22.1.14

Η αλήθεια για τις «προσλήψεις» της Ryanair.



Άναψαν τα τηλέφωνα στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», μετά από δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για δημιουργία 1.600 θέσεων εργασίας στη Θεσσαλονίκη από τη Ryanair.



Τι ισχύει για τις προσλήψεις της εταιρείας;



Μεγάλη αναστάτωση προκάλεσαν από το πρωί δημοσιεύματα σε τοπικά και πανελλήνια διαδικτυακά ΜΜΕ περί δημιουργίας 2.800 νέων θέσεων εργασίας από τη Ryanair στην Ελλάδα, εκ των οποίων οι 1.600 θα δημιουργηθούν στη Θεσσαλονίκη και οι 1.200 στην Αθήνα.
Τα τηλέφωνα στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» πήραν φωτιά από πολίτες που ζητούσαν να μάθουν πώς θα καταθέσουν αίτηση για μία από τις παραπάνω θέσεις εργασίας.
Τι ισχύει, όμως, πραγματικά για τις πολυπόθητες θέσεις εργασίας στην ιρλανδική low-cost αεροπορική εταιρεία;
Στην πρόσφατη συνέντευξη Τύπου η διοίκηση της Ryanair διατύπωσε την πρόβλεψη περί της δημιουργίας 2.800 νέων θέσεων εργασίας στην Ελλάδα λόγω της δημιουργίας των δύο βάσεων της σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Η πρόβλεψη αυτή βασίζεται σε εκτιμήσεις του Airports Council International (ACI) για τη δημιουργία 1.000 θέσεων εργασίας για κάθε ένα εκατομμύριο επιβάτες σε διεθνή αεροδρόμια.
Στη Ryanair εκτιμούν ότι στην Ελλάδα οι δύο βάσεις της εταιρείας θα εξυπηρετούν περίπου 2,8 εκατ. επιβάτες ετησίως και άρα θα μπορούσαν να δημιουργηθούν 2.800 θέσεις εργασίας σε επαγγέλματα που θα υποστηρίζουν την εξυπηρέτηση και διακίνηση των επιβατών.
Έτσι, λοιπόν, μεταφέρθηκε λανθασμένα ότι η Ryanair θα δημιουργήσει και μάλιστα θα προκηρύξει εντός του Φεβρουαρίου 1.600 θέσεις στη Θεσσαλονίκη και 1.200 στην Αθήνα.
Κανείς δεν σκέφτηκε μάλλον ότι αυτά τα νούμερα σε ό,τι αφορά τις θέσεις εργασίας μόνο σε μεγάλες βιομηχανίες τα συναντάμε και προφανώς όχι σε low cost αεροπορικές εταιρείες και μάλιστα σε δύο μόνο βάσεις.  
Η αλήθεια είναι, πάντως, ότι η εταιρεία θα προσλάβει κάποια άτομα σε συγκεκριμένες ειδικότητες, προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες που θα δημιουργηθούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Οι ειδικότητες που ζητά η εταιρεία σύμφωνα με το Έθνος είναι:
- πιλότοι
- αεροσυνοδοί
- ιπτάμενοι φροντιστές
- μηχανικοί
- προσωπικό εδάφους (check in, βαλίτσες και άλλα)
- προσωπικό πίστας (οδηγοί και άλλα)
Να σημειωθεί πάντως πως στη σχετική ανακοίνωση της εταιρείας σημειώνεται πως οι υποψήφιοι εργαζόμενοι θα πρέπει να γνωρίζουν καλά την αγγλική γλώσσα, να διαθέτουν διαβατήριο της ΕΕ και φυσικά να έχουν τα απαραίτητα προσόντα για τη θέση.


Σημ. Ορθογράφου- Η εταιρία αυτή δεν χρειάζεται να κάνει καμιά πρόσληψη στα αεροδρόμια, αφού ούτως ή άλλως σε αυτά που πετάει έχει σύμβαση με μια εταιρία χάντλινγκ (στην Θεσσαλονίκη την Ολυμπιακή) η οποία φροντίζει για όλες τις απαραίτητες εργασίες και διαδικασίες (τσεκ ιν, κλπ) με το δικό της προσωπικό.
Η εκάστοτε αεροπορική εταιρία δεν χρειάζεται ούτε οδηγούς, ούτε τίποτα, όσον αφορά σε προσωπικό εδάφους. Τα κάνουν όλα οι εταιρίες χάντλινγκ.
Από κει και πέρα, ολόκληρο το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, ή του Ηρακλείου, κ.ά. δεν απασχολεί πάνω από 2.000 άτομα σε φουλ σεζόν, και μάλιστα σε όλες τις κατηγορίες και τις ειδικότητες, συμπεριλαμβανομένων των δημοσίων υπηρεσιών.
Πως είναι δυνατόν, μια αερ. εταιρία χαμηλού κόστους, να απασχολήσει 2.500 άτομα σε δυο αεροδρόμια;
Μούφα η είδηση….

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου