15.9.19

Σοκ και άγνοια…


Εδώ και λίγα 24ωρα δεν έχω άλλη κουβέντα απ αυτήν της τραγωδίας με το μωράκι και το σκυλί της οικογένειας....
Η σκέψη αυτής της μάνας με διαλύει και ο πόνος όλων με παραλύει λες και τους γνωρίζω...
Να χαθεί το μωράκι σου έτσι τραγικά και άδικα μπροστά στα μάτια σου από ενα «μέλος» της οικογένειας , το σκυλί σου ...




Μετά όλοι ειδικοί και άσχετοι, εκπαιδευτές και αυτοδίδακτοι, φιλόζωοι και πολέμιοι είπαμε από μια άποψη ...
Κι εγώ είπα «Παρακαλώ πολύ μην παιζετε με τα ροτβάιλερ» Και με τα μαστινο και με τα πιτ μπουλ και με τα ντόμπερμαν και με τα Καυκασιανα Θιβετιανα κλπ τσομπανόσκυλα.
Αλλά τι ξέρω εγώ; Σωστό!




Εγώ ξέρω ότι μαθαίνει κάποιος ζώντας από νήπιο αγκαλιά με σκυλιά και έχοντας εκπαιδευτεί μαζί με τους σκύλους του μισό αιώνα...
Όλα μου τα σκυλιά εκπαιδεύτηκαν, από τα κυνηγόσκυλα του πατέρα μου ως το Σιχ τζου
Κι έχω ακούσει προσεκτικά όλους τους εκπαιδευτές μου επι 5 δεκαετίες κι έχω διαβάσει μισή βιβλιοθήκη για σκύλους...
Όχι δεν είναι όλες οι ράτσες ίδιες κι όχι δεν είναι όλα τα κουτάβια tabula rasa. Όχι δεν αρκεί αγαπη στοργή και προδερμ κι όλα τα σκυλούνια θα γίνουν άγγελοι...
Όχι η προσωπική εμπειρία μου /σου από το λατρεμένο υπάκουο ροτβάιλερ δεν στηρίζει δόγμα «είναι ο ιδιοκτήτης όχι το Ρότι»...
Όχι οι φιλοζωοι δεν μπορούμε να λέμε βλακείες γιατί έχουμε ευθύνη αν δημιουργούμε επικίνδυνο καθησυχασμό στην προσπαθεια μας να κάνουμε καλό....
Είχα έχω και θα έχω πάντα και ένα σκυλί φύλακα που το διαλέγω βάσει ράτσας. Δεν παίρνω πόιντερ ή λαμπραντόρ δεν παίρνω σέτερ ή αφγκάν...
Ξέρω όμως ότι αυτό το σκυλί απαιτεί δεκαπλάσια προσοχή και προσπάθεια διότι κάθε δικό μου λάθος μπορεί να θεσει σε κίνδυνο άλλους...
Έχω επίγνωση της ευθύνης μου και επιμένω ότι αυτές οι ράτσες είναι τόσο δύσκολες για τον κηδεμόνα ώστε θα πρέπει να πωλούνται από τους εκτροφείς κάτω από νομοθετικό περιοριστικό πλαίσιο.
Υποχρεωτική εκπαίδευση κι όχι «αν γουστάρω το εκπαιδεύω», «δικό μου είναι ότι θέλω κάνω», και άλλα συναφή ώστε να μην βρίσκονται αυτά τα σκυλιά σε άπειρα ή λάθος χέρια ή να μην βρίσκονται ανυποψίαστες οικογένειες σε κίνδυνο επειδή διάβασαν ή τους είπαν ότι το Μαστίνο είναι ένα μεγάλο ζουζουνάκι !
Συνειδητοποιώ ότι είμαι και λίγο θυμωμένη...
Τα σκυλιά δεν είναι κούκλες ούτε μωράκια ούτε παιδιά μας. Είναι ζώα και ως τέτοια πρέπει να τα σεβόμαστε βαθιά , ουσιαστικά όχι να μένουμε στα σαλιαρίσματα και την επίδειξη.
Η μανία να τα μετατρέψουμε σε «ανθρωποειδή» είναι εξίσου απεχθής με την στάση μας στα ζώα του τσίρκου.
Έχει ένστικτα και ορμέμφυτα ο οικόσιτος λύκος μας με το DNA του ατόφιο Δεν θα ξεχάσω την ατάκα σοφού εκπαιδευτή μου πριν πολλά χρόνια «Αυτό το πατσαβουράκι των 5 κιλών είναι λύκος όχι λούτρινο παιχνίδι. Να το υπολογίζεις λοιπόν σαν λύκο».
Δεν μιλάω καν για όσους υπερηφανεύονται για το άγριο σκυλί τους και του ενισχύουν την οποία επιθετικότητα της ράτσας του.
Αυτοί είναι για ψυχίατρο.
Μιλάω για όλους εμάς τους κανονικούς που έχουμε ένα ή περισσότερα σκυλιά και τα φροντίζουμε όπως μπορούμε όσο μπορούμε... Όλα τα σκυλιά έχουν δόντια και σαγόνια και το δάγκωμα τους είναι πολύ επώδυνο, κάνει ζημιά.
Οι δύσκολες ράτσες, τα σκυλιά δλδ που υπό ειδικές συνθήκες δαγκώνουν με μανία -για να το περιγράψω κάπως απλά- είναι συγκεκριμένες. Αν έχετε τέτοιο σκυλί εκπαιδευτείτε μαζί του ξανά και ξανά κάθε χρόνο...
Αν θέλετε να πάρετε τέτοιο σκυλί αναρωτηθείτε με ειλικρίνεια αν μπορείτε να το χειριστείτε τα επόμενα 10-12 χρόνια...
Αν απλά εντυπωσιαστήκατε από την επιβλητική αγριωπή του εικόνα και πιστεύετε ότι μαζί του θα είστε πιο ασφαλής από τους «κακούς» αναρωτηθείτε αν θα είστε όλοι οι «καλοί» ασφαλείς κάτω από όλες τις συνθήκες.

Μαριάννα Πυργιώτη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου