24.3.14

Έρχονται τα αεροπλάνα χωρίς παράθυρα;



Γιατί να υπάρχουν παράθυρα στα αεροπλάνα, όταν μπορείς να βάλεις κάμερες που θα δείχνουν τον ουρανο;



Αυτή είναι η φιλοσοφία του νέου υπερηχητικού τζετ Spike Aerospace S-512, που σχεδιάζεται σήμερα, και που θα μπορεί να μεταφέρει ως και 18 επιβάτες από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη σε λιγότερο από τέσσερις ώρες.
Θα έχει μέγιστη ταχύτητα 1.370 μίλια την ώρα!



Όπως αναφέρει η αμερικανική εταιρία που θα το κατασκευάσει, τα παράθυρα προκαλούν αντηλιά, που δεν αρέσει στους επιβάτες.
Επιπλέον αυξάνουν το βάρος του αεροσκάφους εξαιτίας των πολλαπλών απαιτήσεων για τη διατήρηση της συμπίεσης μέσα στον θάλαμο επιβατών, ενώ παράλληλα τα φινιστρίνια θα πρέπει να είναι ασφαλή και ανέπαφα.
Χωρίς παράθυρα ένα αεροσκάφος μπορεί να ταξιδεύει γρηγορότερα, και να καταναλώνει λιγότερο καύσιμο.
Για αυτό και το S-512, που θα κυκλοφορήσει το 2018 θα έχει οθόνες στους τοίχους αντί για παράθυρα, και αυτές θα δείχνουν την εξωτερική θέα ή ότι άλλο θέλουν οι επιβάτες.
Όπως λένε οι υπεύθυνοι της εταιρίας, οι επιβάτες δεν βλέπουν και πολλά πράγματα σπό τα παράθυρα εν πτήσει, ούτως ή άλλως.
Και όπως υπολογίζουν, σε 20 χρόνια από σήμερα κανένα εμπορικό επιβατικό αεροσκάφος δεν θα έχει παράθυρα.
Από την πλευρά της, η Boeing δεν είναι και τόσο σίγουρη… Όπως αναφέρει ένας εκπρόσωπός της, η εταιρία δεν σχεδιάζει να περάσει σε αεροπλάνα χωρίς παράθυρα.
Μάλιστα το επόμενο 777Χ, που θα αρχίσει να πετάει την επόμενη δεκαετία, θα έχει οπωσδήποτε παράθυρα.
Όπως συμπληρώνει ο εκπρόσωπος της Boeing: «Ξέρουμε ότι οι επιβάτες θέλουν παράθυρα».
Και όπως προσθέτει ένας πιλότος: «Το να μπαίνει κανείς σε έναν μεταλικό σωλήνα, και να πετάει γρηγορότερα από τον ήχο, σε μεγάλο ύψος, χωρίς καμιά επαφή με το περιβάλον είναι δύσκολο για πολλούς ανθρώπους. Ως πιλότος το βλέπω κι από πλευράς ασφάλειας… τα παράθυρα δεν είναι μόνο για να βλέπουν έξω οι επιβάτες, αλλά χρησιμεύουν και για να βλέπουν μέσα οι διασώστες»…

S.A.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου