14.12.14

Η Ελλάδα του Χαρούμενου Αύριο…



Σήμερα έπειτα από αρκετό καιρό επισκέφθηκα τον Γιώργο που είναι ο κομπιουτεράς της περιοχής για να μου φτιάξει κάποιο μικροπρόβλημα που είχε παρουσιαστεί στον υπολογιστή μου.



Όσο τον έφτιαχνε πιάσαμε συζήτηση γύρω από τις οικονομικές εξελίξεις.
«Πώς πάνε οι δουλειές σου;» τον ρώτησα περιμένοντας τη γνωστή απαισιόδοξη απάντηση.
 Όμως η απάντησή του με εξέπληξε: «Κάπως φτιάξανε τα πράγματα τον τελευταίο καιρό», μου απάντησε.
Έκπληκτος του ζήτησα να μου εξηγήσει τι ακριβώς εννοεί…



«Κοίταξε, μέχρι πρόσφατα οι πελάτες δεν αγόραζαν νέα μηχανήματα. Ήθελαν να τους επισκευάζω ή να τους αναβαθμίζω τα παλιά.
Ακόμα και όταν τους εξηγούσα ότι αυτό δεν τους συνέφερε οικονομικά μακροπρόθεσμα, δεν τολμούσαν να δαπανήσουν χρήματα σε νέους υπολογιστές.
Όμως τους τελευταίους δυο-τρεις μήνες η κατάσταση φαίνεται να έχει αλλάξει. Οι πελάτες μου έχουν αρχίσει να επενδύουν σε νέα μηχανήματα».
Όμως αυτός δεν είναι ο μοναδικός λόγος που δικαιολογεί την αισιοδοξία του.
Ένας άλλος λόγος έχει σχέση με τη χρηματοδότηση των υπηρεσιών του.
«Μέχρι πρόσφατα όλοι οι πελάτες μου ζητούσαν να τους κάνω ευκολίες πληρωμής-να μην πληρώσουν όλες τις υπηρεσίες μου αμέσως, αλλά μελλοντικά, με δόσεις. Όμως τον τελευταίο καιρό άρχισαν να με πληρώνουν σε κάθε επίσκεψη, όπως τις παλιές, καλές εποχές».
Πόσο αντιπροσωπευτική είναι η εμπειρία του φίλου μας; Δεν έχω ιδέα.
Αν και σήμερα το ερώτημα είναι πλέον ακαδημαϊκό.
Διότι μετά τις εξελίξεις των τελευταίων ημερών και τις αντιδράσεις των αγορών ακόμα και αυτοί που πριν μερικές ημέρες αισθάνονταν κάποια αισιοδοξία σήμερα θα πρέπει να έχουν επανέλθει στην κατάσταση της βαθιάς κατάθλιψης.
Η βεβαιότητα των επερχόμενων εκλογών και η εξίσου δικαιολογημένη βεβαιότητα για τη χαώδη κατάσταση που θα επικρατήσει μετεκλογικά δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για αισιοδοξία.
Και αν κανείς από τους αναγνώστες του παρόντος σημειώματος διαφωνεί με την «κινδυνολογία» και πιστεύει ότι, αντίθετα, τα πράγματα θα εξελιχθούν με ιδεώδη τρόπο, μπορεί κάλλιστα να αγοράσει ελληνικά κρατικά ομόλογα μιας και είναι πάμφθηνα σήμερα σε σχέση με την αξία που θα αποκτήσουν στην Ελλάδα του Χαρούμενου Αύριο.
Τι περιμένει;

Τάκης Μίχας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου