Ή αλλιώς: «Αχ… οι ποδηλάτες»!
Οι Θεσσαλονικείς θα γνωρίζουν σίγουρα το φιάσκο
με τους ποδηλατόδρομους με τους οποίους γέμισε εδώ και μερικά χρόνια η πόλη,
και που απλά δυσχεραίνουν ακόμη περισσότερο την ήδη βεβαρυμένη κίνηση των
οχημάτων.
Και οι οποίοι μόνο από ποδηλάτες δεν
χρησιμοποιούνται.
Εν ολίγοις, οι ποδηλατόδρομοι στη πόλη μας θυμίζουν
το κλασικό «όλα τα είχε η Μαριωρή ο φερετζές της έλειπε…».
Και όχι μόνο δεν συμβάλουν σε κάποια ανακούφιση
του κυκλοφοριακού χάους, αλλά το επιτείνουν αφού απλά μειώνουν τα πλάτη των
άτυχων δρόμων στους οποίους τοποθετήθηκαν, ή χρησιμεύουν για την εναπόθεση
κάδων, εγκαταλειμμένων ι.χ. κλπ.
Εν πάση περιπτώσει, ο ποδηλατισμός είναι ιδέα
(αφού), κάποιοι «φωστήρες» το σκέφτηκαν, και κάποιοι επιτήδειοι σίγουρα τα
‘κονόμησαν (στις εποχές των παχέων αγελάδων) και τώρα οι χορταριασμένοι ποδηλατόδρομοι
έμειναν για να μας θυμίζουν ότι συνεχίζουμε να ζούμε σε μπανανία (που δεν παράγει
ούτε μπανάνες).
Με διάφορους πειραγμένους νεοχίπιδες,
χορτοφάγους, εναλλακτικούς, δήθεν, και γενικά τύπους «προχώ», που νομίζουν ότι
δηλώνοντας ποδηλάτες βρίσκονται στη πρωτοπορία του οικολογικού ακτιβισμού, να
καβαλάνε τα πανάκριβα ποδήλατά τους, με όλα τα παραφερνάλια, και όποιον πάρει ο
χάρος!
Διότι όπως έγραψα και άλλοτε, ο ποδηλατισμός
είναι το τελευταίο στάδιο του ακτιβισμού (και εν μέρει του αγαναΧτισμού).
Βέβαια, το ότι προκαλούν τεράστια ζημιά στο
περιβάλλον δημιουργώντας μποτιλιαρίσματα και μόλυνση του αέρα όταν αναγκάζουν π.χ.
δεκάδες ι.χ. να τους ακολουθούν με 5 χλμ/ω είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο.
Χώρια το ότι όλοι τους είναι κατά βάση
παράνομοι, αφού αν δεν απατώμαι ο ΚΟΚ απαιτεί άδεια κυκλοφορίας, πινακίδες και
για τα ποδήλατα.
Ψιλά γράμματα για τους τραμπούκους των δυο
τροχών.
Που είναι πρωτοπόροι μεν, αλλά πιστεύουν ότι ο
κόσμος (ειδικά οι δρόμοι και τα πεζοδρόμια) τους ανήκει, διότι όλοι εμείς οι
υπόλοιποι είμαστε υλιστικά γουρούνια.
Στη πόλη μέσα λοιπόν, ο ποδηλατισμός είναι μια
ακόμη μούφα, μια μόδα που εύχομαι σύντομα να περάσει όπως πέρασαν και άλλες παρόμοιες.
Εκτός και αν ποτέ γίνουμε Κοπεγχάγη, που δεν το
βλέπω.
Μογκαντίσου ίσως (με τη βοήθεια του Αλέξη).
Στη παραλία της Θεσσαλονίκης όμως οι
ποδηλατόδρομοι λειτουργούν.
Κυρίως επειδή εκεί ο κάθε μοδάτος ποδηλάτης
αρέσκεται στο να κάνει τη βόλτα του, αδιαφορώντας πολλές φορές για παιδάκια ή
σκυλάκια που τυχόν θα βρεθούν μέσα στα όρια του ποδηλατόδρομου.
Που ειδικά στο κομμάτι της παλιάς παραλίας,
πιάνει το μισό της αποβάθρας (το άλλο μισό το πιάνουν οι συμπαθείς μαύροι με τα
σεντόνια και τις πραμάτειες τους), με αποτέλεσμα να μη μπορεί να κυκλοφορήσει
πεζός με ασφάλεια.
Και αν τυχόν γλιτώσεις από το να σε πατήσει
κανείς, αν πας να διαμαρτυρηθείς θα ακούσεις
τα σχολιανά σου.
Διότι σύμφωνα με αυτή τη νέα τρέλα «νόμος είναι
το δίκιο του ποδηλάτη»!
Σε άλλες χώρες πάλι, σαφώς πιο πολυπληθείς και
πιο οργανωμένες, που ίσως έχουν λύσει το κυκλοφοριακό τους εδώ και χρόνια,
υπάρχουν άλλα προβλήματα που εδώ ακόμη δεν μας απασχολούν.
Για παράδειγμα στη Κίνα, και πιο συγκεκριμένα στη
πόλη Τσονκίνκ, που οι αρμόδιοι του Δήμου έφτιαξαν ειδικές λωρίδες στα
πεζοδρόμια για τους χρήστες των smartphones!
Για όλους εκείνους δηλαδή τους ζωντανούς
νεκρούς, που περπατάνε και στέλνουν μηνύματα ή ενημερώνουν το προφίλ τους στο
φέισμπουκ.
Χωρίς να βλέπουν γύρω τους.
Βέβαια ο σκοπός των νέων λωρίδων είναι κατά βάση
ειρωνικός, μπας και καταλάβουν τη βλακεία τους, και τον κίνδυνο που ελλοχεύει
να τους πατήσει κανένα αμάξι, να τρακάρουν μεταξύ τους, ή να πέσουν σε κανέναν ανοιχτό υπόνομο…
Όπως και να έχει, έχουν ήδη δημιουργηθεί δυο
διαφορετικές λωρίδες στα πεζοδρόμια της πόλης, με τη μια να είναι αποκλειστικά
για τους ψηφιακούς δημότες και την άλλη για όλους τους υπόλοιπους.
Η ιδέα, λένε οι Κινέζοι, προήλθε από κάτι
ανάλογο που είχε γίνει στη Ουάσιγκτον από το κανάλι του National Geographic, το
οποίο είχε οργανώσει ένα είδος πειράματος προκειμένου να μελετηθεί η
συμπεριφορά των χρηστών smartphones.
Βέβαια, τόσο στην Αμερική, όσο και στη Κίνα, το
συμπέρασμα είναι ένα και το αυτό: Αυτοί που είναι βυθισμένοι στον κόσμο της κινητής
τηλεφωνίας δεν συμμορφώνονται με πινακίδες, λωρίδες, κλπ αφού δεν τις προσέχουν
καν. Είναι τόσο αποστασιοποιημένοι από το περιβάλλον τους.
Καιρός είναι να δούμε και κάτι ανάλογο στη
Θεσσαλονίκη, αφού αν το αποφασίσει κανένας δικτυωμένος συγκοινωνιολόγος όλο και
θα πειστεί ο προχώ δήμαρχος και θα το εφαρμόσει.
Και τότε να δείτε πλάκες με τους μουτζαχεντίν ποδηλάτες
να πέφτουν επάνω στους απορροφημένους γκατζετίστας!
Η σύγκρουση των δυο κόσμων.
Ε ρε γέλια…
Strange
Attractor
ΥΓ- Ειλικρινής απορία: Αφού το να καβαλάς
ποδήλατο είναι τόσο οικολογικό και προχωρημένο, γιατί δεν ξαναβγάζουμε στους δρόμους
τα άλογα, τα μουλάρια, και τα γαϊδούρια;
Που εν πάση περιπτώσει είναι και πιο παραδοσιακά
ελληνικά μέσα μεταφοράς;
Αναμένω απάντηση από τον Τρεμόπουλο…
Αυτό δεν είναι άρθρο, κέντημα είναι. Τόσο αληθινή η περιγραφή της καθημερινότητας στην
ΑπάντησηΔιαγραφήπόλη μας, με την ανάλογη δόση χιούμορ, που το άρθρο καταλαμβάνει το βάθρο που γρά- φει ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ.
Οτι είναι αυτοί είναι κι οι ποδηλατόδρομοί τους!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕννοείται ότι δεν απαιτείται άδεια κυκλοφορίας και πινακίδες για το ποδήλατο... Σε ποια δεκαετία ζείτε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε το άρθρο 80 του Ν. 3542/2007 (ΦΕΚ 50/Α’/2007) τροποποιήθηκε το άρθρο του Ν. 2696/199 που προέβλεπε και έκδοση άδειας για τα ποδήλατα, ως εξής:
ΑπάντησηΔιαγραφή"........
Άρθρο 80
1. Στο άρθρο 88, από την παράγραφο 1 διαγράφεται η λέξη «ποδήλατο», από την παράγραφο 2 διαγράφονται οι λέξεις «και τα ποδήλατα» και από την παράγραφο 3 διαγράφονται οι λέξεις «και ποδήλατα».
Ναι, ωραία τα λες σε γενικές γραμμές και συμφωνώ με τα περισσότερα. Σου γράφω, όμως, για κάτι άλλο. Δεν μπορείς να λέγεσαι "ορθογράφος" και να γράφεις, πάνω δεξιά, "ΑναζητΕΙστε στα Ορθογραφήματα", εκτός εάν εννοείς ότι κάποιος μας έχει χάσει και μας αναζητεί εδώ... Ψάξε λίγο καλύτερα την ορθογραφία και διόθρωσέ το.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ αιτία του λάθους δικαιολογείται ίσως από την αμυδρή εν πολλοίς διαφορά μεταξύ της προστακτικής αορίστου της ενεργητικής φωνής και της υποτακτικής ενεστώτα της παθητικής φωνής.
ΔιαγραφήΈχεις δίκιο, η προστακτική γράφεται με -η-, η υποτακτική με -ει-.
Το στήσιμο του σαιτ όμως το έκανε άλλος, και δεν έχω ιδέα πως να παρέμβω για να το διορθώσω (και όχι διορθρώσω όπως γράφεις εσύ).
Πάντως θενκς...
S.A.
Νομίζω ότι το "αναζητείστε" είναι ενεστώτας της οριστικής έγκλισης και της παθητικής φωνής, ενώ "αναζητήστε" είναι το β' πληθυντικό πρόσωπο της προστακτικής ("αορίστου" λέγεται, δεν είμαι σίγουρος), στην ενεργητική φωνή, και αυτό που χρειάζεσαι εδώ. Δεν κατάλαβα πολύ καλά την αναφορά στην υποτακτική και δεν νομίζω ότι μας αφορά εδώ. Anyway, συγγνώμη πάντως αλλά βγάζει μάτι αυτό το "-είστε" αντί για "-ήστε" που το βλέπω παντού. Το "διόθρωσέ το" είναι καθαρά λάθος πληκτρολόγησης που συμβαίνει νομίζω πιο εύκολα από άλλα. Α, και δεν ήταν "διορθΡώσω", αν προσέξεις καλύτερα. Καλή συνέχεια.
Διαγραφή"γιατί δεν ξαναβγάζουμε στους δρόμους τα άλογα, τα μουλάρια, και τα γαϊδούρια"
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε τα απόβλητά τους να λιπαίνουν τα αγριόχορτα των ποδηλατόδρομων;
Τι οικολογική σκέψη!
Φταίνε οι ποδηλάτες επειδή οι ποδηλατόδρομοι είναι κατηλλειμμένοι από Ι.Χ. και κάδους;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα ποδήλατα δημιουργούν μποτιλιάρισμα επειδή υπάρχουν πολλά Ι.Χ.;
Φαίει ο ποδηλάτης επειδή το Ι.Χ. από πίσω του θέλει να πάει πιο γρήγορα; Σημείωση: 5 χλμ/ώρα είναι η ταχύτητα πεζού. Η μέση ταχύτητα ποδηλάτων είναι 3 φορές μεγαλύτερη, 15 χλμ/ώρα. Με αυτή την ταχύτητα πηγαίνεις απόσταση 5 χιλιομέτρων σε 20 λεπτά. Τα Ι.Χ. μετακινούνται πιο γρήγορα στη Θεσσαλονίκη;
Νομίζετε οτι "τα άλογα, τα μουλάρια, και τα γαϊδούρια" απαιτούν λιγότερο χώρο στάθμευσης από τα ποδήλατα; Μπαίνουν πιο εύκολα στο διαμέρισμα; Χωράνε καλύτερα στο δρόμο; Χρειάζονται λιγότερη συντήρηση; Είναι φθηνότερα; Γυμνάζουν τον αναβάτη το ίδιο με το ποδήλατο;
Πάτα και εσύ έναν ενοχλητικό ποδηλάτη με το τεράστιο SUV σου, μέσα στο κέντρο της πόλης, μπορείς! Μόνο καλό θα κάνεις στην ανθρωπότητα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο αρθρο λεει αληθειες.
ΑπάντησηΔιαγραφήE,ναι.Κάναμε βόλτα στη Νίκης και τα ποδήλατα θα μας πετούσαν στη θάλασσα.Κολάν,ακουστικά,κοντέρ και gatorade επιτάσσει η μόδα του ποδηλάτη
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι νευριαζουν αν είσαι στο διάβα τους.Πού να πάω ρε φίλε,πάνε στο βουνό για ποδήλατο,όχι στη Νίκης
Δεν ξέρω τι ακριβώς γίνεται εκεί, αλλά είμαι στο Μόντρεαλ και είναι τα ίδια σκ... Τα STOP τα περνάνε ξερά, τα κόκκινα φανάρια επίσης, σε πολλές περιπτώσεις πρέπει να τους ακόλουθείς με 10χλμ και αν στο προσπέρασμα έχεις απόσταση απ' αυτούς μικρότερη του 1,5 μέτρου τρως κλήση. Είμαι στο δρόμο όλη μέρα λόγω δουλειάς και πως δεν έχω πάτησει ακόμα κανέναν, δεν ξέρω...
ΑπάντησηΔιαγραφή