει σοβαρές εξηγήσεις.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από
την αρχή.
Οι Τούρκοι όντως ζήτησαν να διπλασιάσουν τις πτήσεις από
και προς Θεσσαλονίκη.
Δεν το έκαναν όμως για να φέρουν
περισσότερους τουρίστες στην πόλη μας. Το επιδιώκουν για να φέρουν
περισσότερους επιβάτες από τη Βόρεια Ελλάδα στο διεθνές αεροδρόμιο της
Κωνσταντινούπολης, από το οποίο μπορεί να ταξιδέψει προς όλον τον πλανήτη!
Οι Τούρκοι καταφέρνουν σιγά-σιγά να κάνουν "Hub" το
"Ατατούρκ", δηλαδή διεθνή αεροπορικό κόμβο, στον οποίο θα φτάνουν
όσοι κάτοικοι της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Δυτικής και Μικράς Ασίας
θέλουν να ταξιδέψουν προς ΗΠΑ, Ευρώπη, Αυστραλία και όπου αλλού επιθυμούν.
Το αστείο είναι ότι η Τουρκία προχωρά στην επίτευξη του
στόχου της επειδή δεν δεσμεύεται από το κανονιστικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής
Ένωσης, που προβλέπει μία σειρά από απαγορεύσεις και ρυθμίσεις (π.χ. κρατικές
ενισχύσεις, ανταγωνισμός κλπ).
Θερμός σύμμαχος της Τουρκίας σε αυτήν την πορεία είναι η
γερμανική Lufthansa, συνέταιρος
της Turkish Airlines στη σύμπραξη
Star Alliance.
Δηλαδή οι Τούρκοι, (όχι μόνοι τους) βγαίνουν στον
ανταγωνισμό λειτουργώντας ουσιαστικά ως μία κρατική εταιρία την ώρα που οι
άλλες εταιρίες πρέπει να μην δέχονται κρατικές ενισχύσεις, να μην έχουν το
μονοπώλιο σε κρατικά αεροδρόμια και γενικότερα να λειτουργούν με σεβασμό στους
κανόνες της αγοράς!
Οι Τούρκοι, στο πλαίσιο αυτό, ζητούν περισσότερες πτήσεις
από και προς Θεσσαλονίκης κάνοντας παράλληλα μία σειρά από προσφορές για τις
άλλες πτήσεις τους (δωρεάν διανυκτερεύσεις στην Κωνσταντινούπολη για όποιον
ταξιδεύει προς ΗΠΑ, φθηνά εισιτήρια κλπ).
Οι πτήσεις ανάμεσα στις δύο χώρες καθορίζονται από
διμερείς συμφωνίες.
Όταν όμως η ελληνική πλευρά ζητά μία επιπλέον πτήση προς
το "Ατατούρκ" οι Τούρκοι απαντούν ότι, λόγω μεγάλης κίνησης, μπορούν
να διαθέσουν "Σλοτ" (χώρο στάθμευσης και εξυπηρέτησης αεροσκάφους),
μόνο στις 3 ή τις 4 το πρωί!
Ουσιαστικά δηλαδή αρνούνται τη συνεργασία.
Μπλοκάρουν την κατάσταση.
Γιατί μία πτήση που αναχωρεί ή προσγειώνεται τα άγρια
μεσάνυχτα ή τα αξημέρωτα είναι οικονομικά ασύμφορη.
Αλλά την ώρα που οι Τούρκοι αρνούνται το αίτημα της
ελληνικής πλευράς, θέτουν δικό τους αίτημα για νέα "Σλοτς" στο
αεροδρόμιο "Μακεδονία", φυσικά σε συμφέρουσες ώρες και μέρες.
Και την ώρα που το τουρκικό αίτημα μπαίνει στη συζήτηση
ξεπηδά ένας Μπουτάρης που διαστρέφει την κατάσταση και ουσιαστικά παίζει το
παιχνίδι των Τούρκων! Προωθεί τις διεκδικήσεις τους σε βάρος των ελληνικών!
Κάτι το οποίο είτε κάνει εν αγνοία του, οπότε πρέπει να
αναθεωρήσει, είτε εν γνώσει του, συνεπώς πρέπει να λάβει την απάντηση που τού
πρέπει!
Οι Τούρκοι έχουν απορρίψει ελληνικά αιτήματα για αύξηση
πτήσεων με το επιχείρημα ότι δεν έχουν διαθέσιμα "Σλοτς", λόγω
μεγάλης κίνησης.
Λένε όμως ψέματα!
Παραδέχονται πως μπορούν να κάνουν περισσότερες πτήσεις
προς Θεσσαλονίκη άρα έχουν διαθέσιμα "Σλοτς". Τα οποία όμως τα
κρατάνε για τα δικά τους αεροσκάφη, κατά παράβαση των διεθνών συνθηκών, κάτι το
οποίο ούτε ξέρει, ούτε συνυπολογίζει ο Γιάννης Μπουτάρης, που μοιάζει από την
υπόθεση αυτή να θέλει να εξυπηρετήσει μόνο τα προσωπικά μικροπολιτικά του
συμφέροντα...
Εάν υπάρχει όντως αυξημένο τουριστικό ρεύμα από
Κωνσταντινούπολη προς Θεσσαλονίκης, όπως διατείνονται οι Τούρκοι τότε γιατί δεν
επιτρέπουν να καλυφθεί από την ελληνική αεροπορική εταιρία, όπως τους ζητήθηκε;
Η απάντηση είναι απλή: δεν υπάρχει περαιτέρω ζήτηση!
Η απάντηση είναι απλή: δεν υπάρχει περαιτέρω ζήτηση!
Αυτό που υπάρχει είναι η ιμπεριαλιστική διάθεση των
Τούρκων να κάνουν, όπως μπορούν, το "Ατατούρκ" διεθνή κόμβο
"μαζεύντας" όλη την επιβατική κίνηση της περιοχής μας.
Είναι βέβαιο πως με τέτοιους συμμάχους όπως ο Μπουτάρης θα το πετύχουν πολύ ευκολότερα από ότι οι ίδιοι υπολόγιζαν...
Είναι βέβαιο πως με τέτοιους συμμάχους όπως ο Μπουτάρης θα το πετύχουν πολύ ευκολότερα από ότι οι ίδιοι υπολόγιζαν...
Χρήστος Νικολαϊδης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου