Είναι γεγονός ότι με αυτά που κάνουμε, που λέμε,
που γράφουμε, επιβεβαιώνουμε με τον καλύτερο τρόπο το γνωμικό του Λα
Ροσφουκό : «Αποκτήσαμε τελικά τη συνήθεια να
υποκρινόμαστε μπροστά στους άλλους σε τέτοιο βαθμό, ώστε στο τέλος ν' αρχίζουμε
να υποκρινόμαστε μπροστά στον εαυτό μας».
Καταμεσής του καλοκαιριού και μάλιστα 12
ολόκληρες μέρες μετά το γέμισμα του Αυγουστιάτικου φεγγαριού, που θα μπορούσε
κάποιος να ισχυριστεί ότι υπήρξε επίδραση, είναι και παράδοξο αλλά και
πρωτόγνωρο να κατευθύνεσαι σε σκέψεις προβληματισμού και ένεκα αυτού να σου
εκδηλώνεται απαράμιλλο, αλλά και όψιμο ενδιαφέρον, και εξ΄ αυτού να οδηγείσαι
στη σύνταξη ερωτήσεων ελέγχου του κυβερνητικού έργου...
Εκτός αν αυτό είναι πολιτικός σχεδιασμός και
υποκρύπτει σκοπιμότητα στέλνοντας μήνυμα σε κάθε αρμόδιο και ενδεχομένως στον
ίδιο τον πρωθυπουργό, ενόψει της
επίσκεψης του στη Διεθνή έκθεση Θεσσαλονίκης.
Είναι επίσης και προκλητικά υποκριτικό για το
πολύπαθο και ξεχασμένο αεροδρόμιο Μακεδονία, στο οποίο είναι σε όλους γνωστό ότι τα
εκτελούμενα έργα είναι τα μακροβιότερα έργα σε όλη την Ελληνική και Ευρωπαϊκή
επικράτεια, γεγονός που θα ζήλευε ακόμη και το γεφύρι της Άρτας, αν μαζί με αυτό
συνεκτιμηθεί το ιδιαιτέρως σοβαρό δεδομένο, ότι ο ερωτών βουλευτής είναι αρκετά
έμπειρος και θα’ πρεπε να είναι γνώστης του σοβαρού αυτού έργου υποδομής για
την Θεσσαλονίκη και για ολόκληρη τη βόρεια Ελλάδα, αφού διετέλεσε για δύο ολόκληρα χρόνια, από
τον Ιούνιο του 2012 μέχρι και τον Ιούνιο του 2014 Υπουργός Μακεδονίας-Θράκης.
Πως αλλιώς θα μπορούσε να εξηγηθεί το γεγονός του
περιέργως όψιμου ενδιαφέροντος του πρώην Υπουργού Μακεδονίας Θράκης, σε ότι
αφορά την πορεία των εργασιών του έργου της επέκτασης του διαδρόμου του
αεροδρομίου Μακεδονία, ο οποίος αφού απώλεσε πριν από δύο μόλις μήνες, αλλά μετά
από δύο ολόκληρα χρόνια τον υπουργικό θώκο, οδηγήθηκε στην προσφιλή τακτική
πολλών πολιτικών, που είναι η συλλογή προϋπηρεσίας ερωτήσεων.
Αλήθεια
ποια η χρησιμότητα αλλά και η αναγκαιότητα αυτής της ερώτησης;
Με ποιο τρόπο θα μπορούσε να συμβάλλει θετικά
αυτή η ερώτηση στην επίσπευση της ολοκλήρωσης αυτού του τόσο σοβαρού έργου
υποδομής;
Μήπως αυτό είναι το ευχαριστώ στην εμπιστοσύνη
που του έδειξε ο πρωθυπουργός κ. Σαμαράς;
‘H μήπως αυτό είναι
έντεχνος τρόπος συγκάλυψης των όποιων (ακόμη και ηθικών) ευθυνών που ενδεχομένως
του αναλογούν;
Ο χρόνος που εκδηλώθηκε αυτό το εκ των υστέρων
ενδιαφέρον του κ. Καράογλου δείχνει ότι δυο τινά, μπορεί να συμβαίνουν: ή να
γνωρίζει πολλά για το όλο θέμα του αεροδρομίου, και με την ερώτησή του αυτή θέλει να δοκιμάσει την αξιοπιστία των
αρμοδίων μιας και αυτός τώρα ελέγχει μόνο και δεν ελέγχεται, ή να μην γνωρίζει
πραγματικά τίποτα.
Δεν είναι όμως δυνατόν να μην γνωρίζει τίποτα, γιατί
είναι και έμπειρος και δραστήριος πολιτικά. Και μάλιστα προσφάτως εκλέχτηκε και
πρόεδρος των οικονομικών υποθέσεων της Βουλής!
Εκτός των άλλων, με την ερώτησή του αυτή ο
Βουλευτής επιβεβαιώνει το γεγονός της ηθελημένης έλλειψης επικοινωνίας μεταξύ
των Υπουργών, των βουλευτών και των αρμοδίων υπηρεσιών.
Αν πραγματικά ο ερωτών Βουλευτής ήθελε ενημέρωση,
θα μπορούσε να την έχει και μάλιστα με περισσή επάρκεια, διότι εκτός των άλλων
δυνατοτήτων, ακόμη και ο γενικός γραμματέας του αρμόδιου Υπουργείου είναι
συντοπίτης του Βουλευτή και θα μπορούσε να είχε μια πιο άμεση και ουσιαστική
συνεργασία μαζί του.
Η διάχυτη αυτή «ανησυχία» του ερωτώντος Βουλευτή
αφενός μεν του ότι είναι καθυστερημένη χρονικά, εκδηλώνεται με τρόπο που
δείχνει ότι δεν ήταν παρών στην Ελλάδα, δεν ήταν μόνιμος κάτοικος Θεσσαλονίκης,
δεν ήταν τακτικός επισκέπτης του αεροδρομίου, τη στιγμή που οι κοινοβουλευτικές
του υποχρεώσεις τον ανάγκαζαν να διακινείται συχνά μέσω του αεροδρομίου προς την
Αθήνα.
Θα του θυμίσουμε εμείς ότι το όλο έργο της
επέκτασης του ενός διαδρόμου (10-28), μαζί με όλες τις συμπληρωματικές εργασίες
που αποφασίστηκαν με μεγάλη καθυστέρηση, σε ότι αφορά το παλαιό τμήμα του,
βρίσκεται σε εξέλιξη με απροσδιόριστο χρόνο ολοκλήρωσης.
Το έργο σύμφωνα με την εκτίμηση της διαδικτυακής
Βικιπαίδεια αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Ιανουάριο 2013 (2023), έτσι ακριβώς
είναι γραμμένο.
Το υπό κατασκευή έργο είναι πολύ σημαντικό έργο
για την επιχειρησιακή αναβάθμιση του Αεροδρομίου, ώστε να μπορεί το αεροδρόμιο
να φιλοξενεί αεροσκάφη μεγαλύτερου μεγέθους.
Να θυμίσουμε ότι η δημοπράτηση και η σύμβαση του έργου
για την επέκταση του διαδρόμου 10-28 κατά 1.000 μέτρα στη θάλασσα έγινε το
2005.
Η σύμβαση υπογράφηκε τον Οκτώβριο του 2005, με αρχική
παράδοση τον Ιούλιο του 2011.
Αυτό δεν κατέστη δυνατό για διάφορους λόγους, οι οποίοι μόνο στην
Ελλάδα μπορεί να ισχύουν.
Μετά και την νέα παράταση που δόθηκε, το έργο
αναμένονταν να ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2013.
Ούτε όμως και αυτή η εκτίμηση επιβεβαιώθηκε.
Σύμφωνα με την τελική εκτίμηση το έργο
αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2016 και η δικαιολογία ή μάλλον το
έντεχνο άλλοθι είναι ότι πρέπει να ολοκληρωθεί το έργο του υπάρχοντος διαδρόμου,
το οποίο να σημειωθεί δημοπρατήθηκε στις 8/3/2012 με πρώτη εκτιμούμενη
ολοκλήρωση εργασιών στις 31/8/2014, αλλά και εδώ οι καθυστερήσεις θα είναι πολύ
μεγάλες.
Το θέμα είναι ένα και έτσι θα πρέπει να το
εκλαμβάνουμε όλοι μας, ότι η υπερβολική αυτή καθυστέρηση εκτός από αδικαιολόγητη
κρίνεται και ζημιογόνα για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και της Μακεδονίας
γενικότερα.
Ολοκληρώνοντας να υπενθυμίσουμε και κάτι σχετικό.
Παλαιότερα για να δικαιολογήσουμε τις καθυστερήσεις
εκτέλεσης βασικών και αναγκαίων έργων υποδομής, είχαμε ως δικαιολογητική άποψη
την επίκληση της ωρίμανσης των μελετών.
Σήμερα έχουμε εκτός των άλλων και την υπερβολική
ωρίμανση στην εκτέλεση των έργων με αποτέλεσμα από την υπερβολική καθυστέρηση -
ωρίμανση να εκδηλώνονται έκδηλες ανησυχίες, αλλά και αναμενόμενα σημάδια σήψης
και τούτο διότι και η μελέτη εφαρμογής του εκτελούμενου έργου καθίσταται εκ των
πραγμάτων παλιά μετά την πάροδο τόσων χρόνων, η δε τεχνολογία λόγω του ότι αλλάζει
με γοργούς ρυθμούς συντελεί στο να χαρακτηριστεί δικαιολογημένα το όλο έργο, ως
έργο τεχνολογικά γερασμένο.
Επιπροσθέτως εκτός του γεγονότος της
ανυπολόγιστης ζημιάς ένεκα του φρένου που επιβάλλεται στην πολύπλευρη ανάπτυξη
της ευρύτερης περιοχής, ακυρώνονται τόσο η σκοπιμότητα, όσο και η αναγκαιότητα
του έργου αφού δεν εκπληρώνεται ο όλος σχεδιασμός στο σωστό χρόνο και με τον
προδιαγεγραμμένο τρόπο.
Ο Επιφορικός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου