To σχέδιο της κυβέρνησης για τα αεροδρόμια παρουσίασε ο
Κωστής Χατζηδάκης. Προβλέπει ότι το Δημόσιο θα διατηρήσει την ιδιοκτησία, την
εποπτεία και τον έλεγχό τους και θα παραχωρήσει μέσω διαγωνισμού τη διαχείριση
σε ιδιώτες με μακροχρόνιες συμβάσεις.
Τα αεροδρόμια θα βγουν σε διαγωνισμό αφού πρώτα
ομαδοποιηθούν προκειμένου να διασφαλισθεί η ομαλή λειτουργία τόσο εκείνων που
είναι υψηλού ενδιαφέροντος όσο και των άλλων.
Η ΥΠΑ στα αεροδρόμια θα διαθέτει τις ρυθμιστικές και εποπτικές αρμοδιότητες, αναφορικά με την ασφάλεια και θα παρακολουθεί την ορθή εκτέλεση των συμβάσεων παραχώρησης και της τιμολογιακής πολιτικής. Για τον εξορθολογισμό της λειτουργίας της ΥΠΑ καταργούνται ή συγχωνεύονται με τον νόμο 10 διευθύνσεις και 14 τμήματά της. Για τα αεροδρόμια που δεν θα επιτευχθεί η παραχώρηση χρήσης τους, τη διαχείριση θα την αναλάβει μία νέα εταιρεία υπό δημόσιο έλεγχο. Η διαγωνιστική διαδικασία για την αξιοποίηση των αεροδρομίων αναμένεται να ξεκινήσει τις αμέσως επόμενες ημέρες.
Σε δύο ομάδες
Οι δύο ομάδες των αεροδρομίων είναι οι εξής:
1η ομάδα (το ποσοστό αφορά την κίνηση εξωτερικού για το κάθε αεροδρόμιο):
Εντάσσονται τα αεροδρόμια του Ιονίου και της ηπειρωτικής χώρας τα οποία το 2011
διακίνησαν 9,3 εκατομμύρια επιβάτες. Στην ομάδα αυτή ανήκουν οι αερολιμένες
Θεσσαλονίκης (62%), Κέρκυρας (1,65 εκατομμύριο επιβάτες το 2011 - 86%),
Ζακύνθου (920.000 επιβάτες - 97%), Κεφαλονιάς (86%), Άκτιου (98%), Καβάλας
(63%), Χανίων (75%).
2η ομάδα: Εντάσσονται τα αεροδρόμια Δωδεκανήσων - Κυκλάδων και Αιγαίου με συνολική κίνηση 8,3 εκατ. επιβάτες το 2011. Πρόκειται για τα εξής αεροδρόμια: Σκιάθου (92%), Σάμου (58%), Μυτιλήνης (27%), Μυκόνου (54%), Σαντορίνης (52%), Κω (89%), Ρόδου (84%).
2η ομάδα: Εντάσσονται τα αεροδρόμια Δωδεκανήσων - Κυκλάδων και Αιγαίου με συνολική κίνηση 8,3 εκατ. επιβάτες το 2011. Πρόκειται για τα εξής αεροδρόμια: Σκιάθου (92%), Σάμου (58%), Μυτιλήνης (27%), Μυκόνου (54%), Σαντορίνης (52%), Κω (89%), Ρόδου (84%).
Οι... μπαλαντέρ
Παράλληλα έχουν συσταθεί και δύο ομάδες στις οποίες έχουν ενταχθεί από τα τρία
αεροδρόμια τα οποία οι επενδυτές θα μπορούν να επιλέξουν εφόσον επιθυμούν να
προσθέσουν στην ομάδα αεροδρομίων που θα διαχειρίζονται. Ενδεχόμενες προσθήκες
της 1ης Ομάδας: Αλεξανδρούπολη (1%), Άραξος (99%), Καλαμάτα (71%).
Ενδεχόμενες προσθήκες 2ης ομάδας: Κάρπαθος (67%), Χίος
(9%), Λήμνος (15%).
Επίσης υπάρχει και το αεροδρόμιο της Αγχιάλου, το οποίο μπορεί να το επιλέξει όποιος από τους δύο επενδυτές επιθυμεί.
Με ξεχωριστό διαγωνισμό θα προχωρήσει το επόμενο διάστημα το αεροδρόμιο του Ηρακλείου στο Καστέλι. Η προώθηση του διαγωνισμού θα γίνει μετά την απεμπλοκή του ζητήματος των αυτοκινητοδρόμων.
Επίσης υπάρχει και το αεροδρόμιο της Αγχιάλου, το οποίο μπορεί να το επιλέξει όποιος από τους δύο επενδυτές επιθυμεί.
Με ξεχωριστό διαγωνισμό θα προχωρήσει το επόμενο διάστημα το αεροδρόμιο του Ηρακλείου στο Καστέλι. Η προώθηση του διαγωνισμού θα γίνει μετά την απεμπλοκή του ζητήματος των αυτοκινητοδρόμων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου