20.8.14

Άνευ λογικής…




Φαίνεται ότι ο στόχος των 21 εκατ. τουριστών για το 2014 θα επιτευχτεί.
Παρά τη μείωση της τουριστικής κίνησης από Ουκρανία και Ρωσία λόγω των προβλημάτων στην περιοχή, η οποιαδήποτε μείωση καλύπτεται από άλλες χώρες.




Και μπορεί, να έχουμε φτάσει σε αυτό, το ομολογουμένως εντυπωσιακό νούμερο τουριστών, αλλά δυστυχώς, όπως αποδεικνύεται, η Ελλάδα εξακολουθεί να έχει τεράστιες ελλείψεις σε υποδομές (λιμάνια, αεροδρόμια), στα περισσότερα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου, αλλά και της ευρύτερης ηπειρωτικής χώρας.



Κυρίως, όμως, έχει τεράστιο πρόβλημα στην παροχή υπηρεσιών υγείας και ιατρικού προσωπικού, γεγονός που στάθηκε μοιραίο την προηγούμενη εβδομάδα, για το επτάχρονο παιδί από την Γαλλία, που έκανε διακοπές με την οικογένεια του στην Κω, το οποίο έπασχε από καρδιακή ανεπάρκεια και χρειάστηκε να μεταφερθεί στο δημόσιο νοσοκομείο του νησιού, για να καταλήξει, αφού δεν υπήρχε παιδίατρος – καρδιολόγος για να το φροντίσει.  
Και επειδή μιλάμε για λογική, το περιστατικό αυτό, μόνο επιεικώς απαράδεκτο μπορεί να χαρακτηριστεί . 
Η πολιτεία, πρέπει να δώσει μεγαλύτερη σημασία στην παροχή υπηρεσιών υγείας σ αυτές τις περιοχές, όχι μόνο για τους ξένους επισκέπτες, αλλά και για τους ντόπιους κατοίκους και επισκέπτες.
Αλλά, αυτό δεν είναι το κυρίως θέμα μας. Είναι, ότι η Ελλάδα, πλέον κατατάσσεται στους τοπ δέκα καλύτερος προορισμούς στη  λίστα του CODE NAST Magazine, και θα είναι κρίμα περιστατικά σαν κι αυτά να λειτουργήσουν ανασταλτικά στο μέλλον..
Οι ξενοδόχοι και οι ασχολούμενοι με τις πάσης φύσεως υπηρεσίες του τουριστικού κλάδου, έχουν πλέον πολλούς λόγους να ευελπιστούν σε θετικό αποτέλεσμα , από πλευράς ξένων επισκεπτών και εσόδων.
Οι λόγοι είναι αρκετοί πέρα από τους προφανείς.
Η νοοτροπία όμως, ορισμένων ιδιοκτητών επιχειρήσεων σε τουριστικές περιοχές, οι οποίοι με δεδομένη τη χασούρα των προηγούμενων ετών λόγω της κρίσης, θεωρούν ότι έφτασε η στιγμή να τα «πάρουν χοντρά», ανεβάζοντας τις τιμές των καταλυμάτων και των υπηρεσιών τους τόσο για τους ξένους, όσο και για τους ντόπιους επισκέπτες, και μάλιστα σε απογοητευτικά για τη σημερινή κατάσταση επίπεδα, είναι  άνευ λογικής.
Σύμφωνα με τα τελευταία δημοσιεύματα του Τύπου και των ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης, παρουσιάζονται  αδικαιολόγητες αυξήσεις τιμών στα καταλύματα και την εστίαση, αλλά και στην εξυπηρέτηση των τουριστών στις οργανωμένες παραλίες των νησιών των Κυκλάδων και άλλων ιδιαίτερου κάλλους και υψηλού κοινωνικού προφίλ νησιωτικών και ενδοχώριων περιοχών.
Και καλά οι επισκέπτες που έχουν την οικονομική δυνατότητα να τις πληρώσουν,  οι χαμηλότερου εισοδήματος επισκέπτες, οι οποίοι θέλουν να κοιμηθούν καλά, να φάνε καλά και να έχουν σχετικά καλό σέρβις το οποίο θα το πληρώνουν αναλόγως, και όχι όσο οι υψηλο–εισοδηματίες στα ακριβά ξενοδοχεία και εστιατόρια, με ανάλογη εξυπηρέτηση. όμως, τι φταίνε;
Αν και θεωρώ, ότι οι αδικαιολόγητες αυξήσεις είναι άνευ λογικής και για τις δυο κατηγορίες.
Η πρακτική αυτή, αποκαλείται κοροϊδία και πρακτική της αρπαχτής.  
Άλλο είναι το κόστος των υπηρεσιών στα ακριβά εστιατόρια και ξενοδοχεία στους κοσμοπολίτικους προορισμούς και άλλο στα απλά που λέμε.
Αυτά δηλαδή που δεν απασχολούν προσωπικό (και αν απασχολούν, είναι ανασφάλιστο), αλλά δουλεύουν όλα τα μέλη της οικογενείας και που είναι τα περισσότερα.
Επιπροσθέτως, τα ακριβά ξενοδοχεία και εστιατόρια έχουν (τουλάχιστον τα περισσότερα), ορισμένα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, τα οποία ο κάθε πρόθυμος επισκέπτης δεν έχει αντίρρηση να πληρώσει, είτε αυτά αφορούν στην τοποθεσία, είτε την κουζίνα και τις gourmet σπεσιαλιτέ της και πάνω από όλα την άψογη εξυπηρέτηση και το περιβάλλον.
Κατά συνέπεια, όσες επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται σε υψηλού προφίλ προορισμούς, και προχωρούν σ αυτή την πρακτική, θα πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη τους πως το μεγαλύτερο ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα είναι η μοναδική σε κάλλος τοποθεσία στην οποία βρίσκονται.
Πράγμα που σημαίνει ότι έτσι κι αλλιώς οι επισκέπτες που έχουν την οικονομική δυνατότητα θα πάνε και δεν χρειάζεται να τους «γδύνουν».
Διότι και οι εύποροι ξένοι αλλά και οι ντόπιοι επισκέπτες - έχοντας ήδη νοιώσει στο πετσί τους την κρίση - είναι πολύ ιδιότροποι, απαιτητικοί και απρόβλεπτοι. Που σημαίνει, ότι δεν τους κοστίζει και πολύ του χρόνου να επιλέξουν κάποιον άλλο τουριστικό προορισμό, αν αισθανθούν ότι κάποιοι τους θεωρούν δεδομένους και τους εκμεταλλεύονται..
 
Πάνος Τσαγκαράκης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου