4.4.13

Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση αλά ελληνικά…


Μία από τις προβλέψεις της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης που ψηφίστηκε το καλοκαίρι του 2011 με πρωτοφανή κοινοβουλευτική πλειοψηφία από τα δύο τότε μεγάλα κόμματα ήταν η δημιουργία των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων. 


Επελέγησαν συγκεκριμένα γυμνάσια και λύκεια τα οποία θα λειτουργήσουν σαν σχολεία αριστείας και στα οποία οι μαθητές θα εισάγονται από εφέτος με εξετάσεις.
Η επιλογή των μαθητών μέσω δοκιμασίας δεξιοτήτων, σε συνδυασμό με τη διαδικασία αξιολόγησης του εκπαιδευτικού προσωπικού που βρίσκεται σε εξέλιξη,  μπορεί να κάνει την ποιοτική διαφορά στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία.



Την περασμένη Παρασκευή έληξε η προθεσμία υποβολής αιτήσεων συμμετοχής στις εισαγωγικές εξετάσεις των Σχολείων αυτών. 
Ενδεικτική της απήχησης που βρίσκει ο νέος θεσμός είναι ότι στο Γυμνάσιο της Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης υποβλήθηκαν 635 αιτήσεις για 75 θέσεις, ενώ στο Λύκειο της Ευαγγελικής Σχολής περίπου 250  αιτήσεις για 90 θέσεις. Η αθρόα προσέλευση των υποψηφίων αποδεικνύει ότι στην ελληνική κοινωνία είναι πλέον ώριμο το αίτημα της λειτουργίας σχολείων αριστείας.
Θα περίμενε κανείς ότι η ανταπόκριση της ελληνικής κοινωνίας θα έθετε την Πολιτεία, και ειδικότερα την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας προ των ευθυνών τους.
Αλλά φεύ, η Πολιτεία επιδεικνύει για άλλη μία φορά την γνωστή της ακηδία.
Οι διευθυντές και καθηγητές των Πρότυπων Πειραματικών γυμνασίων και των λυκείων έχουν αφεθεί μόνοι τους να προσπαθούν να φέρουν σε πέρας το έργο που τους ανατέθηκε παράλληλα με το εκπαιδευτικό τους καθήκον.
Καμία ουσιαστική διοικητική και οικονομική υποστήριξη δεν τους προσφέρθηκε.
Ούτε καν δύο γραμματείς από το πλεονάζον προσωπικό του υπουργείου δεν διατέθηκε σε κάθε σχολείο για την παραλαβή και ταξινόμηση των αιτήσεων συμμετοχής στις εξετάσεις.
Τα σχολεία έχουν να διεκπεραιώσουν την εξεταστική διαδικασία τον προσεχή Ιούνιο για εκατοντάδες παιδιά με τις δικές τους δυνάμεις, δίχως καμία μέριμνα και βοήθεια από το υπουργείο.
Οι δε παράγοντες του υπουργείου Παιδείας -πολυάσχολοι καθώς είναι- δεν βρήκαν χρόνο να δεχθούν τους εκπαιδευτικούς των Πειραματικών και να συζητήσουν μαζί τους τα ζητήματα που ανέκυψαν κατά την εφαρμογή του θεσμού.
Δεν είναι μάλιστα οικονομικό το ζήτημα -σε καιρούς μνημονίου που να τεθεί τέτοιο θέμα;- κυρίως απαιτείται η διοικητική μέριμνα  και η υποστήριξη με ανθρώπινο δυναμικό καθώς και η βοήθεια για να ξεπεραστούν τα γραφειοκρατικά εμπόδια. Έχουν δε μέσα σε όλα τα άλλα οι γυμνασιάρχες και οι λυκειάρχες να αντιμετωπίσουν και τους συνδικαλιστές οι οποίοι αντιδρούν στην αξιολόγηση των καθηγητών και προκαλούν όσα εμπόδια μπορούν.
Για άλλη μία φορά η επιτυχία μίας καλής προσπάθειας επαφίεται στον πατριωτισμό ευάριθμων εκπαιδευτικών οι οποίοι ανταποκρίνονται με φιλότιμο ξεπερνώντας την υποβάθμιση των μισθών τους και την απαξία τους ως “δημοσίων υπαλλήλων”.
Οι διευθυντές για τα Πρότυπα αυτά σχολεία επελέγησαν από το σύνολο του εκπαιδευτικού δυναμικού με βάση τα προσόντα τους χωρίς να τους δοθούν μισθολογικά ή άλλα κίνητρα.
Αν το υπουργείο συνεχίσει να κωφεύει οι άξιοι και ικανοί θα προτιμήσουν να επιστρέψουν στα κανονικά σχολεία τους για να επιβεβαιωθεί για μία ακόμη φορά ότι η μετριοκρατία είναι θέμα πολιτικής βούλησης ή απουσίας της.

ΥΓ. Εξ όνυχος τον λέοντα. Αποδεικνύεται ότι ακόμη και τώρα πολλές μικρές μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία, στην Υγεία, γενικότερα στην καθημερινότητα του πολίτη που δεν απαιτούν οικονομικούς πόρους, δεν προχωρούν απλώς και μόνο γιατί οι αρμόδιοι αρνούνται πεισματικά να αλλάξουν νοοτροπία.

Σπύρος Γκουτζάνης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου