Δυσάρεστη εντύπωση μου προξενεί ο τόνος του
χθεσινού πρωτοσέλιδου της εφημερίδας «Μακεδονία». Η καλή εφημερίδα της
Θεσσαλονίκης αποκαλύπτει ότι στο Μαξίμου, συγκεκριμένα στο Γραφείο Στρατηγικού
Σχεδιασμού, προσελήφθη νέος 26 ετών, απόφοιτος των ΤΕΙ Λαρίσης, του τμήματος
Τουριστικών Σπουδών, ο οποίος μέχρι πρότινος εργαζόταν σε μπαρ της
συμπρωτεύουσας.
Βρίσκετε τι το μεμπτόν σε όλα αυτά; Προσωπικώς,
όχι· και, γι’ αυτό, απορώ με την κατάπληξη που διαπνέει το δημοσίευμα της
εφημερίδας «Μακεδονία». Παραθέτω τα επιχειρήματά μου ένα προς ένα…
Πρώτον, προφανώς ο άνθρωπος προσελήφθη ως
σερβιτόρος. Δεν χρειάζεται έναν σερβιτόρο ο Στρατηγικός Σχεδιασμός του
πρωθυπουργού; Το θεωρώ αυτονόητο, διότι φαντασθείτε πόση δουλειά γίνεται εκεί
μέσα, πόσες ώρες περνούν, πόση πνευματική ενέργεια εκλύεται, αλλά και πόσο
εξαντλητική είναι η διαδικασία αυτή.
Είναι φυσικό να χρειάζονται καφέδες, αναψυκτικά,
σάντουιτς και εξίσου φυσικό είναι να απαιτείται απόλυτη μυστικότητα. Δεν μπορεί
να μπαινοβγαίνει εκεί ο καθένας. Συνεπώς, μόνον σε ένα από τα δικά τους τα
παιδιά θα μπορούσε να ανατεθεί το έργο. (Εξάλλου, στο σχετικό δημοσίευμα, ο
προσληφθείς παρουσιάζεται ως «στενός φίλος» του πρωθυπουργού, με πλούσια δράση
στα social media για την υποστήριξη της κυβέρνησης και, προσωπικώς, του
πρωθυπουργού).
Δεύτερον. Τώρα, μεταξύ μας, πιστέψατε ποτέ ότι
υπάρχει οτιδήποτε που να προσομοιάζει έστω με στρατηγικό σχεδιασμό στη σημερινή
κυβέρνηση; Γραφείο Στρατηγικού Σχεδιασμού βεβαίως υπάρχει· όχι όμως στρατηγικός
σχεδιασμός. Παρόλα αυτά, η πρόσληψή του σχετίζεται εμμέσως με τη στρατηγική της
κυβέρνησης, καθώς όπως όλοι έχουμε αντιληφθεί πλέον το μόνο στρατηγικό σχέδιο
που διαθέτει η κυβέρνηση είναι αυτό για την καταπολέμηση της ανεργίας, μέσω της
πρόσληψης όλων των δικών της στο ευρύτερο Δημόσιο.
Τρίτον. Θα το επαναλάβω και ας γίνομαι
κουραστικός: ο σπουδαιότερος πνευματικός, εκπαιδευτικός και επιμορφωτικός
θεσμός στην Ελλάδα είναι το καφενείο και, αφότου η Ελλάς εκσυγχρονίσθηκε, η
μετεξέλιξή του, δηλαδή το καφέ-μπαρ - ο τομέας στον οποίο ακριβώς έχει
εργασιακή πείρα ο προσληφθείς. Δεν προσέξατε, άλλωστε, ότι η κύρια μετατροπή
στη χωροταξική διάταξη του πρωθυπουργικού γραφείου, αφότου ανέλαβε ο Αλέξης
Τσίπρας, ήταν η προσθήκη ενός στρογγυλού τραπεζιού καφενείου, στο οποίο συνήθως
ο πρωθυπουργός καθίζει τους υψηλούς προσκεκλημένους του;
Και πέραν αυτού, όμως, ο συσχετισμός καφενείου
και social media -τομέων στους οποίους ο προσληφθείς έχει διακριθεί- καθιστά
την πρόσληψή του απολύτως εύλογη. Διότι η έλευση του Internet και η δυνατότητα
που παρέχει στη διάδοση της μπουρδολογίας έδωσε τεράστια ώθηση στον θεσμό του
καφενείου.
Δεν είναι τυχαίο λοιπόν ότι επελέγη ο
συγκεκριμένος άνθρωπος για τον Στρατηγικό Σχεδιασμό του πρωθυπουργού.
Αντιθέτως, η πρόσληψή του συνιστά υπόδειγμα αξιοκρατίας και εφαρμογής της αρχής
«ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση»...
Στέφανος Κασιμάτης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου