11.4.17

Κλαίει ξανά ο Σπίρτζης για τα αεροδρόμια;



Σχεδόν στα βουβά, χωρίς τις συνήθεις επικοινωνιακές παράτες, το βράδυ της Μεγάλης Δευτέρας, άρχισε η παράδοση των 14 περιφερειακών αερολιμένων στη Fraport. Μόνος πονοκέφαλος, το εργασιακό καθεστώς των υπαλλήλων της ΥΠΑ.
Και του υπουργού που είχε υπογράψει «όχι με βαριά καρδιά, αλλά με πολύ πόνο»

 
Αλαφιασμένοι τρέχουν οι υπάλληλοι να προλάβουν την εντολή Σπίρτζη.

Χωρίς καμιά επισημότητα, χωρίς κορδέλες και τελετές, χωρίς επισήμους και ομιλίες, χωρίς ενημερώσεις σε δημοσιογράφους, με όσο το δυνατόν πιο χαμηλό προφίλ άρχισε αργά τη νύχτα της Μεγάλης Δευτέρας η διαδικασία παραλαβής των 14 περιφερειακών αεροδρομίων από τη Fraport. Ανάμεσα σε αυτά, και η ναυαρχίδα: το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης...



Και γιατί να υπάρχει επισημότητα, δηλαδή; Αφού η διαδικασία παραχώρησης έγινε με πόνο ψυχής. Ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης δεν μπορούσε να τον κρύψει, το είχε πει ευθαρσώς: «Υπέγραψα όχι με βαριά καρδιά, αλλά με πολύ πόνο».
Πάντως, για μια ακόμη φορά, αποδείξαμε ότι εμείς οι Ελληνες, όταν θέλουμε, όλα τα μπορούμε. Ετσι, ενώ ήταν γνωστό από καιρό ότι η διαδικασία παραλαβής των αεροδρομίων επρόκειτο να γίνει, οι αρμόδιες υπηρεσίες έκαναν λες και δεν τρέχει τίποτα, έως την τελευταία στιγμή.
Μέσα σε τρεις μέρες εκδόθηκαν Κοινές Αποφάσεις, εντολές από την ΥΠΑ, άρχισαν να τρέχουν προϊστάμενοι και υφιστάμενοι προκειμένου να εκκενώσουν γραφεία, να παραδώσουν χώρους, εγκαταστάσεις, μηχανήματα, εξοπλισμό, χαρτιά κλπ. Λες και κανείς δεν το περίμενε ότι η διαδικασία θα ολοκληρωθεί! Ή, λες και όλοι αιφνιδιάστηκαν από τις εξελίξεις.
Μέσα σε τρεις ημέρες έγιναν όσα θα έπρεπε να είχαν προετοιμαστεί τους τελευταίους μήνες. Μέχρι την τελευταία στιγμή, οι συνδικαλιστές έκαναν λες και δεν τρέχει τίποτα, λες και η συμφωνία ήταν μια πλάκα, μια δοκιμασία για την ψυχή του κ. Σπίρτζη.
Οι πρώτες ώρες κύλησαν ομαλά. Με αγωνία, όπως είναι φυσικό, αλλά ομαλά. Πρακτικά, για τον επιβάτη δεν αλλάζουν πολλά ακόμη, πέραν της δημιουργίας ενός site για κάθε αεροδρόμιο, προκειμένου να υπάρχουν όλες οι πληροφορίες που τον αφορούν. Ως προς τη λειτουργία, η Fraport υποκαθιστά την ΥΠΑ στη διαχείριση, τη συντήρηση και τη λειτουργία των αεροδρομίων, ενώ ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας παραμένει στην ΥΠΑ. Εκκρεμεί η διαδικασία σύστασης της ανεξάρτητης Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, η οποία θα είναι η επιβλέπουσα Αρχή (ο σχετικός νόμος έχει ψηφιστεί). Αυτό δημιουργεί ανασφάλεια σε αρκετούς υπαλλήλους της ΥΠΑ, καθώς ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει το καθεστώς του εργασιακού τους μέλλοντος. Αυτός είναι ένας μεγάλος πονοκέφαλος (πέραν του αδιαμφισβήτητου πόνου ψυχής…) για τον κ. Σπίρτζη. Θα τον απαλύνει, όμως, το 1.234.000.000 ευρώ που θα καταβάλει η Fraport στο ελληνικό Δημόσιο.
Κάπως έτσι, στη ζούλα θα λέγαμε, χωρίς τυμπανοκρουσίες, άλλαξαν χέρια τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια. Προσεχώς και σταδιακά, θα αρχίσουν να φαίνονται οι αλλαγές στα κτίρια και τις υποδομές.

Χριστίνα Ταχιάου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου