20.4.13

Το «Ελ. Βενιζέλος», και οι Κινέζοι «κομμουνιστές» επενδυτές.


Με «προίκα» την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του Αεροδρομίου Αθηνών κατά 20 χρόνια, η Hochtief προσδοκά να αυξήσει τη διαπραγματευτική της ισχύ για την πώληση της θυγατρικής της Hochtief Airport GmbH




Στη συνάντηση, επιβεβαιώθηκε το ενδιαφέρον των Κινέζων επενδυτών για την επικείμενη ιδιωτικοποίηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, αλλά και των περιφερειακών αεροδρομίων, καθώς και για την ανάπτυξη δραστηριοτήτων τους σε cargo και logistics.




Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών, επικεφαλής της κοινοπραξίας είναι η εταιρεία του αεροδρομίου του Shenzhen, η οποία διαχειρίζεται ένα ταχέως αναπτυσσόμενο αεροδρόμιο της Κίνας, με κίνηση που προσεγγίζει τα 30 εκατ. επιβάτες σε ετήσια βάση, ενώ διακινούνται 828 χιλιάδες τόνοι εμπορεύματα.
«Στόχος της κοινοπραξίας είναι η περαιτέρω ενίσχυση της θέσης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών με την προσέλκυση αεροπορικών εταιρειών από τη ΝΑ Ασία και ειδικότερα η απευθείας αεροπορική σύνδεση Ελλάδας και Κίνας.
Η κοινοπραξία διαμορφώνει αυτή την περίοδο το επιχειρηματικό της σχέδιο και ετοιμάζεται για τη διαμόρφωση της πρότασής της», τονίζεται στην ανακοίνωση.
Επισημαίνεται ότι ήδη από την πρώτη συνάντηση με τον υπουργό Οικονομικών κ. Γ. Στουρνάρα, οι επενδυτές εξέφρασαν την επιθυμία τους να εκδηλώσουν επίσημο ενδιαφέρον όταν θα ξεκινήσει η σχετική διαγωνιστική διαδικασία από το ΤΑΙΠΕΔ. Πρόθεσή τους είναι να εξασφαλίσουν και το ποσοστό που κατέχει σήμερα η Hochtief. (26,7% από το 40% που ελέγχει συνολικά μέσω δύο εταιρειών).
Στη συνάντηση συμμετείχαν και στελέχη του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) που θα «τρέξουν» την ιδιωτικοποίηση του «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Πρόκειται για τη δεύτερη επίσκεψη των Κινέζων σε διάστημα ενός μήνα στον υπουργό Οικονομικών, ωστόσο πληροφορίες θέλουν αυτή τη φορά την αντιπροσωπεία να είναι πιο προετοιμασμένη και να παρουσιάζει σχέδιο μετεξέλιξης της χώρας μας σε κόμβο μεταφοράς εμπορευμάτων.
Σημειώνεται ότι η διαδικασία ιδιωτικοποίησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών αναμένεται να ξεκινήσει μέχρι τον Ιούνιο και περιλαμβάνει:
Την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης, που λήγει το 2026.
Την πώληση ποσοστού της συμμετοχής του Δημοσίου, που ανέρχεται στο 55%. Υπενθυμίζεται ότι η Hochtief προχωρεί στην πώληση της θυγατρικής της Hochtief Airport GmbH, η οποία κατέχει μερίδια εκτός από το «Ελευθέριος Βενιζέλος», σε άλλα πέντε μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια.
Μάλιστα με «προίκα» την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του Αεροδρομίου Αθηνών κατά 20 χρόνια, η Hochtief προσδοκά να αυξήσει τη διαπραγματευτική της ισχύ για την πώληση της θυγατρικής της Hochtief Airport GmbH.
Δεν είναι πάντως η πρώτη φορά που Κινέζοι δείχνουν ενδιαφέρον για τον Διεθνή Αεροδρόμιο Αθηνών.
Στην προσπάθεια της Hochtief να πουλήσει το ποσοστό της στο ΔΑΑ και σε άλλα πέντε αεροδρόμια το 2010, προσφορά είχε καταθέσει ο Ομιλος HΝΑ Group. Πρόκειται για μητρική εταιρεία της Ηong Kong Airlines και της Hainan Airlines.
Η εταιρεία που ιδρύθηκε το 1989 είναι, όμως, η μεγαλύτερη ιδιωτική αεροπορική εταιρεία της Κίνας.
H Friedmann Pacific Asset Management είναι μία από τις εταιρείες του Fried­mann Pacific Investment (FPI) Group, ενός χρηματοοικονομικού ομίλου με έδρα το Χονγκ Κονγκ που δημιουργήθηκε το 1998 και επενδύει σε έργα εντός και εκτός Κίνας, τα οποία στηρίζονται από τις τοπικές κυβερνήσεις.
Η Friedmann Pacific Asset Management δραστηριοποιείται στον χώρο της παροχής υπηρεσιών διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων.
Είναι εταιρεία επενδύσεων με σημαντική παρουσία σε έργα υποδομών και μισθώσεις αεροσκαφών.
Η Shenzhen Airport είναι η εταιρεία που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο του Σεντζέν, ένα από τα μεγαλύτερα βιομηχανικά κέντρα της Κίνας.
Το συγκεκριμένο αεροδρόμιο είναι το πέμπτο της Κίνας σε αριθμό επιβατών και το τέταρτο σε εμπορευματική κίνηση.
Αποτελεί τη βάση της κινεζικής αεροπορικής εταιρείας Shenzhen Airline, που είναι μέλος της Star Alliance από τον Νοέμβριο του 2012.
Η εταιρεία του αεροδρομίου Shenzhen Airport είναι εισηγμένη στο τοπικό χρηματιστήριο από το 1998.
Στον δρόμο της... Cosco
Η παρουσία της Cosco στον Πειραιά έχει ανοίξει την... όρεξη των Κινέζων, οι οποίοι οραματίζονται να δημιουργήσουν και μια αεροπορική «πύλη εισόδου» στη χώρα μας που θα συνδέεται με τη Shenzhen, μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανικές ζώνες της Κίνας.
Οι επικεφαλής
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών, επικεφαλής της κοινοπραξίας είναι η εταιρεία του αεροδρομίου του Shenzhen, η οποία διαχειρίζεται ένα ταχέως αναπτυσσόμενο αεροδρόμιο της Κίνας, με κίνηση που προσεγγίζει τα 30 εκατ. επιβάτες σε ετήσια βάση, ενώ διακινούνται 828 χιλιάδες τόνοι εμπορεύματα.

Μαρία Μόσχου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου