17.10.17

Η επικινδυνότητα των drones…

Εδώ και αρκετά χρόνια έχουν καθιερωθεί τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη (drones), τα οποία ξεκίνησαν δειλά δειλά και πειραματικά σε επίπεδο στρατιωτικών αεροπορικών επιχειρήσεων, όπου σήμερα είναι καθεστώς (δείτε εδώ ) ενώ στην συνέχεια χάρη στην εξέλιξη της τεχνολογίας καθώς και στο χαμηλό πλέον κόστος τους καθιερώθηκαν σχεδόν παντού, σε κάθε είδους χρήση, από απλό ερασιτεχνικό χόμπι ως από αέρος επαγγελματικές κινηματογραφήσεις, κλπ.





Έτσι φτάσαμε στο σημείο τα drones όχι μόνο να είναι διαθέσιμα σε κάποιους ειδικούς aficionados των αεροσκαφών και των πτήσεων, αλλά ακόμη και σε μικρά παιδιά, αφού κάποια πάμφθηνα μοντέλα πωλούνται ακόμη και στα ΤΖΑΜΠΟ…



Επειδή όμως τα εν λόγω αεροσκάφη από τότε που άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους στους ουρανούς ενεπλάκησαν σε αρκετά «περίεργα» και πολλές φορές επικίνδυνα περιστατικά, οι αρμόδιες αρχές ξεκίνησαν να επιβάλλουν αυστηρούς περιορισμούς στη χρήση τους, και σχεδόν σε κάθε αναπτυγμένη χώρα η λειτουργία τους υπάγεται πλέον σε ειδική αυστηρή νομοθεσία.
Για παράδειγμα, στο διεθνές αεροδρόμιο του Λος Άντζελες υπάρχει ολόκληρο και μάλιστα πολυμελές τμήμα με αποκλειστική αποστολή την παρακολούθηση και διαχείριση των εκατοντάδων ή και χιλιάδων drones που επιχειρούν στην τερματική περιοχή του αεροδρομίου, με αυστηρές πάντα προϋποθέσεις.
Ακόμη όμως και έτσι συνεχίζουν να παρουσιάζονται προβλήματα, όπως π.χ. το επικίνδυνο περιστατικό που σημειώθηκε πριν από μερικές μέρες στον ουρανό πάνω από την πόλη Quebec City του Καναδά, και το οποίο αποτελεί πρωτιά για την Βόρεια Αμερική. Πιο συγκεκριμένα, ένα μη επανδρωμένο αεροσκάφος συγκρούστηκε με ένα εμπορικό. «Είναι κάτι που δεν θα έπρεπε να συμβεί» λέει ο Καναδός υπουργός Μεταφορών, συμπληρώνοντας πως  «το συγκεκριμένο drone δεν θα έπρεπε να βρίσκεται εκεί που βρέθηκε».
Το επικίνδυνο αυτό περιστατικό συνέβη την ώρα που ένα επιβατικό αεροσκάφος της εταιρίας Skyjet με έξι επιβάτες και δυο μέλη πληρώματος επιχειρούσε την τελική του προσέγγιση στο αεροδρόμιο Jean Lesage. Η σύγκρουση προκάλεσε μικρές μόνο ζημιές στο αεροπλάνο και ευτυχώς κανέναν τραυματισμό. Παρ όλα αυτά, όπως είπε και ο υπουργός, αν το drone είχε χτυπήσει τον κινητήρα ή το κοκπιτ του αεροσκάφους, το αποτέλεσμα θα ήταν καταστροφικό, ειδικά επειδή το συμβάν έγινε στη διάρκεια της προσγείωσης που είναι και η πιο κρίσιμη  φάση σε μια πτήση.



Το εν λόγω drone πετούσε στα 1.500 πόδια την στιγμή που έπεσε πάνω στο αεροσκάφος, 1.200 πόδια δηλαδή πιο ψηλά απ ότι επιτρέπεται βάσει κανονισμών, ενώ ήταν και κοντά σε αεροδρόμιο κάτι που επίσης απαγορεύεται, αφού βάσει της καναδικής νομοθεσίας τα drones μπορούν να επιχειρούν μόνο σε απόσταση πέντε χιλιομέτρων και παραπάνω από αεροδρόμια που βρίσκονται σε επιχειρησιακή λειτουργία.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του καναδικού υπουργείου Μεταφορών, μόνο μέσα στο 2017 έχουν υποβληθεί περίπου 1.500 αναφορές με περιστατικά που αφορούν σε drones, ενώ 131 από αυτά δημιούργησαν κινδύνους για την ασφάλεια των πτήσεων. Υπενθυμίζει δε ότι η παραβίαση της σχετικής νομοθεσίας εγείρει αυστηρές ποινές, με πρόστιμα έως και $25.000, αλλά και φυλάκιση.

S.A.


Περισσότερα εδώ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου