7.9.14

Αεροδρόμια: Μια μικρή αχτίδα φωτός.



Μέσα στη γενικότερη ύφεση και ανέχεια που ζούμε ως χώρα, υπάρχει μια αχτίδα φωτός που βοηθάει τα μάλα, τονώνοντας κάπως την γονατισμένη οικονομία μας.



Μιλάω για την «αλματώδη» αύξηση της τουριστικής κίνησης, και πιο συγκεκριμένα της αεροπορικής, που σύμφωνα με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), η φετινή κίνηση ήταν η υψηλότερη των πέντε τελευταίων ετών.



Συγκεκριμένα :
- Οι πτήσεις εσωτερικού παρουσίασαν αύξηση κατά 5,8%.
- Οι πτήσεις εξωτερικού παρουσίασαν αύξηση κατά 15,4%, επιβεβαιώνοντας την ακόμη καλύτερη πορεία του τουρισμού για το 2014.
- Οι αφίξεις εσωτερικού παρουσίασαν αύξηση κατά 22,7% επιβεβαιώνοντας την τάση ανακάμψεως, η οποία άρχισε από τον Ιούνιο.
- Οι αφίξεις εξωτερικού παρουσίασαν αύξηση κατά 15,4%, παρά τα γνωστά γεγονότα της ευρύτερης περιοχής.
Συγκρίνοντας τις επιδόσεις του οκταμήνου του 2014 με την αντίστοιχη περίοδο των προηγούμενων ετών, προκύπτει ότι ο αριθμός των πτήσεων επανακάμπτει φθάνοντας περίπου στα επίπεδα του 2011!
Για το 2014, η ΥΠΑ κατέγραψε 284.191 πτήσεις, όταν το 2013 πραγματοποιήθηκαν 263.143, το 2012 271.312, το 2011 288.170 και το 2010 303.076.
Σε ότι αφορά στις αφίξεις επιβατών φέτος είναι κατά πολύ μεγαλύτερες, καθώς φτάνουν τα 31,4 εκατομμύρια!
Μόνο κατά τη διάρκεια του Αυγούστου οι διεθνείς αφίξεις κατέγραψαν αύξηση 13,6% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2013.
Σε επίπεδο οκταμήνου, η αύξηση αγγίζει το +15,8% σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι. 
Και όλα αυτά τα ενθαρρυντικά στοιχεία αναφέρονται στα γνωστά ελληνικά αεροδρόμια, που ως δημόσια και κρατικά (πλην του Ελ. Βενιζέλος) μαστίζονται από τις γνωστές γραφειοκρατικές αγκυλώσεις, τη δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία, τις συνδικαλιστικές παρεμβάσεις (αν όχι και σαμποτάζ), και κυρίως την «αφραγκία».



Είναι σε όλους γνωστό ότι στα πλαίσια των δραστικών μειώσεων των κρατικών δαπανών, το δημόσιο εν γένει υπολειτουργεί οικονομικά, αφού για να εγκριθούν ακόμη και τα ελάχιστα κονδύλια, αυτό απαιτεί χρόνο και υπερβάσεις.
Φανταστείτε λοιπόν τι συμβαίνει στα αεροδρόμια, που εκτός από την πρώτη και τελευταία εικόνα που έχουν για τη χώρα μας οι ξένοι, αποτελούν παράλληλα και τον κύριο μοχλό της υποτυπώδους ανάπτυξής μας, ως τα βασικά εργαλεία του τουρισμού.
Χρήματα όμως από τον δημόσιο κορβανά δεν υπάρχουν, και όσα υπάρχουν φτάνουν στα αεροδρόμια με το σταγονόμετρο, και μετά από πολλά τέρμινα…
Για αυτό, μπορεί η αύξηση της τουριστικής κίνησης να είναι ανάλογη ή καλύτερη των παλαιότερων ετών, τότε που δεν είχαμε χρεοκοπήσει, όμως η σημερινή αεροπορική κίνηση συνδυάζεται με αεροδρόμια που σε υποδομές και διευκολύνσεις έχουν μείνει τουλάχιστον δέκα χρόνια πίσω, από την εποχή που το δημόσιο χρήμα έρρεε άφθονο.
Αυτά όλα πέρασαν ανεπιστρεπτί, και σήμερα τα αεροδρόμιά μας βρίσκονται (και λειτουργούν) εν μέσω πλήρους λιτότητας, πάσχουν από ελλιπή χρηματοδότηση και υποστελέχωση, και άρα τα όποια θετικά αποτελέσματα που φέρνουν στην οικονομία της χώρας έχουν διπλή (και τριπλή) αξία.
Διότι οφείλονται πρωτίστως στο προσωπικό αυτών των αεροδρομίων, που αν και οι υπάλληλοι λειτουργούν υπό τον φόβο των απολύσεων (όπως σε όλο το δημόσιο), υπό την απειλή των παραχωρήσεων των αεροδρομίων σε ιδιώτες, υπό την υπονομευτική γενικώς ομπρέλα των εργατοπατέρων συνδικαλιστών (πρώην βαθύ Πασόκ και νυν ΣΥΡΙΖΑ), και κυρίως χωρίς επαρκή χρηματοδότηση από την κεντρική εξουσία, εν τούτοις υπερβαίνουν τον εαυτό τους και κάνουν θαύματα…
Με αποτέλεσμα όχι μόνο τα αεροπλάνα να έρχονται και να φεύγουν συνεχώς, χωρίς κανένα πρόβλημα ασφάλειας, αλλά και η πολιτική ηγεσία να αναγνωρίζει πως η μόνη ελπίδα για ανάκαμψη να ξεκινά από τα κατασυκοφαντημένα και κυριολεκτικά πάμφτωχα αεροδρόμιά μας, που παρεμπιπτόντως στην Ελλάδα, λόγω της ιδιαίτερης γεωγραφίας (νησιά) είναι τα περισσότερα αναλογικά σε όλη την ΕΕ.
Που αλλού στον κόσμο ένα νησάκι του μεγέθους της Μυκόνου ή της Σκιάθου, διαθέτει διεθνές αεροδρόμιο που λειτουργεί πυρετωδώς και με πλήρη ασφάλεια 24 ώρες το 24ωρο;
Και χωρίς χρήματα, αφού ανήκει σε μια χώρα «πτωχευμένη»;
Και όμως. Το σημαντικό ποσοστό των φιλότιμων υπαλλήλων που κάνουν τη δουλειά τους, κάνει και τη διαφορά.




Ίσως για αυτό ο διοικητής της ΥΠΑ, Δημήτριος Κούκης να  δήλωσε: «Με την ευκαιρία της επιτυχημένης συμπληρώσεως του δυσκολότερου μέρους της απαιτητικής αυτής χρονιάς θα ήθελα να ευχαριστήσω από βάθους καρδίας όλο το προσωπικό της Υπηρεσίας, το οποίο, εργαζόμενο συχνά υπό οριακές συνθήκες, κατάφερε να εξυπηρετήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους πελάτες της ΥΠΑ (αεροπορικές εταιρείες και επιβάτες) και να συμβάλει με τον τρόπο του στην ανάκαμψη του ελληνικού τουρισμού».

Strange Attractor

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου