31.3.15

Ο Σύριζα και οι ιδιωτικοποιήσεις…



Ανεξάρτητα με όσα λέγονται από επίσημα χείλη και ακούγονται από ανεπίσημα στην πιάτσα, γεγονός είναι πως η Αθήνα, στην καταρχήν συμφωνία στις αρχές Μαρτίου, στο πλαίσιο του Eurogroup, δεσμεύτηκε πως οι ελληνικές Αρχές «δεν θα καταργήσουν ιδιωτικοποιήσεις που έχουν ολοκληρωθεί».



«Στην περίπτωση που ο διαγωνισμός έχει προκηρυχθεί η κυβέρνηση θα σεβαστεί τη διαδικασία, σύμφωνα με τη νομοθεσία» και πως «θα επανεξετάσουν τις ιδιωτικοποιήσεις που δεν έχουν προκηρυχτεί, αποσκοπώντας στη βελτίωση των όρων, έτσι ώστε να βελτιστοποιηθούν τα μακροπρόθεσμα οφέλη του Δημοσίου»…



Με αυτό το «φίλτρο», η αγορά και ξένοι επενδύτες (όσοι έχουν απομείνει) περιμένουν να προχωρήσουν το Ελληνικό, ο ΔΕΣΦΑ (εάν και εφόσον...), το Αμοιβαίο Ιπποδρομιακό Στοίχημα, τα Περιφερειακά Αεροδρόμια και ορισμένα ακίνητα που έχουν κατοχυρωθεί μέσα από τη διαδικασία ηλεκτρονικών πλειστηριασμών.
Οι διαγωνισμοί που έχουν ήδη προκηρυχθεί και για τους οποίους η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί πως θα σεβαστεί τη διαδικασία και, ως εκ τούτου, αναμένονται από τους επενδυτές άμεσες ενέργειες της ελληνικής πλευράς είναι αυτοί για την καταστατική πλειοψηφία του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, όπως και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ΕΕΣΣΤΥ αλλά και το Θριάσιο.
Ακόμα, σε εξέλιξη (τυπικά αλά όχι ουσιαστικά) βρίσκονται προκηρυγμένοι διαγωνισμοί για τις μαρίνες Πύλου και ΣΕΦ, όπως και ορισμένα ακίνητα.
Στο Ελληνικό πλειοδότης έχει αναδειχθεί σχήμα υπό την Lamda Development του ομίλου Λάτση, με προσφορά 915 εκατ. ευρώ.
Επιπλέον, απόφαση της μείζονος σύνθεσης του Ελεγκτικού Συνεδρίου απέρριψε προ ημερών τις ενστάσεις της Περιφέρειας Αττικής αλλά και πολιτών και διέταξε τη συνέχιση του διαγωνισμού για την αξιοποίηση του Ελληνικού με πλειοδότη την εταιρεία «Hellinikon Global Ι S.A.» και εγγυητή τη Lamda Development.

Εφημερίδα "Κεφάλαιο" της 21/3/15

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου