20.10.13

Φθινόπωρο…



Η οικονομική κρίση –η ανεργία κυρίως– και το κοινωνικό μίσος δεν αφαιρούν από τους πολίτες μόνον μεγάλο μέρος της λογικής τους, αλλά μεγάλο μέρος της ζωής τους. Απ’ ό,τι φαίνεται, υπάρχουν πολλοί ανάμεσά μας που απορροφώνται ολοκληρωτικά από τον σχολιασμό της οικονομικής κρίσης καθώς κι από την καλλιέργεια του μίσους προς διάφορα πρόσωπα της επικαιρότητας.
Έτσι, χάνουν χρόνο, ενέργεια, ευκαιρίες για δημιουργικότητα και ευτυχία.



Δεν είμαστε όλοι οι άνθρωποι ίδιοι.
Δεν μοιραζόμαστε την ίδια αρνητικότητα και ζοφερή αντίληψη του κόσμου, ούτε διαθέτουμε όλοι ανεπαρκές ψυχικό σθένος.
Πολλοί από μας ξυπνάμε γεμάτοι ελπίδα για την καινούργια μέρα· αντιμετωπίζουμε τις δυσκολίες μαζί με τα αγαπημένα μας πρόσωπα· γελάμε πολύ – η γενικευμένη ανοησία, η κακεντρέχεια, η επιθετικότητα ούτε μας αφορούν, ούτε μας αγγίζουν.
Από την άλλη πλευρά, όσοι βυθίζονται στην απελπισία, στην εμπάθεια και στις πατροπαράδοτες ιδεολογίες μισαλλοδοξίας βλάπτουν τον ίδιο τους τον εαυτό, όχι τους στόχους που θέλουν να πλήξουν.


Η Θεσσαλονίκη, και οι Εβραίοι.



Παρουσιάζω σήμερα  ένα απόσπασμα από το βιβλίο Το Παραμύθι της Θεσσαλονίκης του Γ.Θ. Βαφόπουλου, που όταν δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στα πλαίσια ενός λευκώματος αφιερωμένου στην πεντηκονταετηρίδα της Θεσσαλονίκης ως ελεύθερη πόλη (1962),  προκάλεσε έντονες αντιδράσεις εναντίον του συγγραφέα, κατασχέθηκε, και μάλιστα χαρακτηρίστηκε ως «αντεθνικό και προδοτικό».



Ο λόγος ήταν ότι σε κάποιο σημείο, αναφερόμενος ο συγγραφέας στους πάμπολλους Εβραίους της πόλης, χαρακτήρισε την Θεσσαλονίκη ως «Εβραιούπολη», κάτι που θεωρήθηκε ως προσβολή του εθνικού χαρακτήρα της σύγχρονης Θεσσαλονίκης.
Αρνήθηκε δηλαδή την ελληνικότητά της!!!!!!


Η ατιμωρησία, το δημόσιο, και η ανθρώπινη φύση…



Υπάρχουν δυο κυρίαρχες σχολές σκέψης όσον αφορά στη φύση του ανθρώπου.
Η μια θέλει τον άνθρωπο να είναι φύσει καλός και αγαθός,  με το περιβάλλον και την κοινωνία να είναι αυτά που τον ωθούν σε «κακές» πράξεις.
Οπότε, αλλάζουμε το περιβάλλον και τη κοινωνία, και … presto, έχουμε τον ιδανικό άνθρωπο.



Αυτή η άποψη στηρίχτηκε από τον Ζαν Ζακ Ρουσό, και έχει να κάνει με την έννοια του noble savage.
Είναι η άποψη που επηρέασε τους ουτοπιστές, τους πρώιμους σοσιαλιστές,  και αργότερα τον ίδιο τον Μαρξ.
Είναι η άποψη που δημιούργησε, μεταξύ άλλων, τον κομμουνισμό, ο οποίος βεβαίως και απέτυχε όπου εφαρμόσθηκε, αφού δυστυχώς ο μαρξισμός ερμήνευσε λάθος την ανθρώπινη φύση.


Τα λαμόγια του δημοσίου…



Η κυρία Χ.Χ., υπάλληλος του ΙΚΑ, όπως αναφέρει η διοίκηση μετά από έρευνα, είχε μόνον 950.000 ευρώ μέσα σε πάμπερς στην πολυτελή βίλλα της στον Βαρνάβα, στον ευρύ χώρο της οποίας έκτιζε και ένα εκκλησάκι –προφανώς για να μπορεί να αφιερώνεται στα θρησκευτικά της καθήκοντα, μακριά από τα βλέμματα της πλέμπας.
Του λαού, δηλαδή –που πρέπει να ξεροσταλιάζει στο ΙΚΑ κάποιες ώρες για να πάρει μία βεβαίωση η οποία σε άλλες χώρες παρέχεται ηλεκτρονικά σε δύο-τρία λεπτά.




Όσο για τα περιουσιακά στοιχεία των συνενόχων της κ. Χ.Χ. τα αναζητά η αστυνομία και εικάζεται ότι ξεπερνούν τα 15 εκατ. ευρώ.
Η δε απάτη που έγινε εις βάρος του Ιδρύματος και των συνταξιούχων του εκτιμάται στα 20 εκατ. ευρώ.
Μια... μπαγκατέλα, δηλαδή, που σε δραχμές θα αντιπροσώπευε 6,8 δισεκατομμύρια.



Σταθερά μπροστά η ΝΔ του Σαμαρά.



Επικράτηση της Νέας Δημοκρατίας σε βάρος του ΣΥΡΙΖΑ τόσο στην πρόθεση ψήφου όσο και στην παράσταση νίκης καταδεικνύει νέα δημοσκόπηση της Metron Analysis, που δημοσιεύεται στο «Έθνος της Κυριακής».



Συγκεκριμένα, στο «μέτωπο» πρόθεσης ψήφου, ΝΔ έχει προβάδισμα μίας ποσοστιαίας μονάδας έναντι της Κουμουνδούρου, απολαμβάνοντας την υποστήριξη του 20,2%, τη στιγμή που ο ΣΥΡΙΖΑ βρίσκεται το 19,2%.

Η άγνωστη συνιστώσα του Αλέξη…



Όσοι είμαστε γονείς παιδιών προσχολικής ηλικίας έχουμε κάνει ατελείωτες συζητήσεις για την επιλογή του πρώτου σχολείου του παιδιού μας, με τους συνακόλουθους προβληματισμούς: «Ιδιωτικός ή δημόσιος σταθμός»; «Αγγλόφωνο ή ελληνόφωνο σχολείο»; «Μοντεσοριανή ή άλλη διδακτική μέθοδος;».



Μεσούσης της κρίσης, μάλιστα, τα διλήμματα αυτά έχουν αποκτήσει υπερβολικές διαστάσεις, με τους γονείς να θέλουν ευλόγως να προσφέρουν στα παιδιά τους ό,τι καλύτερο μπορούν, ακόμη και με σημαντικές περικοπές σε άλλα έξοδα της οικογένειας.


Τα παιδιά και οι διαφημίσεις της τηλεόρασης.



Ένα μικρό παιδί, ιδιαίτερα προσχολικής ηλικίας, προσλαμβάνει όλα αυτά τα μηνύματα καθαρού μάρκετινγκ και τα πιστεύει ως αληθή, χωρίς να «φιλτράρει» τις πληροφορίες ή να αδιαφορήσει ή να τις αντικρούσει, όπως μπορεί να κάνει ένας ενήλικας.
Μπορεί, άραγε, να μάθει ένα μικρό παιδί να αμφισβητεί και να μην πιστεύει όλα όσα βλέπει στις διαφημίσεις;




Η τηλεοπτική διαφήμιση, έχει περισσότερη επίδραση στα παιδιά, αφού συνδυάζει εικόνα, ήχο και εντυπωσιακά εφέ σε σύντομο χρόνο.
Η ίδια η τηλεόραση για τα μικρά παιδιά μπορεί να έχει εν μέρει το ρόλο της «νταντάς» ή του «δασκάλου» στην αντίληψη των παιδιών.
Τα παιδιά, δηλαδή, δεν βλέπουν την τηλεόραση ως συσκευή που τους προσφέρει απλώς διασκέδαση ή συντροφιά, αλλά παίρνουν πολύ σοβαρά όλα όσα προβάλει.
«Το είπε η τηλεόραση, μαμά», ίσως ακούσετε να σας πουν τα παιδιά, εννοώντας ότι αυτό που είπε δε χωράει αμφισβήτηση και είναι πέρα για πέρα αληθές και έγκυρο.

Μια Ζωή Σικέ (1)



Από σήμερα, θα σας παρουσιάζουμε κάθε μέρα ένα παραλήρημα του Strange Attractor σε συνέχειες, που κάποτε είχε ξεκινήσει για βιβλίο, αλλά που παρατήθηκε στη μέση… άδοξα.




Απολαύστε υπεύθυνα…