Στην Ελλάδα, η κρίση, πέρα από όλα τα δεινά που επέφερε,
κατέστρεψε σχεδόν ολοκληρωτικά την αγορά του αυτοκινήτου, αλλά και αυτήν των
ανταλλακτικών, των σέρβις, κλπ.
Τα περισσότερα πλέον αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους
είναι ασυντήρητα, ενώ αν κάποιος τρακάρει, ούτε που σκέφτεται να επισκεφτεί
λαμαρινά…
Όσον αφορά στα λάστιχα…
εκεί να δείτε κρίση.
Εκεί που ο ένας συναγωνίζονταν τον άλλο για το ποιος θα
φοράει τις πιο ακριβές ζάντες αλουμινίου, τώρα….
Η κατάσταση θυμίζει παλιότερες εποχές (προ ευμάρειας), τότε
που τα βουλκανιζατέρ πουλούσαν μέχρι και μεταχειρισμένα(!) λάστιχα.
Σχεδόν κανείς λοιπόν δεν τα αλλάζει, αφού το κόστος είναι
πλέον απαγορευτικό.
Τώρα πως, και αν, αυτά τα αυτοκίνητα περνάνε ΚΤΕΟ, είναι
αλλουνού παπά ευαγγέλιο.
Ίσως αν γίνονταν τροχονομικοί έλεγχοι… αλλά κι εκεί, η κρίση
έχει προκαλέσει άτυπη λευκή απεργία από πλευράς της αστυνομίας, οπότε τι να λέμε…
Πάντως, επειδή και στην Αμερική υπάρχει κρίση, και επειδή
οι Αμερικάνοι σε αυτά τα ζητήματα είναι πολυμήχανοι, δείτε τι σκαρφίστηκαν.
Όποιος δεν έχει λεφτά για να πάρει καινούργια λάστιχα,
μπορεί να τα νοικιάσει!
Αυτή η άνθηση στην «βιομηχανία» ενοικίασης ελαστικών,
αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο την οικονομική δυσχέρεια του μέσου Αμερικάνου.
Αν και μακροπρόθεσμα, η ενοικίαση ελαστικών κοστίζει
περισσότερο (ως και τρεις φορές) από την αγορά νέων, εν τούτοις πολλοί Αμερικάνοι
στρέφονται προς τα εκεί, ειδικά αφού οι τιμές των ελαστικών αυξήθηκαν κατά 56%
από το 2006 μέχρι σήμερα.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ένας απ αυτούς που νοικιάζουν
τα λάστιχα για το αυτοκίνητό τους, έναντι $55 τον μήνα για 18 μήνες, «ξέρω ότι έτσι
πληρώνω πιο πολλά, αλλά τι άλλο μπορώ να κάνω»;
Εν τω μεταξύ, το κόστος της ενοικίασης ελαστικών μπορεί
να είναι ακόμη μεγαλύτερο από αυτό που νομίζουν οι οδηγοί.
Οι εταιρίες ενοικίασης χρησιμοποιούν κάθε μέθοδο, προκειμένου
να πάρουν τα χρήματά τους, ακόμη κι αν χρειαστεί να στείλουν ανθρώπους νύχτα, για να βγάλουν τα λάστιχα από το αμάξι
κάποιου που δεν πληρώνει στην ώρα του.
Και αυτός ο κάποιος να ξυπνήσει να πάει στη δουλειά, με
το αυτοκίνητό του να στηρίζεται επάνω σε τέσσερα τούβλα…
Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, σημειώνονται ως και
τρεις τέτοιες «κατασχέσεις» ελαστικών κάθε εβδομάδα, από κάθε εταιρία.
Λέτε να το δούμε και στην Ελλάδα;
Εκτός κι αν υπάρχει ήδη, και δεν το πήρα χαμπάρι.
Strange
Attractor
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου